شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طرح «نهضت قرآنی» به منظور آموزش شیوه صحیح خواندن قرآن کریم از سوی دانشجویان و اعضای هیئت عملی در این دانشگاه آغاز می شود.

علیرضا مخبر دزفولی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ‌این طرح به عنوان یکی از طرحهای ابتکاری فرهنگی به منظور آموزش روخوانی، تجوید، قرائت و تفسیر قرآن روز چهارشنبه در محل مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران آغاز می شود.

وی با دعوت از همه اساتید، روسای دانشکده ها، مدیران ستادی، هیئت رئیسه و خصوصا دانشجویان برای شرکت در این محفل قرآنی، افزود: این طرح براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج منبرها و حلقه های قرآنی برنامه ریزی شده است.

مخبر دزفولی تصریح کرد: در ابتدا دو روز در هفته قبل از اذان ظهر و عصر قاریان ممتاز قرآن بر روی منبر مسجد امام خمینی دانشگاه برای دانشگاهیان آیاتی از قرآن را تلاوت خواهند کرد و پس از نماز عصر نیز حلقه های قرآنی تلاوت قرآن و آموزش روخوانی قرآن به مدت 20 تا 30 دقیقه تشکیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  شهید چمران اهواز افزود: با سطح بندی شرکت کنندگان در این حلقه ها کلاسهای تخصصی نیز برای علاقه مندان در زمینه تجوید، لحن، صوت و تفسیر قرآن تشکیل خواهد شد و در ادامه طرح، برای کارکنان دانشگاه نیز همین برنامه ها در نمازخانه سازمان مرکزی شکل خواهد گرفت.

بر همین اساس در محفل قرآنی «نهضت قرآنی» روز چهارشنبه استاد موسوی قاری و مبتهل بین المللی قرآن در مسجد دانشگاه به قرائت قرآن و ابتهال خواهد پرداخت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار