اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
رييس مركز بهداشت خوزستان گفت: دوران جنگ یکی از عوامل افزایش میزان باروری و جمعیت در دهه 1360 بوده است، ولی بعد از جنگ با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، بازسازی و... سیاست‌های کاهش جمعیت و موالید در دستور کار قرار گرفت.

 دکتر سيد سعيد سیدیان در کارگاه یک روزه "آسیب شناسی و بررسی افزایش جمعیت" كه امروز در تالار اجتماعات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار شد، اظطهار كرد: با ادامه روند کنونی پیش بینی می‌شود که در کمتر از 90 سال دیگر جمعیت کشور به حدود 30 میلیون نفر خواهد رسید که 15 میلیون نفر آنها سالخورده خواهند بود.

ريیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این مطلب که بین سالهای 1385 تا 1425 برای کشور ما دوره طلایی جمعیت محسوب می شود خاطرنشان ساخت: تا سال 1425بهترین فرصت برای تسهیل ازدواج جوانان و در نتیجه افزایش میزان موالید وجود دارد.

وي ادامه داد: میزان باروری کلی در اهواز و در بهترین منطقه آن برابر با 1.9 یعنی کمتر از 2 فرزند است و در فقیرترین منطقه آن 2.2 است که رقم بسیار پایینی است، در عین حال در کشور در این خصوص دچار مشکل هستیم و میزان باروری در کل کشور بسیار کم است.

سیدیان با تاکید بر این که رسالت ما فراهم آوردن شرایط ازدواج برای جوانان است گفت: باید مهمترین حرکت جوانان ازدواج باشد، آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج بیانگر کم کاری در زمینه های فرهنگی و عدم همخوانی وضعیت فعلی ما با فرهنگ دینی و ایرانی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت منابع طبیعی ایران و بر طبق نظر کارشناسان، کشور ما توانایی تامین نیازهای جمعیتی برابر با 150 میلیون نفر را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تصریح کرد: به عنوان بخش بهداشتی دانشگاه و در جهت حرکت در جهت تسهیل افزایش جمعیت مطالعات جامعی از دیدگاه روانشناسی، فرهنگی، بهداشتی  و... شروع شده است و در مراکز مشاوره ازدواج تغییراتی مبنی بر لزوم فرزندآوری ایجاد شده است.

وي ادامه داد: تلاش در جهت کاهش مرگ مادران و نوزادان که با موفقیت هم همراه بوده است از دیگر فعالیت های معاونت بهداشتی دانشگاه بوده است، همچنین رایگان نمودن زایمان طبیعی برای کاهش مخاطرات و افزایش آگاهی های مردم از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ترویج فرزندآوری بوده است.

ريیس مرکز بهداشت خوزستان همچنين بر جمع آوری ماهواره‌ها از درون خانواده‌ها به عنوان عاملی موثر در سست نمودن بنیان خانواده تاکید كرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
comment
0
1
comment خیر اقا مشکلات مالی یکی از دلایل بزرگ طلاقه .......
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار