اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
احمد باورساد خواستار شد:
احمد باورساد رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در نطق قبل از دستور خود در صحن علنی شورای شهر اهواز گفت: در ابتدای شروع به‌کار شهردار محترم اهواز لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال گردید که در آن تقاضای تعویض اختیارات به شهردار مطرح گردیده بود.
احمد باورساد رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در نطق قبل از دستور خود در صحن علنی شورای شهر اهواز گفت: در ابتدای شروع به‌کار  شهردار محترم اهواز لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال گردید که در آن تقاضای تعویض اختیارات به شهردار مطرح گردیده بود.

این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: در یکی از بندهای آن از سوی شورای شهر به شهردار اختیار داده شد تا تمامی معاملات تا سقف 5/1 میلیارد تومان را راساً اقدام و بالاتر از آن‌ را به شورای شهر جهت تصویب ارجاع دهد. حال می‌بینیم که به‌ راحتی تمامی پروژه‌های بالاتر از این سقف در سازمان‌های تابعه شهرداری در حال انجام می‌باشند.

 رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: یعنی در واقع شورا را دور می‌زنند و کار خودشان را انجام می‌باشند. یعنی هرکاری که حتا رئیس‌جمهور هم قادر به انجام آن نیست. در سازمان‌های تابعه شهرداری اهواز قابل انجام می‌باشند و خود را هم ملزم به پاسخگویی به شورای شهر نمی‌بینند و می‌گویند که ما شورای سازمان داریم و ارتباطی با شورای شهر نداریم. در صورتی که دو هفته قبل مجوز  امسال خودشان را از شورای شهر دریافت کردند.

باورساد یادآورشد: یکی از نمونه‌های آن هم جاده‌های دسترسی پل سوم است که قرار است جهت آن مناقصه محدودی به میزان 5/4 میلیارد تومان در یکی از سازمان‌های شهرداری برگزار شود که می‌بینیم بالاتر از سقف اختیارات است که شورا به شهردار تفویض کرده است. جالب توجه این‌که جاده‌های دسترسی این پل در حال حاضر در حال انجام است و هنوز هیچ مناقصه‌ای هم در این خصوص برگزار نگردیده است. (جهت استحضار جناب آقای کرمی مدیرکل محترم بازرسی استان)!

عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: اینجانب از رئیس محترم شورای شهر جناب آقای دکتر علاسوند انتظار دارم این موضوع مهم را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و کمیته‌ای را سریعاً تشکیل داده و بازنگری در ساختار سازمان‌های شهرداری انجام دهند و لااقل اختیارات معاملاتی سازمان‌ها را نیز برابر با اختیارات شهردار محترم اهواز قرار دهند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز تصریح کرد: نکته‌ای که در اینجا ضروری می‌بینم یادآوری کنم این‌ است که صحبت‌هایی که عرض نمودم در تضاد با شهردار محترم جناب آقای موسوی نیست و از زحمات ایشان هم تقدیر می‌کنیم. انتقاد بنده از حدود اختیارات بی‌حساب و کتاب سازمان‌های شهرداری است که عملاً همسو و هم‌ جهت با اهداف و سیاست‌های شورای شهر نیستند و قطعاً می‌بایستی تغییراتی اساسی در ساختار آن‌ها صورت پذیرد مورد بعد در ارتباط با بانک شهر است.

وی در پایان گفت:  تمامی سرمایه اصلی بانک شهر از شهرداری‌های کشور تشکیل شده و تمامی شهرداری‌های کلان‌شهرها و شهرهای کشور جهت تقویت و حمایت از این بانک سرمایه‌های خود را به آن بانک منتقل کرده‌اند. حتا در نزدیکی خودمان، شهر آبادان هم آقای مهندس شیرازی از بانک شهر انتقاد می‌کند ولی در شهر اهواز می‌بینیم که موضوع برعکس است و شهرداری ارتباطی با این بانک ندارند.ز رئیس محترم شورای شهر تقاضا داریم این مورد را هم به لیست پیگیری‌های خودشان اضافه کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment با سلام خدمت مدیر مسئول شوشان ، تشکر بابت خبرسانی خوبتان
و درود به شرف حاج احمد باورساد ، بخاطر پیگیری مسائل کلانشهر اهواز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
comment
1
0
comment با سلام و قبولی طاعات و عبادات؛
موفق باشی، احسنت به تو بزرگوار...
comment
کارشناس رانده شده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment پس کی بالاخره 1 سال گذشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار