شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
مدیر مسئول روزنامه عصر کارون
در ماده 31 نیز انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید و هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد ممنوع است.
مدیر مسئول روزنامه عصر کارون در گفت و گو با خبر نگار ما گفت : به عنوان مدیر رسانه این شیوه ای که در بیان مطالب در یک  سایت محلی  آمده است محکوم می کنم و این شیوه را نامطلوب و غیر پسند یده برای همه رسانه ها و خبرنگاران صاحب قلم و متعهد می دانم واعتقاد براین است که این کار بر خلاف قانون مطبوعات می باشد . نص صریح ماده 30 و 31 قانون مطبوعات می گوید ( انتشار هرگونه مطلب مشتمل بر تهمت یا افترا یا فحش و الفاظ رکیک یا نسبتهای توهین آمیز و نضایر آن نسبت به اشخاص ممنوع می باشد .
در ماده 31 نیز انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید و هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد ممنوع است و مدیر مسئول به محاکم قضایی معرفی و با وی طبق تعزیرات رفتار خواهد شد . )
سید رسول موسوی افزود : آنطور که در بالا گفته شد مطالبی که در رسانه مذکور منتشر شده باید آگاهی دهنده و خالی از کنایه و طعنه باشد تا در جامعه مفید و موثر و اثرات تربیتی و فرهنگی خوبی در جامعه بگذارد . متاسفانه ادبیات مطالب مذکور ادبیاتی لمپنی است و مشکلی از مشکلات مردم را حل نمی کند – نقد هم نیست چراکه نقد بیان حقیقت است و تشخیص سره از ناسره است . 
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبی که در مورد انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان منتشر شده است گفت : انتشار اینگونه مطالب در رسانه خشونت را در جامعه تشویق کرده و نه تنها طنز نیست بلکه یک حرکت ضد اخلاقی را ترویج می کند ؛ رسانه باید برای حاکمیت اخلاق ،گسترش فرهنگ و بینا کردن جامعه از روشهای مثبت ، منطقی و خالی از نیش و کنایه استفاده کنند . متاسفانه با این روشی که آن رسانه بکار برده است اخلاق خوب روزنامه نگاری و عقلا نیت در جامعه را زیر سوال برده است . 
وی خاطر نشان کرد: رسانه ها باید برای حفظ اعتدال جامعه این روشها ی غیر حرفه ای منفی و منسوخ را کنار بگذارند چراکه این روشها بسیار زشت و ناپسندندو زیبنده یک رسانه متعهد و دلسوز نیست .
موسوی گفت : استاندار موقعیت بسیار خوبی در استان دارد وی برای پیشرفت استان و توسعه آمده و علاقمند به خدمت در استان می باشد و این دست کارهای ناپسند هیچ تاثیری در اراده وی و همکارانش نخواهد گذاشت ؛ همه همکاران از افراد با فضیلت و با فرهنگ هستند و همراه و همدل استاندار می باشند . 
موسوی در پایان این نکته را یاد آور شد : به طور قطع و یقین انتشار این مطالب بر ضد رسالت خبرنگاری است و کار خبرنگار و خبرنگاری را زیر سوال می برد چرا که محتوای مطالب مورد نظر بر خلاف نص صریح قانون مطبوعات است که و مشکلی از جامعه را حل نمی کند ؛ به نظر می رسد که انتشار اینگونه مطالب نوعی تسویه حسابهای جریانی و سیاسی با شیوه بسیار رکیک و ناپسند.
در جامعه مطبوعات متعهد و علاقمند به عقلانیت و اعتدال این نگاه محکوم است و همانطور که گفته شد محتوای این مطالب نه نقد است نه توصیه به مسئولان و نه فرهنگ متعهدی را ترویج می کند واین نگاه از دید آدم های با انصاف مطبوعات که برای خدا و حل مشکلات مردم قلم می زنند و به ارزش کار قلم خود واقف هستند لطمه می زنند و نوعی توهین به خود ارباب جراید می باشد وهمانطور که گفته شد از نظر حقوقی به طور جد قابل پیگیری است . مسئولان حقوقی استانداری وظیفه دارند که انتشار این مطالب از لحاظ حقوقی را پیگیری کنندتا متجاسرین به ساحت افراد میدان جسارت پیدا نکنند و خاطیان نیز عبرت بگیرند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
comment
2
0
comment اقای سیدرسول موسوی خیلی نگران نباش ماهم مثل شما از سپهر دفاع میکنیم چون خیلی به فرهنگ وهنر استان کمک کرده و رشد وتوسعه فرهنگی استان در این چند سال به خاطر فعالیتها و حمایتهای ایشان بوده
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
1
comment حرف زدن ساده است.[...] و سکوت در برابر فتنه از روزنامه ایشان فوران میکند.
comment
سعدونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment شما خیلی اخلاق مدار هستید؟ که بر علیه گزینه ارشاد اسلامی استان به [...]همه جا مطرح کردید که ایشان تا چند ماه دیگر بازنشسته است /از اخلاق حرف زدن ساده است اما اخلاقی رفتار کردن کار هر کسی نیست من هم مثل شما امیدوارم سپهر بماند نه بخاطر فرهنگ استان بلکه بخاطر شما
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment شوشان چرا سانسور میکنی ایشان فردی هستند با تفکر[...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment جناب آقای موسوی!
فرض کنیم حرف شما درست بوده و سایت مذکور کذب منتشر کرده. آیا این موضوع منافی مسئولیت جنابعالی در خصوص انتخاب ارشدترین مقام فرهنگی و هنری استان است؟ زمزمه های ابقا آقای سپهر را همه شنیده ایم ربطی به سایت مذکور ندارد اما سئوال اینجا است شما به عنوان مشاور استاندار چه کاری کرده اید؟ آیا این گزینه(سپهر) کورد تایید شما است؟ بیش از آنکه به فکر نشر اکاذیب این سایت باشد( که باید باشی) باید به فکر فرهنگ و هنر استان باشید!
comment
خبرنگار
|
United States
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment آقا انتقاد کردند . حرف بدی که نزنند . حالا چرا به شما برخورده؟ حتما ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار