شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه خداباوری و اعتماد به مردم دو نکته بارز شخصیت امام راحل بود، گفت: این دو نکته درسی بود که امام در مکتب دین آموخته بود و عزتی که خدا به امام داد نتیجه این دو بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم گرامیداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه شعبان، گفت: شعبان ماه مبارک، منور و ماه پیامبر بزگوار اسلام است. خداوند متعال این ماه را آنچنان مبارک گردانید که رسول خدا در اکرام آن کوتاهی نمی‌کرد؛ روزش را به روزه و شبهای آن را به تهجد و شب‌زنده‌داری می‌گذراند.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) حق حیات معنوی بر گردن مردم ایران دارد، افزود: این حق فراموش شدنی و تکریم شدنی نیست؛ کاری که امام کرد نماد کوچکی از کار انبیا بود، با مختصات محدود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید جامعه بشری در لب پرتگاه بود که پیغمبر را فرستادیم. کاری که امام در جامعه ما کرد، جلوه‌ای از همین موضوع بود.

وی ادامه داد: امام کاری کرد که جوانانی که منحط‌ترین بخش جامعه بودند تبدیل به افرادی شوند که امام خمینی(ره) در وصف آنها بگوید «اینها راهی را که عرفا 100 ساله طی کردند، یک شبه رفتندند» و نیزملت ایران را چهره منور و تابناک بشری عنوان کند. سرمنشأ این عظمت و بزرگی نیز خود امام خمینی(ره) بود.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان دو نکته را در شخصیت امام خمینی(ره) مورد توجه دانست و عنوان کرد: خداباوری اولین مشخصه شخصیتی امام(ره) بود. ایشان با همه وجود خدا را باور داشت و به معنای حقیقی کلمه عبدالله بود. در بندگی به جایی رسیده بود که جز رضای الهی هیچ چیزی برای او مطرح نبود و این امر در بخش‌های مختلف زندگی امام مشهود است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در شیرینی‌ها و تلخی‌ها همواره اشاره به خدا داشت، به پیام امام راحل در سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و پیام ایشان در پذیرش قطعنامه اشاره کرد و گفت: امام همواره در شادی‌ها و تلخی‌ها به خدا توجه می‌کرد. این اوج بندگی و باور به خدا است. ما اگر پیغمبر(ص) و ائمه(ع) را ندیدیم اما دیدن امام روشنگر خیلی مطالب بود؛ اینکه انسان می‌تواند به این مراحل عالی از رشد برسد.

شفیعی ویژگی دوم شخصیتی امام خمینی(ره) را مردم‌محوری ایشان دانست و اظهار کرد: امام به مردم باور داشت و می‌گفت مردم باید به صحنه بیایند و تشخیص او درست بود، چرا که با به میدان آمدن مردم سیلی به راه افتاد که نه تنها شاه که هیچ جریان زورگویی نتوانست مقابل آن ایستادگی کند. باور امام به مردم واقعی بود و مردم را به خاطر خودشان دوست‌ می‌داشت.

وی با بیان اینکه این باور و اعتماد دوطرف بود، گفت: ملت ایران با این باور و اعتماد متقابل همه سختی‌ها را با کمترین هزینه پشت سر گذاشت.

شفیعی تصریح کرد: خداباوری و اعتماد به مردم درسی است که امام خمینی(ره) در مکتب دین آموخته بود و عزتی که خدا به امام داد نتیجه بودن این دو در کنار هم در شخصیت امام بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار