شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید امروز صبح با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه،نماینده مردم رامهرمزورامشیردرمجلس شورای اسلامی . بخشداران . ادارات، نهادها و خانواده های نمایندگان شهید و فقید اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، جمع کثیری از خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم نیروهای نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد
مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید امروز صبح با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه،نماینده مردم رامهرمزورامشیردرمجلس شورای اسلامی . بخشداران . ادارات، نهادها و خانواده های نمایندگان شهید و فقید اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، جمع کثیری از خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم نیروهای نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد
مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید امروز صبح با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه،نماینده مردم رامهرمزورامشیردرمجلس شورای اسلامی . بخشداران . ادارات، نهادها و خانواده های نمایندگان شهید و فقید اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، جمع کثیری از خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم نیروهای نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد: 
مراسم رأس 45: 9 با  نوای دلنشین قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد. 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامهرمز در این مراسم معنوی مجری برنامه، دکتر سمالی فرماندار این شهرستان را جهت خیر مقدم و قرائت بیانیه اولین نکوداشت نمایندگان شهید و فقید مجلس شورای اسلامی به جایگاه دعوت کرد. سمالی گفت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست وی با بیان اهمیت درخصوص واژه ایثار و شهادت خاطر نشان کرد واژه ایثار و شهادت دو مقوله مکمل از منظر اسلام بسیار ارزشمند می باشد.
ایشان با اشاره به نقش نمایندگان در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اساسی در پیشبرد تصمیم گیری و عملیاتی حضور نمایندگان در جنگ بوده و نقش راهبردی آنان چه در عملیاتها و چه در حل مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز بوده است. 
فرماندار رامهرمز در پایان از حضور خانواده های شهید دامغانی، شهید چراغزاده و مرحوم نواب تشکر و قدردانی کرد. ایشان گفت طرح و ایده اولیه مراسم نکوداشت برای اولین بار در کشور توسط استاندار محترم خوزستان مطرح شد. 
پس از بیانات دکتر سمالی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رامهرمز در جایگاه قرار گرفت و به موضوع ایثار و شهادت در دین اسلام اشاره کرد و گفت حضور نمایندگان و مسئولین در کنار رزمندگان توانست در پیشبرد اهداف دفاعی و تاکتیک جنگ بسیار مهم باشد و حضور مسئولین در آن ایام باعث پیروزی رزمندگان و عملیاتهای متعدد می شد. ایشان در پایان به عملکرد موفق شهید دامغانی و شهید چراغزاده و همچنین مرحوم نواب در رامهرمز، رامشیر و هفتگل اشاره کرد. 
کبری دنا فرزند شهید علی حسین دنا دیگر موعد، مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقد رامهرمز بود ه با دل نوشته خود فضای معنوی مراسم را در سکوتی عمیق فرو برد.
در هنگام قرائت دیکلمه دختر و صحبتهای وی با پدر شهیدش بسیار تأثیر گذار دراین همایش معنوی بود. 
مجری برنامه با دیالوگ های زیبا توانست ارتباط منطقی برقرار نماید و او، سید مصطفی موسوی دامغانی فرزند برومند شهید دامغانی را به جایگاه فراخواند تا او هم با یاد و خاطره پدر شهید و فعالیت های وی در دوران نمایندگی تداعی بخش مردم رامهرمز نمایند. حجت الاسلام موسوی دامغانی با اشاره به تلاشهای پدر در کمک به مردم رامهرمز، هفتگل و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت اله موسوی دامغانی فقط برای رضای خدا فعالیت می نمود زیرا رضایت خداوند قطعاً رضایت مردم را هم در پی خواهد داشت. 
پس از آن این دکتر بهمئی نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای سالامی بود که پشت تریبون قرار گرفت و به موضوع اهمیت و نقش نمایندگان در دفاع از حقوق مردم پرداخت و گفت: همه ما و نمایندگان آینده کشور باید راه شهدا و وصیتنامه های آنان را در دستور کار خود قرار دهیم و همانطوری که این نمایندگان شهید و فقید اسوه و الگو بودند همان کار را انجام دهیم ایشان با اشاره به برخی از اقدامات در مجلس شورای اسلامی گفت: بحمداله در دولت تدبیر و امید دولت گام های اساسی در جهت توسعه عمرانی فرهنگی برداشته است. 
بعد از سخنرانی نه چندان طولانی دکتر بهمئی تریبون در اختیار حاتمی شاعر برجسته کشوی قرار گرفت. و او با دو بیتی و غزل های شب سروده خود آنچنان زیبا اقدام به خوانش شعر کرد که فضای نکوداشت را بطول کلی عوض کرد. پس از شعر خوانی حاتمی، پدر شهید عطار روی سن آمد و علی رغم کهولت سن آنچنان خاطره های نمایندگان دهه ی 60 را عنوان نمود. که کمتر کسی فکر                     می کرد این چنین زیبا صحبت کند
این بار نوبت به سرکارخانم شهریاری رسید او که برای خوانش شعر و دیکلمه خود لحظه شماری می کرد. به جایگاه آمد و اقدام به خواندن شعر و دیکلمه نمود.
در پایان برنامه نکوداشت نمایندگان شهید و فقید، اهدای لوح تقدیر به خانواده های آنان که توسط برخی از مسئولین حاضر در سالن انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار