شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

رييس اتحاديه دامداران خوزستان به ذره بين گفت: صنعت دامداري در استان عملا در آستانه ورشكستگي قرار دارد و پيش بيني مي كنيم از اين پس كسي وارد اين شغل نشود.
جواد ابراهيمي با اشاره به اينكه هم اكنون بسياري از دامداري هاي استان تعطيل شده اند افزود: از سويي نهاده ها گران شده اند و از سويي ديگر، بازار دام در دست دلالان است به گونه اي كه همين گوشتي كه در بازار كيلويي 28 هزار تومان به فروش مي رسد از دامدار كيلويي 11 هزار تومان مي خرند و سود آن به جيب دلال مي رود و ضررش براي دامدار مي ماند و هيچكس هم صداي دامدار را نمي شود.
وي با اشاره به اينكه تنها اميد دامداران، تامين علوفه ارزان قيمت مانند سبوس است گفت: قبلا توافق شده بود كه گندم هايي كه در اختيار كارخانجات آرد قرار مي گيرد، سبوس آن در اختيار اتحاديه دامداران قرار گيرد تا با نظارت جهاد كشاورزي در ميان دامداران توزيع شود اما جديدا كارخانجات آرد، مي گويند كه تنها 50 درصد سبوس موجود را در اختيار اتحاديه قرار مي دهيم و مابقي را خودمان مي فروشيم و اين در حالي است كه نياز استان به سبوس براي علوفه دام، دو برابر سبوس موجود است. ضمن اينكه اين كار باعث دو قيمتي شدن سبوس مي شود و به تبع آن احتمال فساد مالي هم وجود دارد.
وي گفت: براي نمونه، نياز ماهانه برخي دامداران حدود 1500 كيلو سبوس است ولي ما تنها 300 كيلو از اين ميزان را مي توانيم تامين كنيم و دامدار مجبور است سبوس مورد نياز را آزاد بخرد.
ابراهيمي گفت: اين موضوع باعث شده تا عملا صنعت دامداري خوزستان مورد بي مهري قرار گيرد و برخي ها بخاطر منافع خود نبايد به بخش دامداري ضربه بزنند.
وي افزود: اگر كارخانجات آرد نيازمند كمك هستند بايد از دولت كمك بخواهند نه اينكه به دامدار فشار بياورند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار