شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
آرش در شهردار شوشتر
در حال حاضر جدیدترین پروژه آسفالت شهرداری شوشتر مربوط به خیابان عمار می باشد.
شوشان : آرش در شهردار شوشتر در گفتگوی اختصاصی با شوشان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته شهرداری در 3 ماهه نخست سال جاری گفت: پروژه های شهرداری شوشتر در 2 بخش عمرانی شهرداری مثل پیاده روسازی، آسفالت و زیباسازی و در بخش دوم مثل نظافت عمومی و پاکسازی و هرس درختان می باشد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر جدیدترین پروژه آسفالت شهرداری شوشتر مربوط به خیابان عمار می باشد که از سال 84 تاکنون هیچ گونه روکش و یا ترمیمی در این خیابان صورت نگرفته است که بخشی از اعتبار پروژه فوق دولتی و بخشی از عمرانی جاری با طول 1200 متر و عرض 15 متر می باشد که 1920 تن تاکنون آسفالت برده است.

شهردار شوشتر گفت: پیاده روسازی روبروی ترمینال نزدیک به 1200 متر کفپوش گذاری شده، همچنین پیاده روسازی خیابانهای عمار و ابوذر که در عمار 1700 متر طول دارد و در ابوذر 800 متر و در جاده مسجدسلیمان 1300 متر پیاده روسازی صورت گرفته و 1000 متر دیگر هم در حال انجام است، لازم به ذکر است که 30 قطعه وسایل بدنسازی در این جاده به زودی نصب می شود.

در افزود: یکی دیگر از پروژه ها جدول کاری بلوار ملاصدرا به طول 4800 متر و 14600 متر مربع بتن کاری می باشد، همچنین لکه گیری آسفالت هم در این بلوار صورت گرفته، جدای از پروژه فوق در کوی نیرو لکه گیری آسفالت صورت گرفته و منطقه جوادالائمه هم ابتدای سال آسفالت شد، خیابان بلوار ملت در باند برگشت آسفالت صورت گرفت و خیابان شریعتی هم در شب عید انجام شد. وی گفت: در زمینه فضای سبز توسعه از اولویت های ما به شمار می آید به نحوی که پروژه قاضی نوراله تکمیل شده و وسایل بازی و نورپردازی و چمن کاری انجام گرفته، پارک داریون را در طرح توسعه به وسعت یک هکتار فضای سبز، درختکاری و ... صورت گرفته است، در بلوار عمار جدول گذاری و 940 متر درختکاری صورت گرفته و در بام شوشتر و عمار سرجمع 2000 اصله نهال کاشته شده که اگر این پروژه به اتمام برسد بزرگترین فعالیت فضای سبز در این شهر صورت گرفته است، همچنین جوی جدول مسکن محرومین را با اعتبار 100 میلیون تومان در منطقه بلیطی انجام داده ایم.

 شهردار شوشتر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکلات مالی شهرداری و عقب افتادگی حقوق 5 ماهه گفت: زمانی که شهرداری شوشتر را تحویل گرفتم حقوق عقب افتاده پرسنل 13 ماهه بود، اما با تلاش ها و مشکلات فراوان توانستیم این مهم را به 5 ماه برسانیم که اکنون باز بدلیل مشکلات مالی نتوانستیم ماه جاری را پرداخت کنیم و عقب افتادگی حقوق به 6 ماه رسیده است، اما برای جلوگیری از بیشتر شدن این موضوع 190 نفر از پرسنل را بازنشسته کردیم و بدهی هایی همچون آب و برق و گاز و مالیات و تامین اجتماعی و ... را پرداخت کرده ایم.

 وی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های خوب صورت گرفته در شهرداری شوشتر که امسال به طور جد پیگیر آن هستیم طرح 25 ساله توسعه شهری می باشد که از سوی مشاورین شرکت اصفهانی در حال انجام است و با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی روبه رو است.

وی گفت: در 3 سالی که مدیریت شهرداری شوشتر بر عهده من است موفق شده ام برای اولین بار درآمد شهرداری شوشتر را 2 رقمی کنم و این رقم را به 17 میلیارد تومان برسانیم ولی طبیعی است که مشکلات مالی گذشته دست از سر ما برنمی دارند و بعضا برخی از بدهی ها چندین برابر هم شده اند مثل بدهی های ما که مربوط به سوخت، قطعات ماشین آلات، هزینه های پیمانکاری ، مالیات و تامین اجتماعی و ... که باعث شده دخل و خرج ما مساوی نشود و عمده دلیل آن هم مصوبات دولتی است که شهرداری ها در آن انگاشته نمی شوند.

موضوع دیگری که آرش در به آن اشاره می کند بحث جمع آوری زباله در شوشتر است : در حال حاضر در جمع آوری زباله مشکل خاصی وجود ندارد و تنها به دنبال برون سپاری این قضیه هستیم که با سازمان شهرداری های استان بدنبال بستن قرارداد هستیم تا روزانه به طور میانگین 100 تن زباله را جمع آوری و دفن کند ولی هزینه ها بدلیل بافت های مختلف شهری در شوشتر بسیار بالاست و بعضا برخی خیابان ها باید کارگر برود و زباله را بیاورد و سرخیابان بگذارد بدلیل عدم توانایی تردد خودروهای حمل زباله که حدود 140 میلیون تومان این پروسه هزینه در بردارد. وی گفت: اما در زمینه درآمد شهرداری از بازیافت زباله باید عنوان داشت که شهرداری شوشتر شاید 20 میلیون تومان از این مهم درامد داشته باشد و تنها بازیافت ما مربوط به کاغذ و پلاستیک می شود و خبری از کمپوست نیست، این در حالی است که اگر کارخانه کمپوست هم راه اندازی شود تازه می توانیم درآمدهای شهرداری از بازیافت زباله را به 40 میلیون تومان برسانیم.

وی در پایان با اشاره به پروژه های آتی گفت: پروژه های آتی شهرداری شوشتر اعم از ادامه پیاده روسازی شهری، ادامه آسفالت معابرشهری، پروژه هایی از جمله پارک محلی و سکو و نشیمن های پارک ساحلی همت پور و کف پوش گذاری خیابان شریعتی و چاه آب کارخانه آسفالت که دیروز بازگشایی پاکات آن صورت گرفته در دستور کار است ولی متاسفانه بدلیل مشکلات مالی شدید به کندی پیش می روند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید نورالله موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
comment
0
1
comment مهندس آرش دور عزیز خدا قوت، موفق باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار