اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۰۶
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
حاج ابراهیم عامری در گفتگوی اختصاصی با شوشان :
با فعالیت نخبگان که بهره هوشی بالایی دارند در احزاب، به دولت هم برای پیدا کردن مدیران مقتدر و شایسته کمک می شود.
اشاره : 
شوشان - کلماتش را در نهایت دقت و آرامش بیان می کند. وقتی سخن می گوید  از لابه لای واژه هایش بار تجربه ای شِگرف پیداست. تجربه ای حاکی از فعالیتِ مداومِ نقش بسته در تار و پود زندگی اش. حاج ابراهیم عامری نامی آشنا در تاریخ فعالیت های قومی در استان خوزستان است  و مردم با فعالیت های او از قبل از انقلاب تاکنون آشنا هستند. بستر بیماری نیز نتوانسته او را از تلاش هایش باز دارد و اکنون که در گفتگویی سه ساعته با ما سخن گفت، هنوز هم  سرحال و مشتاق است.
ابراهیم عامری شجاعانه می گوید اگر اشتباه کردیم باید خودمان را اصلاح کنیم. وی معتقد است شرط لازم و کافی برای هر حرکتی، وجود دیگران است و اگر دیگران نباشند ما تنهاییم!
وی  هیچ فرد و جریانی را دشمن خود نمی داند و می گوید فقط "جهل" دشمن انسان است که باید بر آن فائق آید. عامری یکی از موسس اصلی حزب وفاق اسلامی است که نظرات اکنونش درباره این حزب و فعالیت های قومی خواندنی است.
وی می گوید ما در حزب وفاق تنها بودیم و لازمه ی دوری از تنهایی فعالیت در زیر چتر یک "حزب ملی" است .
عامری، دکتر کیانوش راد را مرد اول سیاست خوزستان  و یک قهرمان می داند و می گوید او با عملکرد مثبتی که دارد توانست اعراب خوزستان را خارج از تعصبات قومی و قوم گرایی، در جهت پیگیری مطالبات شان راهبری نماید.در عین حال به آقای شمخانی انتقاداتی دارد .
در هر صورت حاج ابراهیم عامری نه یک پدرخوانده مقتدر و پشت پرده و در سایه، بلکه یک تئوریسین باهوش در جریان خود است که نمی شود از نقش وی غافل بود یا با حذف صورت مساله وی را نادیده گرفت.
حاج ابراهیم عامری کسی که لیست شورای دوم اهواز را توانست به شکل یکدست از صندوق ها خارج کرده و به پیروزی برساند و در عرض 4 سال 9 نفر عضو شورا را با همگرایی و هماهنگی تمام راهبری نماید و شهردار خود را 4 سال تمام حفظ نماید و ان طور که معروف بود در آن 4 سال همه راه های شورا و شهرداری اهواز به وی یعنی مشاور فرهنگی شهردار اهواز ختم می شد.
همچون بسیاری تئوریسین ها کم حرف است و در این ده ساله اخیر مقاله یا مصاحبه ای از وی منتشر نشده است ضمن اینکه دارای تحلیل های عمیقی از حوادث منطقه خصوصا کشورهای عربی است که با او قرار می گذاریم تا با شوشان در فرصتی دیگر در این مورد مصاحبه داشته باشد. بنابراین شاید به دلیل چنین علتی اهمیت این مصاحبه فزونی بیابد چرا که گرو های مختلف سیاسی اجتماعی بر مواضع این لیدر کهنه کار حساسند . افزونی تجربه در این یک دهه هر چند بیماری یک ساله و بستری در بیمارستان لقمان حکیم تهران به سلامت و نشاط وی آسیب رسانیده اما نظرات او را قابل تامل تر کرده است...


آقای عامری از فعالیت هایتان بگویید؟
من قبل از انقلاب در انجمن اسلامی معلمان بودم و در جریان انقلاب هم به شیوه ی مردمی توانستیم با افزایش تعقل در توده های مردمی توقعات و انتظارات از دولت را به روش مناسبی کنترل کنیم. در زمان جنگ نیز در هفته ی اول، جنگ را اداره کردیم تا نیروهای نظامی وارد شدند و تا فتح خرمشهر حضور داشتیم. پس از آن چون معلم بودم به کار تعلیم علم و دانش مشغول شدم. با شروع ریاست جمهوری آقای خاتمی با تمام قوا وارد عرصه ی فعالیت شدیم و با این دید که توزیع امکانات و فرصت ها برای همه ی قومیت ها باید مساوی باشد فعالیت های قومی را آغاز کردیم و هسته ی حزب وفاق تشکیل شد. 

درباره  حزب وفاق توضیح دهید و عملکرد آن را بررسی کنید. آیا هنوز به این گونه فعالیت ها معتقد هستید؟
ما یک دوران ناپختگی را سپری کردیم و  در حال حاضر به فعالیت های قومی معتقد نیستم. اگر همین الان هم مجوز این حزب را صادر کنند در چارچوب آن حزب فعالیت نمی کنم. به دلیل اینکه فعالیت های قومی، فعالیت هایی جزیره ای هستند که باعث تفکیک جامعه می شوند و تا وقتی که ما به صورت جزیره ای فعالیت کنیم فعالیت های ما با خواسته های عمومی مردم از نظر حقوق شهری و شهروندی فاصله دارد و طبق تجربه و مطالعه به این نتیجه رسیدیم که فقط در زیر پرچم یک حزب قانونی سیاسی و فراتر از فعالیت های قومی می توان حق مطلب را ادا نمود. اگر به دین اسلام هم برگردیم و آموزه های آن را سرمشق قرار دهیم خواهیم دید که اسلام هم دین وحدت و توحید است و وحدت و توحید با تفکیک قومی سازگار نیست. ما در نماز سلام می گوییم و سلام به معنای صلح و دوستی است. دین اسلام، قومیت را از خون به عقیده تبدیل کرد و ما باید در عقیده مشترک باشیم نه قومیت.

چگونه می توان فعالیت های قوم گرایانه را به سمت فعالیت های ملی سوق داد؟
 ایده آل ما این است که روزی برخی از مردم ساده اندیشی را کنار بگذارند و مصالح ملی را نسبت به مسائل دیگر برتری دهند. مثلا وقتی آب کارون آلوده باشد یا فلان کارخانه تعطیل شود همه ی مردم با هم متحمل آسیب می شوند. راه سوق دادن گرایشات قومی به سمت فعالیت های ملی ایجاد احزاب سیاسی است. با تشکیل احزاب سیاسی نخبگان وارد عمل می شوند و نیازهای مردم را اولویت بندی می کنند. با فعالیت نخبگان که بهره هوشی بالایی دارند در احزاب، به دولت هم برای پیدا کردن مدیران مقتدر و شایسته کمک می شود. چرا باید در مواردی بهره ی هوشی افراد خارج از سیستم دولتی  بیشتر از افرادی باشد که در دولت هستند؟ چرا دولت از این بهره ی هوشی استفاده نکند؟!
با استناد به حدیث پیامبر که می فرمایند:«كلّكم راع و كلّكم مسؤول عن رعيّته». یعنی رعیت همان مفهومی است که امروزه می گویند شهروند یا مردم. راع کسی است که مسئولیت مردم را بر دوش می کشد. چرا ما برای کسانی که "راع" هستند و مسئولیت مردم را به دوش می کشند افرادی را انتخاب می کنیم که تخصص آن کار را ندارند و یا تمامیت خواهی ما گُل می کند و به  خود اجازه می دهیم در امری که تخصص نداریم نظر بدهیم. مثلا اگر اقتصاد ما مریض باشد باید آن را دست اقتصاد دان سپرد و اگر سیاست بیمار باشد آن را باید به دست سیاست مدار داد. باید مشکلات توسط اهل فن و متخصصانش حل شود. مثلا وقتی می گوییم دکتر کیانوش راد در سیاست خوزستان "راع " است و مرد اول سیاست در خوزستان است . چرا نباید به عنوان مشاور استاندار در امور سیاسی از او راهنمایی بخواهیم؟

از سویی دیگر، در نظام هایی که در آنها دولت توانسته بستر سازی کند و مردم را به صورت احزاب، اتحادیه ها، اصناف و شوراها که سرمایه های هوشی مردم هستند، سازماندهی کند موفق تر عمل کرده چون در این تشکل ها هم نیازهای مردم برای زندگی توام با آسایش، اولویت بندی می شود و هم ارتباط مردم با دولت و حاکمیت افزایش می یابد. متاسفانه برخی افراد دولتی هستند که با اظهار نظرهایشان حس قومیت را تحریک می کنند به عنوان مثال آقای شمخانی در خصوص اینکه مدیران عرب کمتری در استان خوزستان به کار گرفته شده است ،انتقاد کرده اند. خب آقای شمخانی یک فرد دولتی است و می تواند در خود دولت نسبت به این مسئله اعتراض کند و نیازی نیست در افکار عمومی این موضوع مطرح شود تا برای قوم عرب ذهنیت بوجود آید!
اتفاقا ما در زمان اصلاحات و دوره ی مجلس ششم که دو نماینده ی فارس و یک عرب در مجلس داشتیم بسیار موفق تر عمل کردیم و ارتباط بیشتر و سازنده تری با حاکمیت داشتیم تا با وجود سه نماینده ی عرب در دولت احمدی نژاد.

از شورای دوم شهر اهواز که فهرست شما حایز اکثریت قریب به اتفاق شد بگویید
پس از پیروزی در شورای شهر دوم اهواز به این نتیجه رسیدیم که باید دیگر اقوام و گروه ها را در مدیریت شهری دخیل کنیم. در آن زمان به استثنای معاونت فرهنگی و ترافیکی سایر مدیران شهرداری از قوم دیگری بکار گرفته شدند. از 8 منطقه شهری شهردار 6 منطقه را از میان اقوام دیگر برگزیدیم.
ورود مسائل قومی را در حوزه سیاست سم مهلکی برای استان می دانم.
عرب ها از حافظ و شجریان و عطار خوششان می آید اما از صادق هدایت نه!
سیاست اگر آغشته به قومیت شود دیگر مفید نخواهد بود.
باید بستر مشارکت عمومی در ساختن شهر فراهم شود.
اگر بدون مشارکت همگان بهشت نیز برای مردم بسازیم باز گروهی که در آن مشارکت نداشته اند ناراضی خواهند بود.
اگر مردم در ساختن استان و شهرشان سهیم باشند دیگر نقدش نمی کنند تحلیل و آسیب شناسی می کنند.
مردم خوزستان تشنه همگرایی و اصلاحات هستند.
اسلام دینی است که قومیت را از خون به عقیده تبدیل کرد.
حزب وفاق زاییده حزب مشارکت بود و می بایست مشارکت پذیر می بود.
اصلاحات مفهومی جز درس گرفتن از گذشته ندارد. 
اگر احزاب در مصدر کار قرار گیرند نخبگان کشور را به خوبی اداره خواهند کرد. 


آقای عامری، حالا که حرف از دولت اصلاحات شد مقایسه ای انجام دهید بین دولت های خاتمی، احمدی نژاد و دولت یکساله ی دکتر روحانی! 
همه می دانند که بیشترین رای به خاتمی در خوزستان داده شد و پس از آن هم اصلاحات یک چتر حمایتی برای مردم بوجود آورد و ما در دوره ی اصلاحات به چیزی که دنبالش بودیم رسیدیم و در آن دولت بود که با حکومت و افرادی چون خاتمی، بهزاد نبوی، میردامادی بهترین ارتباط را داشتیم و با نمایندگان مردم در مجلس ششم دکتر کیانوش راد و دکتر کهرام از رابطه ی بسیار خوب و نزدیکی برخوردار بودیم ولی دولت احمدی نژاد با تحَکم همه ما را خانه نشین کرد !
اگر بخواهیم به یکی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد اشاره کنیم بی شک این نقطه ی ضعف پرداخت یارانه به مردم بود.
ببینید عرب ها زاد و ولد زیاد می کنند و در برخی روستاها یی که من می شناسم برخی افراد 13 تا 16 بچه دارند.
خوب این فرد وقتی یارانه می گیرد از نظر اقتصادی نیاز به کار را حس نمی کند و از این طریق اقتصاد مملکت فلج می شود و تولید و کشاورزی و صنعت از بین می رود و با ایجاد این توقعات زمام امور هم از دست دولتمردان خارج می شود.
دولت به جای اینکه مردم را متکی به خود بار بیارود، باید برای آنان جهت انجام کار و فعالیت بستر سازی کند نه اینکه به شکل احمدی نژاد عمل کند و لازمه ی موفقیت برای ایجاد این بسترها، استفاده از نخبگان است. توسعه در کشور مثل یک قطار است و تا نخبگان به آن وصل نباشند و آن را هدایت نکنند، حرکت نمی کند.  
در ارتباط با دولت روحانی هم می دانیم این دولت، دولت خاتمی نیست ولی با روی کار آمدنش امید را در دل مردم زنده کرد.من به جرات می گویم که تمام نخبگان عرب در این دولت جان تازه ای گرفتند و دولت روحانی باید سعی کند از نخبگان و صاحبان فکر استفاده کند و باید بدانند که نمی توان 70 میلیون انسان را فقط با صد هزار نفر مسئول اداره کرد و باید از مشارکت خود مردم در همه ی امور استفاده کرد.
همچنین باید مردم هم تکلیف خود را در برابر دولت بدانند. اگر روحانی نیمه ای از در توسعه را باز کرد مردم باید نیمه ی دیگر آن را بگشایند. 

در حال حاضر عده ای به دکتر کیانوش راد انتقاداتی دارند مبنی بر اینکه ایشان از جریانات قومی عرب حمایت می کنند. نظر صریح شما در این مورد چیست؟
من به صراحت می گویم اگر ما در برهه ای از کار قدر دکتر کیانوش راد را ندانستیم الان قدر ایشان را می دانیم و خوشحال هستیم که کسی پیدا شده است که با عملکرد مثبتی که دارد توانسته اعراب خوزستان را ورای تعصبات قومی در جهت تحقق مطالبات شهری و شهروندی شان رهبری کند. اینکه ایشان فارس هستند و جریان های قومی به ایشان اعتماد دارند بسیار مثبت است. چون به این صورت دیوار قومیت شکسته می شود و از حرکات جزیره ای جلوگیری می شود. ما مدیریت دکتر کیانوش راد را بسیار قبول داریم و معتقدیم او یک قهرمان است  و علی رغم انتقادهایی که به ایشان می شود،می خواهیم در کنار ما بماند.


آقای عامری به عنوان  فردی که  از تجربه های زیادی در عرصه ی سیاست و قومیت برخوردار است،چه توصیه ای به جوانان عرب خوزستان دارید؟
در حال حاضر من می توانم قطعا بگویم که به دلیل آگاهی های رسانه ای نگاه به بیرون و گرایش به کشورهای عربی در جوانان عرب ما اصلا وجود ندارد. وقتی یک جوان تنش، درگیری و جنگ را در کشورهای عربی می بیند از افراطی گری در این کشور ها انتقاد می کند و جمهوری اسلامی باید از این نوع نگاه در خوزستان بهره ببرد.
من به جوانان پاک اندیش عرب توصیه می کنم تمام فضاها را کنار هم بچینند و در انتخاب عجله نکنند و با مطالعه و استفاده از تجربه های دیگران سعی کنند به بهترین گزینه برسند. در حال حاضر جهان هم به صورت یک دهکده به نام دهکده ی جهانی در آمده است که فعالیت های جزیره ای و قومی در آن جایی ندارد. پس منافع ملی را باید فراتر از منافع قومی و قبیله ای ببینند.

در ارتباط با مدیریت های استان چه نظری دارید مثلا استانداری و شهرداری. آیا عملکرد آنها را مثبت می دانید؟
عملکرد استاندار در بخش توسعه ی سخت افزاری خوب است ولی باید در بخش نرم افزاری هم کار کنند و توسعه ی سیاسی هم جدی بگیرند و اگر از نظرات دکتر کیانوش راد و کهرام استفاده کنند می توانند کارهای اثر بخشی در سیاست خوزستان انجام دهند.
در مورد آقای کتانباف شهردار قبلی هم باید بگویم که وی با حمایت سپاه توانست فعالیت های عمرلانی و خدماتی ملموسی را در اهواز اجرا کند.
 در خصوص عملکرد شهردار هم باید بگویم که حضور سید خلف موسوی برای ما یک فرصت بود ولی اشکالی که سید خلف موسوی دارد این است که نوع نگاه وی از بالا به پایین است که باید بالعکس شود و به برخی جریان های قدرت و متنفذ استان متصل شده است. سید خلف موسوی همچنین در بخش اجرا باید قوی تر عمل کند و نباید کم بیاورد. 

توضیح شوشان:
با توجه به تاکید آقای عامری مبنی بر اینکه استفاده از کلمه ی "قهـــــرمان" صرفا به معنای ارزش گذاری بر فعالیت های دکتر محمد کیانوش راد بوده است .وی به شوشان گفت که اینجانب با قهرمان پرستی و قهرمان ستایی موافق نبوده ونیستم و صرفا از این کلمه جهت ارج نهادن به فعالیتهای ایشان استفاده کردم.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۴۴
comment
comment
خون میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
comment
0
4
comment امیدوارم آقای عامری هر چه زودتر بهبودی یابند. ایشان یک شخصیت خردورز و عاقل، با تجربه و مدبر، خیرخواه، مصلح و دوراندیش هستند. امیدوارم خداوند این سرمایه ی با ارزش را برای استان حفظ نمایند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
comment
1
4
comment دستت درد نكنه شوشان كه بالاخره يه عكس از ايشون گذاشتي تا بعد از اينهمه سال كه فقط اسمش بود بالاخره ديديم چه شكليه
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
4
3
comment سلام آقای هلالی دست شما درد نکند برای پر کردن سایت خود مطلب کم آوردی تا دست به دامان مهره های [...] و تاریخ [...] سیاسی چون ابراهیم عامری که حتی در بین قوم غیور عرب هم نیز جایگاهی ندارد بشوید.
مدیر پایگاه برادر عزیز هر کسی حق دارد حرف ها و مطالب خودش را عنوان کندو آقای عامری هم جزو آحاد جامعه استو منعی هم برای ابراز عقاید و نظرات ایشان نیست. آقای عامری هم مثل بسیاری از سیاسیون دیگر موفق و مخالفانی دارد اما باید نظرات ایشان را شنید و در ضمن ما و شما نمی توانیم تعیین کنیم و در این مقام و مرجع نیستیم تامشخص کنیم و رای بدهیم که چه کسی در بین مردم جایگاه دارد یا ندارد؟
پاسخ ها
comment
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
comment بله [...]
اصلا کسی که قومیت را مبنا قرار دهد در ایران نباید زندگی کند
همه خوزستان متعلق به تمامی اقوام خوزستانی
comment
سیدسبحان موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
4
comment دروود براصلاحات
زنده باد سیدمحمد خاتمی محبوب
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
2
1
comment چرا هوش وفراست و سخت کوشی کتانباف را که سراپالیاقت و کارآمدی را به شهر اهواز به ارمغان آورد و پاک دستی مثال زدنی او را به حمایت صرف سپاه محصور ومختصر می کنیم.ای کاش آقای عامری در مورد بدسرنوشت شدن اعصای شورای [...] و [...] آنان سخن می گفت
comment
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
3
2
comment دقیقا آن چه عیان اشت.چه حاجت به بیان است.
کتانباف مرد پاک وانسان به معنای واقعی بود..کتانباف یک شهردار به تمام معنا بود نه یک نوچه وماشین امضای گروه ها وجناح های سیاسی.
عامری خیلی [...] سخن می گوید.اوکار آمدی کتانباف را به سپاه ارتباط می دهد.
او از فراست وتیزهوشی حرف می زند ولی به حسنات کتانباف که می رسد . برتری های مدیریتی او را به حساب دیگران می نویسد.
خوشا [...]
همه ی مردم می دانند کتانباف قربانی استقلال رای و باج ندهی اش شد.و همه ی مردم می دانند .کی چه می کند و کی با کی سر وسر دارد
comment
تامرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
2
0
comment این افراد دوست دارند زیرچتر تهرانی ها کار کنند.همین آقای عامری داد و هوار می زد بر علیه کیانوش راد .ومی گفت .[...] و [...] مسخره اصلاحات شدند.کیانوش راد هرچه اصفهانی بوده از استاندار گرفته تا فرماندار و....آورده در خوزستان سرکار.
حالا آفتاب از کچا طلوع کرده است.که بیکباره شمخانی که[...] آدم بده می شود وکیانودش راد محبوب قلوب.
[...]
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
0
comment آقای حلالی
معین را کی آورد .مقتدایی را کی عزل کرد.
کی اصفهانی ها را در خوزستان قدرت داد.
پس عامری چه می گوید!؟آیا این شخص همان عامری است.که بر علیه غیر بومی ها ،برعلیه تهران نشینان و اصفهانی ها شعار می داد. [...]
مدیر پایگاه برادر عزیز ما آن موقع که شما می فرمایید در کنار آقای عامری نبودیم که ببینیم چه شعاری می دهند ولی الان سخنان ایشان غیر منطقی نیست و بر اساس تجربه خاصه به ظن ما پس از مسائل بیداری اسلامی/ عربی/ انسانی در کشورهای منطقه به این مباحث رسیده اند چرا که کشورهای منطقه که دیگر مشکل قومی ندارند و یکدستند اما مشکل فرقه ای دارند پی فرقه ای گرایی خطرناک تر از قومیت است و اتفاقن کشورهای منطقه مشکل دموکراسی داشته و دارند. ضمن اینکه مشارکتی ها هم شعار ایران برای همه ایرانیان را می دادند و شعار علیه تهرانی و اصفهانی و غیر بومی چندان با شعارشان جور در نمی آمد.
comment
راضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
2
1
comment چه کسانی در آوردن اصفهانی به خوزستان وخیل بودند.همه می دانند جناب مشارکتی ها.
بنابراین عامری چرا مشارکتی ها را دوست اقوام خوزستانی معرفی می کند
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment مشكل ما اينست كه به اصطلاح سياسيون يا افراط ميكنند يا تفريط اين اقا زماني با طرح مسايل غلط مطالبات قومي جوانان پاك ساده را به ورطه [...] كشاند و استان را تبديل به استاني ناامن [...] كرد كه هنوز اثار سؤ ان وجود دارد و اشتباه بزرگتر كه شما گويي إز افتخارات خوزستان إز ان ياد ميكنيد تك محورى شدن حركت شورا وشهردارى به سمت ايشان بوده كه حاصل ان جريمه سالها زندان براى شهردار معاونين وقت بود حال كه احساس [...] ميكند قهرمانان خيالي ديگرى ميسازد تا ساده انديشان ديگرى را مبتلا سازد بدبختي اين استان است .كه چنين كساني توهم ليدرى ميكنند وشما هم به ان پرو بال ميدهيد تفكرات سالم پرورش مطالبات قومي به شيوه مثبت نه تنها مفيد است وباعث تقويت هويت ملي ميشود بلكه تاريخ مصرف انسانهاى تك بعدى را محدود ميسازد اينكه بعد إز انهمه ضايعات وخسارتها [...] اعلام اشتباه كتيم چه چيز حل ميشود ؟ خواهشا إز اينگونه پردازشها خوددارى و إز هر [...] نسازيد جوان اين دهه بسيار اگاهتر از دهه قبل است كه گول چنين [...] مظلومانماهايي را بخورد 
مدیر پایگاه سخن گفتن حق هر شهروندی است خاصه نخبگان. به هر حال شورای دوم با هر فراز و نشیب و بافت یکدستی که داشت منحل نشد اما شورای سوم اهواز شد. هر چند آقای عامری بهتر بود لیست شورای دوم را یکدست نمی بست اما مگر مشارکتی ها حاضرند اصول گرا در لیست خود بیاورند یا اصول گراها حاضرند از یک نیروی چپ و اصلاح طلب در لیست خود حمایت کنند؟
به هر حال ما یا آقای عامری نمی توانیم زمان را به عقب برگردانیم اما ایشان بر شورای دوم اشراف داشت و این مطلب مورد اشاره قابل نفی نیست
این حق هر جامعه ای است که تفکرات به روز و نقد درونی شده هر سیاستمدار و فعالی را بشنود
شوشان هم معتقد است که جامعه خوزستانی دیگر از فاز قوم گرایی گذشته است چرا که از افراط کاری های یکجانبه از طرف هر گروه اجتماعی که باشد طرفی برنبسته و افراد معتدل بیشتر می توانند سایه گستر باشند و جمهور و عموم را با سنجش توان پاسخ گویی و کارکرد دولت، نمایندگی مطالبات کنند 
comment
ارش
|
United States
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
0
comment کتانباف ناظری نداشت وهرچه خواست در زیر چتر حمایت دولتی ها انچام داد ولی اگر روزی کارهای او مورد بررسی قرار گیرد مشخص خواهد شد چقدر برای انتخابات قالیباف کار کرده که حالا شهرداری تهران پست گرفته! البته اگر هلالی چاپ کنه
مدیر پایگاه آقا آرش عزیز
بفرمایید این هم چاپ کامنت شما
شورا 21 نماینده دارد بفرمایید بروند و تحقیق کنند و اگر تخلفی بود بدهید ما منتشر کنیم
فراموش نکنید آقای کتانباف قبل از آمدن به شهرداری اهواز هم در بهترین منطقه شهرداری تهران سمت داشت و جمعی از نیروهای اصول گرا برای آمدن ایشان به اهواز حسب شناخت قبلی از روحیات و طرز فکر ایشان دعوت کردند 
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
0
comment متاسفانه دراين مصاحبه به اصطلاح روشنفكرانه معلوم نشد ايشان در كدام بخش بيمارستاني بستري بوده اند كه أقاى شمخاني سردار جبههاى جنگ سرمايه كشورى را با خود و [هم مرام های] خود مقايسه ميكند بجاى الگو پردازى از اين رشيد مردان جوانان را به دامان اينگونه افراد مياندازد روزى خود عامل [...] جوانان بود وامروز كه پير و بیمار و....شده ادرس [...] ديگر ميدهد اقايان اصلاح طلب در كدام مقطع از هر قومي دفاع كردند كه امروز دلسوز اقوام شدند  
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
0
comment آقاي ابراهيم عامري پاسخ دهد كه چه شده كه يكباره آقاي كربلايي عزيز ايشان شده است و به وي لقب قهرمان ميدهد؟؟؟؟؟
اگر آقاي عامري يادش رفته ما كه يادمان نرفته كه چگونه آقاي عامري در تقابل با همين آقاي كربلايي و كهرام و همه جبهه مشاركت و همه اصلاحطلبان در انتخابات دوره دوم شوراي شهر ليست انتخاباتي مخصوص خودش را بستو حتي يكنفر از كساني راكه مدنظر كربلايي و كهرام بودند را در ائتلافي كه چيدمانش را طراحي كرده بود قرار نداد.
آقاي عامري،شايد خودت فراموش كرده باشي اما هنوز خيلي ها عملكرد حضرتعالي را در تقابل با كربلايي و كهرام از ياد نبرده اند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
0
comment آقاي هلالي سلام
ماكه سعادت ديدار با حاج ابراهيم را نداريم،
شما كه داريد از ايشان بپرسيد در چگونه امكان دارد در يك پروسه ده ساله يك شخصيت سياسي را با دو پوزيشن به جامعه معرفي كرد.
يعني از سال هفتادوهشت تا هشتادو چهار عامل عقب ماندگي ها،عدم توازن در چينش مديران ارشد استان،بي توجهي به نخبگان،عدم ميدان دادن به نيروهاي فكري،به حاشيه راندن افراد موثر در ستاد انتخابات رياست جمهوري سال هفتادوشش و...... را فقط و فقط محمد كيانوش راد معرفي كنيم، بعد به يكباره همه چيز كن فيكون شود و كيانوش راد را بگوييم قهرمان استان و.....
آقاي عامري، لطفا جامعه و مردم را دست كم نگير
شايد افراد جامعه تئوريسين و موسس حزب و ليدر جريانات تاثيرگذار فكري و اجتماعي نباشند اما خيلي هم با تفكر و انديشيدن و خردورزي نيز بيگانه نيستند.
يا حق
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
1
1
comment عالی گفتی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
3
comment ما نباید همیشه به گذشته نگاه کنیم . مهم نگاه امروز است .آقای عامری گرچه هنوز هم من برخی از حرفهایش را قبول ندارم اما تغییر نگاه ایشان در مورد فعالیت های قومی یک تجربه ی ارزشمند است چرا همیشه دوست داریم در گذشته بمانیم . تغییر نگاه عامری برای جوانان عرب قابل توجه است و می تواند به تلطیف روابط اقوام در خوزستان منجر شود و تعجب اینکه چرا برخی از این تغییر نگاه استقبال نمی کنند ؟!
مدیر پایگاه با توجه به اینکه مطرح شدن نظریات آقای عامری سبب طرح  دید گاه های متفاوتی اعم از موافق و مخالف   شده . .است . در سایت شوشان باب گفتگو برای بحث پیرامون این مسئله باز است 
comment
نورالدين
|
Sweden
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
1
comment البته ايشان انسان وارسته اى هستند. شكسته نفسى مى فرمايند.ايشان خدمت هاى بزرگى به انقلاب و نظام كردند. كنترل جريان تجزيه طلب و تعقيب نيروهاى اين جريان در سطح استان در اوايل انقلاب و تا سالها بعد، خارج كردن زمين ها و املاك و سرمايه هاى هنگفت از دست قومگراها به موجب احكام دادسراى انقلاب، اداره كردن فرماندارى شوش به عنوان فرماندارى توانا، همكارى مستمر با نيروهاى ارزشى نظام، خارج كردن حزب وفاق از دست قومگراها، سوق دادن دادن جريان مردم سالارى در وفاق به سوى استقلال در اعمال اراده خارج از سيطره نيروهاى قومگرا و بيرون كشيدن نيروهاى وفادار تحت لواى حزب آفاق ، و دهها و صدها خدمت ديگر به مردم عرب و تمام مردم استان تنها گوشه ان از خدمات ايشان به انقلاب و تماميت ارضى است.
ممنون شوشان جان وتشكر ويژه براى حاج ابراهيم گرامى
comment
شاگرد معلم
|
United States
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment در اینکه نظریات امروز جناب عامری بسیار مفید و کاربردی است شک نباید داشت و مهمتر اینکه ایشان در گذشته نیز نظریات کلی اش دور از این ایده هایی که مطرح کرده نبوده است اما درد این است که ایشان به عنوان ایدئولوگ یک جریان فکری برای پیاده کردن آرای خود ناگزیر از حضور در فضای اجرایی شد و فاصله ایده پردازی و گستره عملیاتی منجر به لطماتی به اندیشه وحدتگرا و غیرقومی ایشان شد قابل ذکر است حتی جریان انتخابات شورای دوم نه بر اساس یک استراتژی مدون بلکه به نوعی واکنشی بود در برابر لیست انتخاباتی مشارکت که حداقل حقوق را برای قومیت مذکور در نظر نگرفت و همین حرکت واکنشی به سلسله حرکات واکنشی و بدون برنامه منجر شد هرچند که آقای عامری با درایت توانست آن فضا را به نوعی مدیریت کند اما به هر حال آن رفتار واکنشی میتوانست به نتایج بهتری منتج شود
امروز نیز ایشان با درک درد اصلی استان انگشت بر نقطه ای حساس گذاشته و چنانچه صدای ایشان به گوش مسئولین نرسد و از ایده ها و آرای ایشان در مسیر وحدت عادلانه اقوام شریف استان استفاده نشود این درد به سرطانی بدخیم بدل میگردد که شاید درمانش هزینه های مضاعفی بر دوش نحیف مردم استان مابگذارد خاصه که در دولت موسوم به اعتدال که قومیت را از تابویی مگو به ادبیات سیاسی روزمره وارد کرده میتوان و باید استان خوزستان را با وجود ظرفیت های متعدد و نعمتهای خدادی متنوع از جمله خود قومیتهای مختلف به توسعه ای که حق استان است رساند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment اگه قرار بشه روزي تاريخ سياسي و اجرايي استان تحليل بشه ، اونوقت صادق و كاذب. و فداكاران و كاسبكاران. و نفاق پيشگان و دلالات سياسي در خوزستان مشخص خواهد شد. وًمظلوميت برخي از چهره ها روشن مي شود.!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment واقعا تعجب مي كنم از اين دوستاني كه اينقدر اصفهاني اصفهاني مي كنن. بابا خوزستاني [...] و [...] چه دردي از استان رو دوا مي كنه. ايا همينكه خوزستاني باشه كافيه؟ جالبه كه اين دوستان به اقاي عامري اشكال مي گيرن كه قوم گراست. اونوقت خودشون بحاي قوميت. خوزستاني خوزستاني مي كنند. مشاركت مترقی ترين شعار رو مطرح كرد ايران براي همه ايرانيان. هركس از هر كجا خوزستان بياد و كار كنه بايد دستش رو هم بوسيد.
comment
ظریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment باز آن دردهمیشگی!!!
به جای اندیشیدن پیرامون آنچه می گویند، خود افرادرابالا پایین می کنیم...اینکه ایشان دیروز چگونه بود و...ببینیم اکنون چه می گوید!!به دوستان عرب درخوزستان سفارش می کنم کمی ژرف تربه این سخنان بیندیشند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
2
comment امیدوارم آقای عامری هر چه زودتر بهبودی یابند با تشکر از کار ارزشمند شوشان
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment حزب وفاق که همان حزب [...] بود توسط این آقا و دوستانش درست شد
همین آقای عامری چقدر پست و منصب داشت
هیچ کاری برای مردم عرب خوزستان که ادعا میکنه رو انجام نداد
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment آقای هلالی سلام دیشب نطر دادم ولی در سایت ثبت نکردید دوباره میگویم امیدوارم که این بار شجاعت ثبت این را داشته باشید. آقای عامری کسی است که 10 سال پیش بر اثر گرایشات و تعصبات قومی حزب لجنه الوفاق را که در اصل [...] بوده را تشکیل داد و توانست با جذب تعدادی افراد [...] و [...] [...]ها و [...] سال 84 را بر پا کند و 4سال نیز در شهرداری با شورای دوم که از افراد [وفاق] بودند به مقدار وسیعی[...] و شهردار انتخابی این دوره نیز [...]است. آیا چنین کسی میتواند خود را از همه ی این ماجرا ها و [...] مبرا نماید ؟
آقای هلالی این تذهبون ؟!
مدیر پایگاه برادر رضای عزیز
ضمن سلام. ما سعی می کنیم که اهتمام زیادی برای به روز رسانی شوشان داشته باشیم ولی این تصور که 24 ساعته کار دیگری غیر از دنبال کردن انی نظرات و کامنت ها نداریم انتظار درستی نیست ضمن اینکه ما سعی می کنیم اکثریت کامنت ها را منتشر کنیم که البته نمی بایست حاوی تهمت و اتهام به کسی باشد و نتیجه اش از نظر ما می شود همین نحوه ویرایشی که برای کامنت شما اعلام کرده ایم و با ارفاق نظر شما را چاپ کردیم. البته نه ما هم نظر با آقای عامری هستیم و نه همسو با ایشان اما به عنوان یک فرد ایشان حق اظهارنظر دارند و این مصاحبه دارای گسترده ترین بازتاب فکری و روشی شاید طی دو سال گذشته در خوزستان بوده به قول یکی از اندیشمندان : « من حاضرم جانم را بدهم تا مخالفم حرفش را بزند» براستی ما را چه شده است ؟ برادر عزیز که نام و نشانی دقیقی هم نگذاشته اید «جنابعالی این تذهبون؟» سلام علیکم. از مرکب پیاده شوید بگذارید با هم قدم برداریم! شما به کجا می روید که حاضر نیستید حرف کسی را بشنوید ؟ اگر ما شیعه امیرمومنان امام علی هستیم فرموده اند و تفکیک کرده اند بین «من قال» و «ما قال» ر. راستی اگر شما این همه اتهام از آقای عامری یا هر کس دیگری سراغ دارید خوب بفرمایید بروید شکایت کنید باید دستگاه قضایی رسیدگی کند اما از رسانه نخواهید که مانند دادسرا عمل کند. خیر . ما رسانه ایم و کارکرد خود را داریم و به شکل عینی و علمی می شناسیم و به مصالح جامعه و نظام از منظر خود عمل می کنیم.
پیشنهاد مشخص ما هم این است بجای اتهام زدن صرف ثابت نشده به یکدیگر و پیشداوری و ذهنیت تلاش کنیم سنت گفت و گو و نقد در جامعه رواج یابد.
باقی بقایتان
یا مولا
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment این سخنان صرفا جهت شروع یک پروسه جدید احیای شهسواران اصلاحات خاتمی در استان تحت لوای کیانوش که باید بگم نه عامری دیگر عامری اوله برای بچه های عرب و نه بچه های عرب بچه های دوره اول اصلاحات هستن ضمنا اقای عامری تغیر نگرش شما و فهمیدن اشتباه بعد این عمر واقعیتها را تغییر نمیده .,
comment
یک شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
1
0
comment فقط حرفاش عوض شده ، میخواد دوباره برگرده به بازی قدرت ... تنها راهشم[...]
[...]
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment آقای عامری معرف حضور اکثریت روشنفکران و دلسوزان حقیقی مردم بومی و ساکنین اصلی این منطقه هستند فقط برخود لازم می دانم که به آقای عامری یادآور شوم که آقای شمخانی دبیر امنیت ملی کشور هستند و قبل از او آقای احمدی نزاد به این ظلم وستمها و تبعیض ها اشاره نمودند و مردم بومی این منطقه ذهنیت ندارند بلکه مطمئنا که سالهاست که یک سیاست نابخردانه و کوته بین در حق آنها اعمال می شود.
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment باز نيست چون نظرات را فيلتر ميكنيد درصورت صداقت نظر ديدگاههاى ديروز را ازبنده وديگران را هم بنويسيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
1
comment این روزها طرح یک فرضیه از سوی دکتر محمد کیانوش راد مجددا او را در بین محافل فکری و سیاسی به طور گسترده مطرح کرد. گرچه برخلاف بعضی از نطرات ایشان هیچ گاه از مسائل استان دور نبوده اما این نشان داد که برخلاف تصور اقتدار گرایان که فکر می کردند با بازنشتگی اجباری ایشان می توانند مانع از حضور کیانوش راد در استان و دانشگاه شوند ایشان همچنان حضور پررنگ و اثر گذار خود را دارند امیدواریم بتوانیم شاهد حضور ایشان در دانشگاه در امر تدریس باشیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
0
comment این روزها طرح یک فرضیه از سوی دکتر محمد کیانوش راد مجددا او را در بین محافل فکری و سیاسی به طور گسترده مطرح کرد. گرچه برخلاف بعضی از نطرات ایشان هیچ گاه از مسائل استان دور نبوده اما این نشان داد که برخلاف تصور اقتدار گرایان که فکر می کردند با بازنشتگی اجباری ایشان می توانند مانع از حضور کیانوش راد در استان و دانشگاه شوند ایشان همچنان حضور پررنگ و اثر گذار خود را دارند امیدواریم بتوانیم شاهد حضور ایشان در دانشگاه در امر تدریس باشیم
comment
خیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
1
1
comment کیانوش راد باید پاسخ گوی اشتباهات دوران قدرت اش باشد.این که آنها اصفهانی هایی چون معین و صرامی و عامری گلستانی را سر کار آوردند وبر مردم استان خوزستان حاکم کردند این که بیشتر آب کارون در زمان اقتدار اجرایی آنها به اصفهان و یزد منتقل شده است .و الان بی آنکه از گذشته ی خودش چون عامری احساس [...] کند می آید حامی جمع می کند .با این حرف ها اصل هیچ صورت مساله ای پاک نمی شود .خوزستان در دوره ی سازندگی واصلاحات مورد تاراج اصفهان ویزد شد..و فدای مرکززگرایی گردید.آقای عامری تا توانستند از دولت احمدی نژاد استفاده کردند.حالا که اعتدلیون سرکار آمدند.
چرا چشم بسته از بوم زاد ستیزان دفاع می کنید
comment
شاکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
1
0
comment تب مجلس ببین که چها نمی کند
پیر وجوان ومیانه را شیدانمی کند
آقای حلالی این ها [...] مشارکتی هاست.
از شما بعید است
این ها مگر عشق به مردم دارند. این ها دنبال قدرت از دست رفنه شان هستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
comment
0
4
comment  خب در این صحبت ها عامل سن نقش بسزایی دارد.اما قابل تاملند..چون اقای عامری مراحل گوناگونی را در مسیر پر فراز و نشیب زندگی سیاسیشان طی نموده اند..اما فکر می کنم حق مطلب را در بحث حزب وفاق،شورای دوم،مواضع اقای کیانوش و کهرام بجا نیاورده اند..البته شرایط فعلی هم ایجاب می کند که با دید نزدیکی به اصلاح طلبان و نقد عملکردهای گذشته وارد گود شد.اما نباید از نقد عملکرد ان اقایان که تمام قدرت کشور و استان دستشان بود غفلت کرد و مشکلات ان دوره را فقط به خودمان و انهم به عامل نامتعین "ناپختگی" نسبت داد..بهرحال شرایط سنی و حال حاضر کشور در این مصاحبه کاملا بر تفکرات اقای عامری سایه افکنده بودند.
نکته ی اخر اما نقد عجیب ایشان به سخنان اقای شمخانی است،ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که سخنان رییس شورای عالی امنیت کشور چقدر می تواند در شکستن فضای امنیتی در ارائه ى امار و ارقام حقیقی و سپس نقد سیاستگذاری ها موثر باشد.
جای بسی تاسف است که اقای عامری بجای استناد به حقایق گفته شده از جایگاه یک مسؤل مهم در سطح تصمیم سازان کشور جدا از جایگاه قومی ایشان(به عنوان یک مدیر عرب)اینچنین ایشان را متهم به موضع گیری قومی می کند. بهتر است به ایشان یاداوری کرد که اقای روحانی مشاور اقوام و اقلیت های مذهبی برای بهبود شرایط تاسف بار و رقت امیز اقوام که به شرایط بحرانی رسیده تعیین نموده اند و انتخاب استانهای قومی برای سفرهای استانی ایشان دلالت بر وجود مشکلات خاص و عمده در واقعیت کشور دارد.
تعجب اور است که اقای عامری حالا که دولت متمایل به طرح و بررسی و حل لااقل جزئى از مشکلات اقوام شده اند به یاد استفاده از هم جبهه ای های مشارکتی در مناصب افتاده اند..که طبق گفتی خیلی ها غافل از اینکه در زمان اصلاحات اصرار بسیاری از دوستان برای حضور حداقلی در جلسات هم جبهه ای ها را رد می کردند.
در اینجا متذکر می شوم که بد نیست اقای عامری به تولیدات فکری و نظری مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مشکلات و سیاستهای نظام در باب مسائل قومی، که اقای روحانی رییس ان بودند،مراجعه نمایند تا دقیقتر در مورد این مسئله موضع بگیرند و متوجه بشوند که کل فضا را با هم ببینند.چون تنها دیدن پازل اقای شمخانی بدون دیدن دیگر پازلهای سیاستهای دولت جدید مانند رفتارهای رییس جمهور یا نادیدن پست مشاور اقوام و یا مطالعه نکردن سیاستهای تدوینی مجمع تشخیص در رابطه با اقوام و مذاهب مثل شنا کردن با یک دست است.
همانگونه که ایشان می خواستند با یک دست و یک جناح حزب وفاق را هدایت و نه رهبری کنند و ان شد که نباید می شد.البته من نمی خواهم وارد دعوای جناح اقای عامری و حلقه ی اقای شمخانی در اول انقلاب بشوم اما نمی توان مواضع کنونی اقای عامری را بدور از ان حوادث تاریخ ساز اول انقلاب تفسیر و تحلیل کرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
0
1
comment اين دوستاني كه اينقدر اصفهاني اصفهاني مي كنند چرا مصاحبه علني و روشن نمي كنند. اينها بظاهر مي خواهند خود را ضد قوم گرايي نشان دهند و به عامري حمله مي كنند غافل از اينكه خود بر طبل ضد ديگر استان ها مث اصفهان ميكويند. در حالي كه همين اصفهاني ها چقدر در خوزستان شهيد ومجروح دادند. و اتفاقا مديريت اصفهاني ها از مديريت خوزستاني ها به شهادت امار و ارقام و اقدامات انجام شده بسيار موفق تر بوده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
0
1
comment بنظر من انحصار گرايي توسط هركس و هر فكر وانديشه اي محكوم است. جه تحت عنوان فارس گرايي. چه تحت عنوان قوم گرايي چه تحت عنوان بوم گرايي.
comment
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
1
0
comment کتانباف از یکی از مدیرانش در شهرداری پرسید .علت پریشانی و سر درگمی ات می دانی چیست!؟
او گفت خودم هم نمی دانم!
کتانباف گفت من می دانم.
چون شما تعصب و علاقه ای به شهر اهواز نداری.
تنها عاملی که موتور محرکه کتانباف برای ساختن شهر اهوازشد علاقه و عشق او به اهواز بود.
کتانباف مرد خدا بود وخدا را همیشه ناظر بر اعمال خودش می گرفت.
آقای ارش با الفی بی کلاه از این جمله ای که نوشتی و من در زیر آن را کپی پیست کرده ام خجالت بکش!

کتانباف ناظری نداشت وهرچه خواست در زیر چتر حمایت دولتی ها انچام داد ولی اگر روزی کارهای او مورد بررسی قرار گیرد مشخص خواهد شد چقدر برای انتخابات قالیباف کار کرده که حالا شهرداری تهران پست گرفته! البته اگر هلالی چاپ کنه

آقای ارش با الفی بی کلاه اگر کتانباف زیر کار انتخاباتی قالیباف می رفت که قالیباف آقای [...] رییس ستاد نمی کرد لطفا به تاریخ دروغ نگویید.

اهواز
ای همیشه در دلم کارون
کوچه هایت بوی شهدای کتانباف را می دهند


قلبم می شکند
وقتی که مزد خادم را
خائن به تهمت وناسزا می دهد
comment
ارش
|
United States
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment آقای کمالی انگار تحمل انتقاد را نداری وتوهین میکنی البته این ادبیات یک قشر خاصی در کشور است واتفاقا آقای کتانباف در شهرداری مشهور به این رفتار بود ضمنا نکند انتظار داشتی رئیس ستاد انتخابات یک مقام رسمی مانند شهردار باشد اکر حرف من درست نباشد چرا رئیس ستاد قالیباف یکی از کارمندان شهرداری بود.
comment
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment تهمت زنی کار تو د.مگر همین شخص [...] نیوزی که نام خودش را آرش گذاشت.چقدر بی ادبانه به سردار اهواز دوستی چون کتانباف تهتمت تخلف زد.
برو بزرگترت را بیاردر صحنه .همانی که پدرخوانده ی [...] نیوز است.
comment
لالی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment آقای آرش قبول کن شما به کتانباف تهمت زدی. و خدا از شمانمی گذرد.
کتانباف روزی باسرافرازی بر می گردد که امثال شما متهم شده و از سمت ات برکنارشده باشی.
comment
برزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برند.
ازقدیم گفتند[...] اطمینان داشته باشید آن که افترا به کتانباف بزند مانند امثال آرش .خداوند سزایشان را برودی زود خواهد داد.
comment
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment آقای حلالی
مرا در شرکت نفت واقع در نیوساید دیدی.و کلی حرف زدیم.واقعا متاسفم که اجازه می دهید به آقای آرش که به کتانباف هتاکی کنند
comment
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment جناب آقای سروش جواب حرف منطقی توهین وتهدید نیست وشهرداری ملک کسی نیست که من را برکنار کنند وچرا انتظار داری آقای حلالی که فردمستقلی است نظرات منتقدین را منتشر نکند ولی نظرات هتاکان وتهدید کنندگان را منتشر نمایدپ(سه کامنت اخر راملاحظه کن)
comment
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment سلام امید خان چرا جواب من را در مقابل اینهمه تهدید وهتاکی منتشر نکردی نکنه این مطلب سروش در نیوسایت صحیح باشد من با توجه به شناختی که از شما دارم باورم نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار