اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
سید علی خمینی:
نباید چشمانمان را در برابر فساد اقتصادی ببندیم و حزب الهی ها وانقلابی ها باید در انتقاد و نقد کردن پیشقدم باشند.
 حجت الاسلام سید علی  خمینی نوه بزرگوار امام خمینی ( ره) چهارشنبه شب  در سخنانی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای  قیام خونین 15 خرداد که  در مسجد رضویه راه آهن  شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: بی شک برای  تحلیل انقلابی که در مقطع خاصی رخ می‌دهد باید به سال‌های قبل برگشت و دقیقا نگاه کرد که چه عواملی باعث شده که یک ملت طغیان اجتماعی کند و علم مبارزه را بردارد و یک نظام را مبدل به یک نظام دیگر کند.
وی افزود:  برای تحلیل این انقلاب باید اوضاع و احوال سالهای دور جامعه رامورد ارزیابی قرار داد و از زاویه‌های مختلفی به شروع انقلاب  نگاه کنیم.
نوه بزرگوار امام خمینی ( ره) تصریح کرد: این اتفاق همان چیزی است که در ادبیات  دینی  ما «السابقون السابقون اولئک المقربون» نامیده می‌شود و کسانی که  در ابتدای یک حرکت  انقلابی  پیشتاز  مبارزه بودند کار ارزشمندی انجام داده اند.
وی در مورد قیام 15 خرداد مردم ورامین گفت: حرکت مردم ورامین در سال 42  دارای ارزش تاریخی است  و به همین دلیل  امام بعد از سالها از این واقعه تاریخی آن را عزای عمومی اعلام می‌کند و اگر در آن زمان در ورامین و سایر نقاط کشور  انسان‌های مستقل و معتقد انقلابی قیام نمی‌کردند و شعله‌های ابتدایی انقلاب را  روشن نمی‌کردند بی شک انقلاب به ثمر نمی‌رسد.
سید علی خمینی تاکید کرد: بنابراین اگر از این دریچه به قیام‌های ابتدایی انقلاب که یکی از روشن‌ترین آنها قیام 15 خرداد است نگاه کنیم این حرکت یک اقدام ارزشمند و  مهم است.
وی با اشاره به دیدار خود با خانواده شهدای 15 خرداد ورامین گفت: وقتی نگاه می‌کنیم که  انقلاب بر روی دوش کسانی قرار گرفته است که  نماد  پاکی و نور هستند احساس آرامش پیدا می‌کنیم که این امر نشان دهنده عمق  و سالم بودن ریشه انقلاب  اسلامی است.
فرزند مرحوم سید احمد خمینی با اشاره به نقاط  مثبت انقلاب اسلامی گفت: نقطه مثبت انقلاب ما اینجاست که کسانی پا در مبارزه گذاشته اند که همگی   آنها دارای چهره‌های نورانی، مومن و انقلابی هستند و این باعث می شود که یک انقلاب از ریشه سالم متولد شود.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ کشور شاهد انقلاب‌ها، آشوب‌ها و شورش‌ها بوده است گفت: این افتخار انقلاب امام  خمینی (ره) است که ریشه این انقلاب بر دوش انسان‌های مومن، متعهد و انقلابی استوار شده است و همچنین از زاویه دیگر  نیز آرمان‌های این انقلاب آرمان‌های سالم و اساسی و مورد خواست ملت  است و این  آرمان‌ها ریشه در اسلام دارد.
سید علی خمینی با اشاره به سایر انقلاب‌های که در جهان رخ داده است گفت: ریشه‌های انقلاب ما در عقاید شرق و غرب نیست  به همین دلیل است که اگر انقلاب‌های دیگر جهان را بررسی کنیم  متوجه می‌شویم  که آنها متاثر از غرب و شرق هستند و این ارزش انقلاب امام است که بنیان و ریشه انقلاب  ما  از اسلام وپیامبر اسلام  گرفته شده است.
 فرزند مرحوم سید احمد خمینی با اشاره به سخنان  امروز رهبری در سالگرد ارتحال امام( ره) در جمع مردم گفت: رهبر انقلاب در کلامی روشن  و فصل الخطاب گفتند که اگر امام  خمینی (ره) دم از مردم سالاری میزد منشا آن از فرهنگ غرب نبود بلکه منشا آن فرهنگ اسلام ناب محمدی بود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از منظر اسلام گروه‌ها نباید در مسند حکومت قرار بگیرند گفت: وظیفه تک تک مردم است که مراقب باشند کسانی را بر صدر حکومت قرار دهند و مسئولیت بدهند که از منظر اسلامی از برخی خصوصیت‌های بری باشند.
سید علی خمینی با اشاره به نخستین گروهی که مردم  باید مراقب نفوذ آنها در حکومت باشند  اظهار کرد: اولین افرادی که باید مراقب نفوذ  انها در حکومت باشیم طمع ورزان و قدرت طلبان هستند  و اینها افرادی هستند که  از مسئولیت فقط قدرت را می‌خواهند.
وی افزود: این دسته از افراد کسانی هستند که از قدرت  به دنبال اصلاح جامعه نیستند، آنها وقتی در قدرت هستند فقط تائید می‌کنند و در جامعه حضور دارند ولی وقتی مشکلات در جامعه پیش می آید  اینها فرار و حتی با دشمن همکاری می‌کنند.
فرزند مرحوم سید احمد خمینی با اشاره به عملکرد دولت‌های بعد از انقلاب  تصریح کرد: ممکن است در برخی  از این دولت‌ها فساد زیادی شده و حتی برخی از بدنه‌ دولت خیانت کرده باشند اما وقتی به مجموعه دولت‌ها نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که دولت‌هایی که مردم انتخاب کردند سالم بودند و در مسیر انقلاب حرکت کردند.
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم افرادی را  بر مسند حکومت بگذاریم که به دنبال قدرت نباشد و بنا به فرموده امام مسئولان باید خادم ملت باشند.
سید علی خمینی با تشریح مردم سالاری مد نظر اسلام گفت: مردم سالاری فقط این نیست که مردم بیایند رای بدهند، امام اگر از مردم سالاری دم می‌زنند منظور این بود که  ملت  در تمامی لحظات ناظر بر عملکرد مسئولان  باشند  و این است که امام(ره) از مردم می خواهد چشمان تیزبین انقلاب باشند و نگذارند انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
وی دومین گروه که نباید در نظام اسلامی قدرت بگیرد را فاسدان اقتصادی نامید و گفت: ملت در انتخابات مراقب باشد یک وقت مسئولیت‌ها به دست فاسدان اقتصادی نیفتد، البته اسلام با ثروت مخالف نیست ولی با فساد اقتصادی مخالف است، لذا نظام جمهوری اسلامی باید با تمام قدرت در برابر فساد بایستد، حتی یک قران فساد در نظام اسلامی قابل قبول نیست اما متاسفانه در کشور می بینیم فسادهای را که سر به فلک کشیده است.
سید علی خمینی گفت: نکته مهم این است که یاری کردن صرفا به منزله تائید کردن نیست و اتفاقا یکی از انقلاب‌های اخلاقی که  پیامبر(ص) در جامعه ایجاد کرد این بود که یاری رساندن یعنی اگر عیبی دیدید فریاد بزنید.
وی افزود: اگر مشاهده کردیم که در گوشه و کنار حکومت با  فسادهای  اقتصادی رو برو است نباید سکوت کنیم بلکه یک ملت انقلابی و ولایی وقتی فساد را می‌بیند باید فریاد بزند و این وظیفه همه مردم است و دفاع واقعی از نظام, مبارزه با فساد اقتصادی است.
فرزند مرحوم سید احمد خمینی گفت: در کشوری که با فقر روبرو است انسان خجالت زده می شود که  صحبت از فسادهای میلیارد دلاری می شود، این‌ها شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و حتی نشست و برخاست با فاسد اقتصادی نیز جایز نیست بلکه اسلام از ما خواسته است که  با فاسد مبارزه کنیم و امیدوارم که هیچ‌گاه در نظام اسلامی فاسدان اقتصادی بر مسند حکومت  نباشند.
وی بیان کرد: این وظیفه من و شما است که چشمان تیز بینی برای انقلاب و نظام باشیم و اگر ملت نگاهش را بردارد معلوم نیست که چه بلای بر سر انقلاب می‌آید.
فرزند مرحوم سید احمد خمینی گفت: دغدغه من در این چند ساله که بارها هم آن را اعلام کرده‌ام این است که انقلابیون و حزب اللهی‌ها علم انتقاد و نقد را بردارند و این دفاع  واقعی از نظام جمهوری اسلامی است  و نباید چشمان خودمان را در برابر فساد اقتصادی ببندیم و اتفاقا نظام زمانی پویایی دارد که معتقدین نظام علم نقد را بردارند و اگر معتقدان به امام و انقلاب در این مسیر حرکت نکنند دشمنان ما این علم را بر می‌دارند.
وی گروه بعدی که باید از قدرت دور باشند را عیب جویان دانست و تصریح کرد:عیب جویی با نقد متفاوت است و انسان عیب جو دائما در پی عیب جویی است اما انسان منتقد علاوه بر اینکه اشکالات را می‌گوید  دغدغه اصلاح و درست کردن  نیز دارد و ثانیا خوبی‌ها و نقاط قوت را هم بازگو می‌کند.
سید علی خمینی با اشاره به اینکه همه باید انصاف داشته باشیم خاطرنشان کرد: انصاف نیاز امروز جامعه ما است و در همه حالت مانند روابط سیاسی، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، چیزی که به آن احتیاج داریم انصاف است که باید آن را رعایت کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ایران زیبا
|
United States
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment وقتی شما نظرات ما رو سانسور می کنید ما چطور بی تفاوت نباشیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار