شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

کریم طالقانی

1 - خوزستان با داشتن 18 نماینده از جمله استان های تاثیرگذار در مجلس شورای اسلامی است از آنجایی که تشکیل اطاق فکر استان می تواند بازو و مشاروه فکری قوی برای نمایندگان باشد لزوم راه اندازی و تشکیل دبیرخانه مجمع نمایندگان استان در شهرستان اهواز ضروری به نظر می رسد تا نخبگان و فرهیختگان جامعه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون پیشرفت استان خوزستان را به این دبیرخانه منتقل نمایند.

-2 به موجب قانون اساسی نماینده مجلس نماینده تمام ملت ایران است لذا می طلبد تا نمایندگان ما کشوری فکر نموده استانی عمل نمایند چرا که به پیشرفت شهرستان و حوزه انتخاباتی آنها در گروه پیشرفت استان است.

-3 تقویت دفاتر ارتباط مردمی، نظر به اینکه نمایندگان محترم بمنظور شرکت در جلسات مجلس اکثر ایام کاری هفته را در تهران سپری می کنند وجود دفتر قوی و کارآمد ارتباطات مردمی می تواند نقش بسزایی را در ایجاد رابطه نماینده با شهروندان و رفع مشکلات و گرفتاری های آنها ایفا نماید.

-4 هیئت رئیسه مجلس. شکی وجود ندارد که رئیس و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تاثیرگذاری بسیار بالایی در سطح کشور برخوردارند در سیاستگذاری های قوه مقننه نقش بسزایی را دارند لذا جا دارد نمایندگان محترم استان خوزستان با وحدت استان در رایزنی با سایر نمایندگان استان های دیگر زمینه و بستر کاندیداتوری را برای افراد واجدشرایط فراهم نموده تا استان خوزستان در هیئت رئیسه سهمی داشته باشد.  ناگفته نماند در ادوار گذشته نیز نمایندگان استان خوزستان توفیق حضور هیئت رئیسه را داشته اند رصدهای مطبوعات نشان می دهد سیدشریف حسینی نماینده شهرستان اهواز که به پدیده انتخابات خوزستان شده گردید برای نامزدی هیئت رئیسه اعلام آمادگی نموده است .

-5 کمیسیون های مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت خاص و ویژه می باشد با توجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان کمیسیون های انرژی، کشاورزی ، بهداشت صنایع و اقتصادی حایز اهمیت هستند وجود افرادی نظیر دکتر سودانی با سوابق نایب رئیس می تواند در صورت انرژی و حمایت سایر نمایندگان از شانس خوب ریاست کمویسیون انرژی برخوردار است که انشاءاله مورد حمایت قرار گیرند.

-6 هرچند در این دوره تنها چهارنماینده مجلس هشتم توفیق حضور در مجلس نهم راه یافتند، وجود دکتر سعدون زاده و انصاری نمایندگان ادوار گذشته می تواند مجلس را از تجارب این عزیزان بهره مند سازد.

-7 هرچند وظیفه نمایندگان قانونگذار و نظارت است اما به موجب قانون های نانوشته نمایندگان در عزل و نصب مدیران نقش دارند یا بعبارتی دیگر در تعامل با دولتمردان در این امر دخیلند لذا درخواست می شود نمایندگان مجلس در معرفی استعدادها و مغزهای خوزستان و نیروهای انسانی کارآمد جهت بکارگیری در سیستمهای اجرایی تلاش مضاعف نمایند چرا که هنوز غبار محرومیت برپیشانی استان نشسته است.

-8 مجلس از وجود خبرنگاران پارلمانی از استان خوزستان بهره ای ندارد تلاش برای حضور روزنامه نگاران خوزستانی در انعکاس اخبار و رویدادهای تاثیرنمی باشد.

-9 استفاده و بهره مندی از تجارب نمایندگان خوزستان ادوار مختلف مجلس می تواند کمک شایانی به پیشرفت استان نماید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار