شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
شهردار خرمشهر در گفتگو با شوشان:
متاسفانه بعضی از پروژه های شهر حدود 25 سال از عمر آنها گذشته و فکری برای تعویض و یا نوسازی آنها نشده است مثل پیاده روسازی پارک مقاومت و کفپوش و جدول های که فرسوده بودند و این مهم کیفی سازی و تعویض شد.
شوشان/ میثم حلالی : مهندس محمد حویزاوی شهردار خرمشهر در گفتگوی اختصاصی با روزنامه فرهنگ جنوب با اشاره به عملکرد 3 ماهه سال جاری شهرداری خرمشهر گفت: یکی از بزرگترین پروژه هایی که شهرداری به جد مشغول انجام آن است پارک مالیات به وسعت 5/17 هکتار است که در فاز اول برنامه داریم 5/7 هکتار آن را با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان به نتیجه برسانیم و تامین اعتبار این پروژه از محل ارزش افزوده صورت می گیرد و انشاء الله در مدت 9 ماهه این مهم به سرانجام می رسد، همچنین از دیگر فعالیت های شهرداری می توان به پروژه دیوار ساحلی به طول 800 متر اشاره داشت که امیدواریم تا پایان ماه جاری به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: دیوار ساحلی ضلع شرقی پل قدیم هم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل تملک و دارایی ها در نظر گرفته شده که این پروژه پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد.

شهردار خرمشهر بیان داشت: پروژه دیگری که مشغول انجام آن هستیم پارک النصر به وسعت 3 هکتار می باشد که متاسفانه علیرغم اینکه در منطقه محرومی به نام کوی مولوی قرار داشت اما با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی سالها رها شده بود، پروژه آب خام شهری که بعد از 8 سال وقفه استارت دوباره خورده و انشاء الله تا پایان تیرماه به نتیجه می رسد، ساختمان شهرداری خرمشهر 8 سال متروکه و بسیار چهره نازیبایی داشت که طی 6 ماه ساختمان جدید ساخته و تکمیل شد و امروز کارکنان و ارباب و رجوع از این ساختمان لذت می برند.
حویزاوی تصریح کرد : در حال حاضر 1100 نفر در شهرداری خرمشهر مشغول فعالیت می باشند که حقوق ماهیانه آنها حدود 5/1 تا 700/1 میلیارد تومان است که با توجه به مشکلات مالی شهرداری یک ماه حقوق عقب افتاده داریم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خرمشهر 2 منطقه جدید برای ساماندهی شمال و جنوب این شهر تاسیس کرده است گفت: شهرداری منطقه یک ضلع جنوبی و شهرداری منطقه 2 ضلع شمالی را سرویس دهی می کند که امیدواریم بتوانیم نیازهای شهروندان را برطرف سازیم.

شهردار خرمشهر خاطر نشان ساخت: متاسفانه یکی از مشکلات شهرداری درآمدهای پایین است که تنها از صدور پروانه و ارزش افزوده بدست می آید و به تازگی و با رایزنی های فراوان موفق به اخذ عوارض آلایندگی هم شدیم، اما وقتی مشکلات خرمشهر 20 سال روی هم متراکم شده است نمی توان با این درآمد و یک شبه همه آنها را رفع نمود.

حویزاوی بیان داشت: متاسفانه اکنون در شهر خرمشهر حتی یک متر فضای سبز استاندارد وجود ندارد، اما این موضوع بدان معنا نیست که ما روبه جلو حرکت نکنیم و برای رسیدن به استانداردها نیاز به کار فرهنگی داریم.
وی ادامه داد: دیگر پروژه ایی که توسط شهرداری خرمشهر صورت گرفته جدول گذاری به طول 20 کیلومتر در مدت 8ماه می باشد که سعی کرده ایم جایگزین جداول فرسوده نمائیم، همچنین از دیگر اقدامات شهرداری خرمشهر احداث پل سوم است که یکی از واجبات شهر به شمار می آید، جدای از موضوع فوق پروژه تقاطع غیرهم سطح شهید مطهری را هم نهایی کرده ایم که فاز اول مطالعات تمام و فاز دوم آغاز گشته است.

شهردار خرمشهر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بودجه شهرداری در سال جاری 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بسته شده ولی اینکه این بودجه به شهرداری به طور کامل اختصاص یابد یا خیر معلوم نیست، این در حالی است که باید به شهر خرمشهر بدلیل مشکلات فراوانی که دارد بیشترین توجه را کرد، زیرا در هیچ کجای شهر پروژه عمرانی استانداردی صورت نگرفته و سطوح و معابر ما هنوز معلوم نیست، از این رو نباید خدماتی که در شهر اهواز صورت می گیرد را در خرمشهر انتظار داشت زیرا 30 درصد خدمات شهر اهواز در خرمشهر ارائه نمی شود، اما طبیعی است که باید امید را در مردم زنده نگه داشت و مانع مهاجرت آنها به شهرهای دیگر شد.

حویزاوی بیان داشت : خوشبختانه طبق آماری که از سوی شهرداری بدست آمده فکر می کنم در مدت 8 ماه حضورم رضایت نسبی میان مردم از عملکرد شهرداری بوجود آمده، البته ما هم در این مسیر سعی کرده ایم پروژه های مناسبی برای شهر در نظر بگیریم، مثل ایستگاه اتوبوس مکانیزه که 2 ایستگاه احداث شده و مردم اکنون در گرمای طاقت فرسای استان به این ایستگاه ها می روند و از خنکای باد کولر استفاده می کنند و انشاء الله ظرف چند روز آینده ایستگاه مرکزی را هم آماده می کنیم که این ایستگاه به صورت تمام مکانیزه و شیک و استاندارد به مردم هدیه می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف و تفکرات من در راستای انجام پروژه ها در خرمشهر این است که کاری انجام دهیم که دوباره کاری نشود، یعنی بهترین کارها صورت گیرد و فکر می کنم مردم قصه ما را درک کرده اند و پذیرفته اند که شهرداری کارهای مناسب بر اساس اصول شهرسازی مد نظر دارد، اما در کنار اینها محرومیت های مناطقی همچون ظهیریه اشکم را درمی آورد و نمی پذیریم که مناطقی همچون زمین شهری، 20 هکتاری، عباره و ... به این شکل باشند و تلاش های 15 ساعته همکاران من هم برای رفع این مشکلات کماکان به نتیجه نرسیده است.

شهردار خرمشهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکلات فراوان این شهرداری در راستای جمع آوری زباله شهری و نخاله ها گفت: جمع آوری زباله روزانه صورت می گیرد و نسبتا خوب است، اما رضایت ما بدست نیامده است، هر چند که باید عنوان کنم که در ابتدای کارمان 3هزار سرویس نخاله به بیرون شهر برده ایم و برای این کار وقت شبانه روزی گذاشتیم.

حویزاوی گفت : از دیگر فعالیت های مهم شهرداری خرمشهر تعمیر پل شهید جهان آرا می باشد که 7 سال هیچ گونه اقدامی برای استانداردسازی آن به عمل نیامده بود، این در حالی است که پل یکی از سرمایه های ملی به شمار می آید و می بایست عرشه پل، سرستون ها و اتصالات مرتب کنترل شوند، اما گویا مدیران قبلی تنها به فکر آسفالت و روکش آسفالت بوده اند و این پروژه ملی را فراموش کرده بودند.

وی گفت : یکی دیگر از فعالیت های ما تعویض وسایل بازی پارک هایی بود که 15 سال به صورت فلزی نصب شده بودند و هیچ گونه تعویض و مرمتی در آنها صورت نگرفته بود که برای این مهم 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد و اکنون 60 درصد وسایل بازی در انبارهای ما وجود دارند و انشاء الله به زودی نصب خواهند شد.

شهردار خرمشهر در پایان گفت : متاسفانه بعضی از پروژه های شهر حدود 25 سال از عمر آنها گذشته و فکری برای تعویض و یا نوسازی آنها نشده است مثل پیاده روسازی پارک مقاومت و کفپوش و جدول های که فرسوده بودند و این مهم کیفی سازی و تعویض شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار