شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
قابل توجه كشاورزان خوزستان /
شوشان – اميد فراز : ضمانتی در قبال اين تسهيلات دریافت نمی‌شود و بر اساس تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی پرداخت خواهد شد.

عضو هیأت مدیره پست‌بانک ایران گفته با اختصاص 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بر اساس تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی، برای طرح‌های کشاورزی از 50 میلیون تومان تا 10 میلیارد تومان وام و آن هم بدون ضمانت داده می‌شود.

علی نعمتی گفته 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اختصاص تسهیلات به طرح‌های کوچک و بزرگ بخش کشاورزی در روستاها به این بانک اختصاص یافته است.

وي افزوده تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور منعقد شده است که این تسهیلات با معرفی شعبات این سازمان در شهرستان‌ها و روستاها پرداخت شود.

نعمتی گفته این تسهیلات بستگی به کوچکی و بزرگی طرح از 50 میلیون تومان تا 10میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.
به گفته این مسئول، نرخ سود این تسهیلات از 15 تا 22 درصد متغیر خواهد بود.
وی در پاسخ به سؤال شوشان درباره اینکه قبلا تسهیلات طرح‌های کشاورزی از محل تبصره 3 و با سود 3 درصد پرداخت می‌شد آیا چنین نرخ سودی برای اجرای طرح‌ها می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد؟ گفته البته در کنار این کار صندوق قرض‌الحسنه نیز راه‌اندازی می‌شود که تسهیلات قرض الحسنه‌ای نیز پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی كشاورزي نیز افزوده این میزان نرخ سود بررسی شده است و اصولا توجیه اقتصادی این میزان سود اثبات شده و به همین دلیل به تصویب رسیده است.
عضو هیئت مدیره پست بانک ایران در پاسخ به سؤال دیگر که چه تضامینی برای پرداخت این تسهیلات می‌گیرید زیرا بسیاری از کشاورزان توان تحویل ضمانت‌های مورد مطالبه بانک را ندارند، گفته ضمانتی دریافت نمی‌شود و بر اساس تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی پرداخت خواهد شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
جمعی از کشاورزآن اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment با سپاس از شوشان
جمعی از کشاورزآن اهواز
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
comment
0
1
comment حتی اگر اعتبار میاد مگه روسای محترم شعب راضی میشن به ما بدن؟
comment
مجید
|
Canada
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment ما که چشممان آب نمی خورد.
ما کشاورزیم ، ولی چون حوصله نداریم. بی خودی دلمون را خوش نمی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار