شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
((برترین عبادت بعد از شناخت ، انتظار فرج است ، هر کس پیش از آنکه ثنای خدا گوید و بر پیامبر صلوات فرستد ، دعا کند ، همانند کسی است که بی کمان تیراندازی کند)) امام کاظم(ع)
با عرض سلام و صلوات به ساحت مقدس قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان المهدی(عج)و به بهانه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز خجسته میلاد آن بزرگوار ، در خصوص ویژگی های حکومت امام مهدی(عج) مواردی بدین شرح حضور مردم شریف و مسلمان ایران ارایه می شود.
 پس از آن که جها نیان آمادگی پذیرش حکومت عدل الهی را پیدا کردند و شرایط ازهرجهت براي ظهور حضرت فراهم شد، امام مهدي (عج)قیام میکنند و خود را به جهانیان معرفی اسلامی دعوت می کنند ، از آنجائیکه سردمداران مستکبر در چنان شرایطی موقعیت خود را در خطر خواهند دید، علی رغم رفتار بزرگوارانه و استدلال هاي روشنگرانه امام علیه السلام باز جهت حفظ حکومت ظالمانه خود در مقابل آن حضرت صف آرا یی می کنند و به هیچ وجه حاضر به پذ یرش حق نمی شوند . در نتیجه، نبرد شدید حق و باطل به وجود می آید و به کمک یاران با اخلاص و فداکار اما م مهدي (عج)تمام سردمداران ظلم و تعدي نابود و یک حکومت واحد جهان ی براساس تعالیم عالیه اسلامی در سرتاسرعالم مستقر می شود که در سایه آن ، بشریت طعم شیرین عدالت و امنیت و آسا یش واقعی... را میچشند. در مورد اوصاف حکومت آن حضرت که از طریق حاکمیت احکام اسلام به وجود خواهد آمد ، توصیفات زیادي در متون د ینی وارد شده است . در   این جا به اختصار به چند مورد از آن ها اشاره میگردد:
گسترش عدالت:
برقراري عدل و قسط در عالم و ر یشه کن ساختن بیداد و تبعیض ، از ویژگی هاي اصلی حکومت
حضرت مهدي (عج) است.  به این ویژگی در بسیاري از رهنمودهاي ائمه اطهار علیهم السلام اشاره شده است.  در ا ین زمینه ، امام رضا علیه السلام می فرمایند:  خداوند متعال توسط حضرت مهد ي (عج)زمین را از هر ستمی پاك خواهد ساخت. ... آن حضرت وقتی قیام کردند میزان عدل و داد را در میان مردم مستقر می نما ید و به گونه اي به کا رها رسیدگی می کند که احدي جرات تعدي و ظلم به د یگري را نخواهد کرد.
امنیت کامل:
امام زمان(عج) با سیاستی که در پیش خواهند گرفت ، در مدت بسیار کوتاه ی امنیت و صلح وصمیمیت را در تمام زمینه ها تحقق خواهند بخشید.  علی علیه السلام در ا ین باره میفرما یند: وقتی که قائم ما قیام کنند ، کینه ها از دل هاي مردم بیرون می رود... امنیت به گونه اي گسترش پیدا می کند یک زن ، علی رغم به همراه داشتن اشیاء گران قیمت فاصله بین عراق تا شام را به تنها یی طی خواهد کرد  .بدون این که کوچک ترین ترسی در دل داشته باشد و امام صادق علیه السلام در توصیف آن دوران می فرمایند:  به اندازه اي امنیت ایجاد خواهد شد که حتی وحوش و حیوانات درنده نیز در امان خواهند بود و هیچ خطري آن ها را تهدید نخواهد کرد.
امام رضا علیه السلام میفرمایند: خداوند متعال توسط حضرت مهد ي (عج)زمین را از هر ستمی پاك خواهد ساخت . ... آن حضرت وقتی قیام کردند میزان عدل و داد را در میان مردم مستقر می نماید و به گونه اي به کارها رسیدگی می کند که احدي جرات تعدي و ظلم به دیگري را نخواهد کرد.
رفاه و آسایش: یکی از و یژگی ها ي مهم حکومت امام زمان(عج)رفاه و آسایش عمومی است که در نتیجه اجراي عدالت تحقق پیدا خواهد کرد . این امر خود، زمینه ا ي برا ي رشد و تعالی معنو ي جامعه جهان ی خواهد بود.  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در روایتی می فرمایند:  وقتی در امت من، مهدي(عج) قیام کنند ... مردم به اندازه اي از نعمت هاي الهی برخوردار خواهند شد که در هیچ زمانی به چنان وضعی دست نیافته اند و زمین و آسمان برکات خود را براي آن حضرت و یارانش ظاهر خواهد ساخت.  امام باقر علیه السلام نیز میفرمایند : حضرت مهد ي (عج)اموال را در میان مردم چنان مساوي قسمت خواهند کرد که دیگر نیازمندي یافت نخواهد شد که به او زکات بدهند.
عمران و آبادي: حضرت مهد ي(عج) پس از پیروزي بر طاغوت ها ي زمان از جمله کارها یی که انجام خواهند داد تمام خرابی هایی را که سردمداران حکومت هاي ستمگر در طول تار یخ به وجود آورده اند برطرف خواهند ساخت.  از امام باقر علیه السلام در ا ین باره نقل شده است که : در زمان حکوم ت حضرت مهد ي(عج) ، در روي زمین هیچ ویرانی نخواهد ماند که آباد نشود...
پیشرفت علم و تکنولوژي: از آنجا که علم و صنعت و تکنولوژي درپیشبرد امور، نقش اساسی ایفا             می کند، هم ین امر یکی از اموري است که هم در زمینه ساز ي تشکیل حکومت جهان ی و هم در قوام آن، ضرورت خواهد داشت .
پیشرفت همه جانب شاخه ها ي مختلف علوم و صنایع در دوره حکومت امام زمان (عج)به نهایت تکامل خود خواهد رسید. امام صادق علیه السلام می فرمایند : علم و دانش بیست و هفت حرف شاخه) است و تمام آنچه که انبیاء الهی براي مردم آورده اند ، تنها دو حرف از آن بیست و هفت حرف است.  اما موقعی که قائم ما قیام کنند، بیست و پنج حرف د یگر را نیز براي مردم به ارمغان خواهند آورد.  روشن است که وقتی به برکت برخوردار ي از دو حرف این همه دست آوردهاي  علمی به دست آمده است ، وقتی بیست و پنج حرف دیگر معلوم گردد پیشرفت علم و صنا یع از تحول و پیشرفت بی سابقه اي برخوردار خواهد شد.
علاوه بر این از جمله ویژگی هاي حکومت امام زمان (عج)چنین است: 
- احیاء همه احکام و تعالیم عالیه اسلام و حاکمیت آن ها در سطح جامعه;
- پاکسازي زمین از لوث ستم گران;
- رشد نیروي تفکر و تحلیل انسان ها;
- رشد فضایل اخلاقی;
- حاکمیت محرومان و مستضعفان.
پایان

(اللهم عجل لولیک الفرج) با احترام ، بهنام مهمان پذیر-کارشناس فرهنگی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار