اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
یوسف موندنی زاده الهی :
کارون که نماد خوزستان و ایران عزیز بوده وهست ،متاسفانه سال ها مورد بی مهری قرار گرفت تا جایی که مردم خونگرم ومومن وصبور خوزستان را سیاست های غلط مسئولان به اعتراض وارد میدان کرد. آیا این بس نبود ؟ که حالا برخی تهران نشینان بدنبال تکه پاره کردن شرکت های بزرگ استان وکشور همچون شرکت پر افتخار حفاری افتاده اند؟
واقعا پشت اینگونه تفکرات چه کسانی و با چه سیاست  و انگیزهایی مخفی شده اند. اخیرا زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی در وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی با طراحی برنامه ایی میان مدت قصد تکه پاره کردن این شرکت را در قالب خصوصی سازی و واگذری آن به از خودشان بد تران! را دارند  و احتمالا در صدد خروج مرکزیت یا مدیریت  آن از استان  بوده و   در صورت سکوت ما قصد  واگذاری دکل های آن را دارند  "زهی خیال باطل "؟! 

بد نیست قصه کوتاهی از استعمار پیر یعنی انگلیس بگویم که تاریخ آن را ضرب المثل کرده ،ظریفی گفته در دهه های قبل که پادشاهان بی لیاقت ایران را ملک طلق اجدادی خود می دانستند. وقتی شوروی در شمال و انگلیس و امریکا از سوی دیگر بدنبال نفت ما بودند ،از آنها سوال شد چگونه نفت که سرمایه این کشور است را بدون جلب توجه به سرقت می برید؟! و در جواب هرکس به مقدار و فراخوره  فهم و خباثت و خبره بودن در غارت اموال سایر ملت ها پاسخی گفت، مثلا سفیر شوروی سابق گفت با کشتی و سفیر امریکا نیز گفت با کامیون نفتکش ، ولی کارگزار و یا سفیر بریتانیای کبیر!گفت ما نفت ایران را با قاشق می بریم. 

ظاهرا به این جواب ساده لوحانه عده ای با خنده وتمسخر نگاه کرده وآن را محال دانستند و در ادامه سفیر انگلیس گفت بله چون محا ل بظاهر محا ل  است کسی با ما کاری نخواهد داشت وچون مردم سرگرم زندگی خود شدند آنوقت با لوله وکشتی و تانکر نفت و سرمایه کشور ها را می بریم ؟!!

حال و روز استان ما نیز بدین داستان می ماند ،شرکت ملی حفاری یکی از پرافتخارترین هدیه های انقلاب اسلامی به مردم شهید داده و شریف خوزستان و ایران اسلامی  بوده و هست. در اول انقلاب زمانی شرکت های اروپایی و امریکایی یکی پس از دیگری دست ما را در حنا گذاشته و صنعت ما را تنها گذاشته و رفتند تا به زعم خود ضربه ای زده باشند،جوانان حزب اللهی و ولایت مدار مان در سنگر های مختلف صنعتی و نظامی و بازسازی جهادی تمامی امور را  با قدرت و توکل بر خدا به دست گرفته و بخصوص در صنعت حساس حفاری بدون اتکا به خارجی ها و با مدیریت جهادی که همیشه توصیه بزرگان ما بخصوص رهبر فرزانه وحکیم مان بوده و هست به جهاد با ابزار آلات صنعتی پرداختند و در زیر حملات دشمن بعثی وتمامی ایادی استعمار گران برخاستند و تمامی پرسنل زحمت کش آن از کارگران تا مدیران دلسوز دشمن را نامید کردند ونشانه آن حمایت وتشکر حضرت امام (ره)از تمامی پرسنمل شریف وزارت نفت خصوصا کارکنان مومن جنوب بود .

اصولا چرا برخی همیشه در فکر نقشه کشیدن هستند و سود شخصی خود را بر منافع نظام وانقلاب ترجیح می دهند. آیا این خیانت نیست و اساسا چرا برخی همیشه بدنبال ایجاد تنش و فرصت برای جیب خود هستند و با شعار های عوام فریبانه و لیبرالی دم از نبود آزادی و حقوق بشر ومنافع ملی زده و طرف مقابل را بیسواد ونادان فرض می کنند .ظاهرا برخی مدیران از آرامش در صنعت نفت خوششان نمی آید. 
مگر نفت که سرمایه ملی کشور عزیزمان است می شود. تولید آن در دست یک عده نون به نرخ روز خور داده شود. و از این طریق ثروت ملی ما را غارت کنند،البته این مطلب در حد حرف یکی دو بار مطرح شده و هر بار با سکوت رسانه های استان و خصوصا مدیران ارشد استان و بی تفاوتی برخی دوستان نماینده استان روبرو شده و فعلا خبری نیست. ولی این قضیه نیز اگر از همین ابتدای کار  با آن برخورد منطقی و اصولی صورت نپذیرد مثل آب کارون می شود و دیگه حتی یک قولپ آب هم در کارون نیست که روی آن بخورند !؟ (البته این حرف آخر بعنوان شوخی بود).
     
به هرحال مطالبی هم شنیده شده که خیلی هم زیبنده چاپ آن در مطبوعات فعلا نیست. ولی با این مطلب به کسانی که در برخی جاهای وزارت نفت و شرکت پرافتخارحفاری منصبی بواسطه برخی امور قانونی!بدست آورده اند اخطار کرده و این عزیزان هم وطن بدانند شاید برخی سهام را این جا و آنجا بصورت قانونی خریده اند. ولی شرکت حفاری از آن ایران اسلامی و مردم شریف و زجر کشیده وشهید پرور جنوب بوده و انشا الله باقی خواهد ماند. وهنوز یادمان نرفته سهم دو درصد نفت را آقایان بر باد داده اند ،در اینجا لازم می دانم از تلاش های تمامی پرسنل و مدیران متعهد سابق و لاحق وزارت نفت و خصوصا شرکت ملی حفاری به سهم خود تقدیر کرده و برای پیشرفت روزافزون آنها از خدای قادر متعال دعا گو باشم و برای شهیدان عرصه نفت وحفاری وتمامی کسانی که از این دنیا برحمت حق  رفته اند، وخصوصا تمامی ایثارگران عزیزشان آرزوی حسن عاقبت و سعادت وتوفیق بیشتر در زیر  سایه ولایت معظم فقیه را دارم / یاعلی   

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
comment
0
0
comment من كه نفهميدم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
comment
0
1
comment هيچي ملي حفاري نبايد خصوصي شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment سلام
اين مطلب به يه مترجم زبردست احتياج داره
comment
شوشتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment یاد حاج حیدر بهمنی بخیر، حقیقتا خوزستانی خونگرم و مردم داری بود...........
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment يعني چي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار