اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد:

گزارشگر: حسین عبدالعزیزی 
هفتمین گردهمایی اعضای قطب خلیج فارس (منطقه 9) صبح امروز با حضور مدیران سازمان غذا و دارو، معاونان، مدیران و نمایندگان معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، هرمزگان، بوشهر، دانشکده علوم پزشکی دزفول و ادارات نظارت بر ضوابط بهداشتی، انسانی و استاندارد کیش و قشم در معاونت غذا و داروی اهواز برگزار شد.
بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه و دبیر قطب خلیج فارس در این گردهمایی گفت: این گردهمایی با هدف بررسی و جمع بندی پیشنهادهای اعضای این معاونت ها، پیگیری اجرای برنامه های عملیاتی برای ارتقای عملکرد حوزه های غذا و دارو، افزایش انتقال تجربیات و تعامل بین دانشگاه های عضو قطب خلیج فارس در حال برگزاری است.
وی با اشاره به تدوین دارونامه رسمی بیمارستان ها با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان تاکید کرد: با اجرای این طرح دیگر بیمار برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان هدایت نمی شود.
دبیر هفتمین گردهمایی منطقه( 9 )معاونت های غذا و داروی کشور با بیان اینکه مشکلات تهیه دارو با اجرای طرح تحول نظام سلامت بر طرف می‌شود، افزود: با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان موانع و مشکلات موجود بر سر راه این طرح را شناسایی و رفع کرد.
دکتر مخمل زاده با بیان اینکه تزریق منابع و نیروی انسانی در موارد غیرضروری باعث کاهش بهره وری در طرح تحول نظام سلامت می شود افزود: این گونه اقدامات، در بعضی موارد باعث کاهش خدمات ارایه شده می شود.
وی با اشاره به اینکه هر خدمتی که به شهروندان ارایه می شود باید در راستای اهداف سلامت باشد، تصریح کرد: در این راستا هدف اصلی ما در طرح تحول نظام سلامت نیز ارتقاء سلامت و افزایش طول عمر مردم، محافظت از مخاطرات بیماران و افزایش رضایتمندی مردم است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با بیان اینکه این گردهمایی به مدت 2 روز در اهواز برگزار می شود، تاکید کرد: قطب خليج فارس به عنوان يكي از مناطق( 9) گانه سازمان غذا و داروي كشور به منظور ایجاد وحدت رويه و هماهنگي در راستاي حفظ ، تامين و ارتقاي كيفي فرآورده هاي غذايي ، آشاميدني ، آرايشي ، بهداشتي ، توليدي و وارداتي به كشور و تسهيل در امر صادرات فرآورده هاي توليد داخل و ارتقاي ارائه خدمات دارويي به منظور حفظ سلامت مصرف كنندگان تشكيل شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این گردهمایی، با اشاره به نقش نظارتي و مديريتي اين معاونت در عرضه دارو گفت :خوشبختانه با تمهيدات صورت گرفته كمبود دارويي براي بیشتر بيماران شيمي درماني در استان هرمزگان نداريم و اين بيماران مي توانند داروهاي خود را به راحتي تامين نمايند.
دكتر "حسين قاسمي" افزود: داروهاي ايراني بيماران ام اس به صورت رايگان در اختيار آنها قرار مي گيرد و بيماران مي توانند اين داروها را دريافت کنند
قاسمي با اشاره به اينكه در حال حاضر 27 قلم دارويي كه مواد اوليه آن از خارج كشور وارد مي شود كمبودهايي وجود دارد ، اظهار كرد: داروهاي وارداتي در حال ترخيص هستند و تا هفته هاي آينده بخش عظيمي از كمبودهاي دارويي مرتفع مي شود.
وی گفت: برنامه تحول نظام سلامت یکی از بهترین و مؤثرترین برنامه های حوزه سلامت است که در دولت تدبیر و امید به منظور رفاه حال مردم به اجرا در آمده است . 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اجرای کامل این برنامه در هرمزگان گفت : بیمارانی که در بیمارستان های دولتی بستری شده و تحت درمان قرار می گیرند ، طبق برنامه در بیمه های شهری تنها 10 درصد و در بیمه های روستایی و عشایری فقط پنج درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.
قاسمی افزود : بیمارستان های دولتی استان با تمام ظرفیت در این طرح وارد مرحله اجرایی شده اند و تمام تلاش خود را در ارایه بهترین خدمات درمانی به بیماران انجام خواهند داد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم در این گردهمایی تصریح کرد: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر وظیفه بسیار حساسی دارد به ویژه در راستای تامین امنیت غذایی در جامعه که از مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت است باید به صورت شبانه‌روزی برای جلب رضایتمندی شهروندان اهتمام ورزیم. 
دکتر یحیی رضایی با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر در چند روز گذشته، افزود: بیمارانی که باید هزینه‌های بالایی بابت بستری در بیمارستان های دولتی پرداخت می‌کردند اکنون کمترین میزان را پرداخت و با آرامش بیشتر به درمان خود می‌پردازند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در اجرای طرح سلامت در استان بوشهر، تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارو، بیمارستان به بیماران بستری ارائه می‌کند، تصریح کرد: اگر بیمارستانی وسایل و داروی مورد نیاز بیمار در بیمارستان نداشته باشد بیمارستان موظف است آن را تهیه کند و در اختیار بیمار قرار دهد.
رضایی همچنین اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در راستای تامین سلامت شهروندان اهتمام جدی دارد و از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم دریغ نمی‌کند.
این مقام مسوول در پایان افزود: رشد شاخص‌های بهداشتی مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار دارد و با افزایش امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی و کاهش هزینه‌های درمانی شاهد موفقیت بسیار خوبی در این مسیر هستیم
در حاشیه این گردهمایی کارگروه هایی با محوریت دارو، غذا و آزمایشگاه به منظور بررسی راهکارها و رفع موارد موجود در زمینه های مختلف دارویی، غذایی و آزمایشگاه های این معاونت ها با حضور کارشناسان و مدیران این حوزه ها در این معاونت تشکیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار