شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
در حل مسئله بيكاري ، تعاون يك امتياز است وگره كور اشتغال با اهميت دادن به بخش تعاون باز خواهد شد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان :‌ در حل مسئله بيكاري ، تعاون يك امتياز است وگره كور اشتغال با اهميت دادن به بخش تعاون باز خواهد شد. 
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان دكتر صفايي در جلسه شوراي مديران حوزه تعاون،كار و رفاه گفت:‌ پس از ابلاغ سياستهاي جمعيت، سلامت و طرح حمايت غذايي وظايف ما در استان بسيار گسترده تر شده است ، لذا حركت در چهارچوب اين سياستها، اطلاع رساني صحيح به مردم در خصوص حقوق قانوني خودشان و همچنين مراحل اجراي لحظه به لحظه اين طرحها از وظايف اصلي ما مي باشد. 
وي اظهار كرد: تاكنون در استان ما كارهاي بسياري به خصوص در حوزه سلامت انجام گرفته است كه جا دارد با اطلاع رساني صحيح مردم و جامعه استاني در جريان قراربگيرندكه اجراي اين سياستها چه تحولي تاكنون در استان داشته است. 
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در ادامه با اشاره به طح حمايت غذايي گفت:‌از جمله مصوبات هيات دولت طرح حمايت غذايي براي حمايت از اقشار كم توان مالي و اقشاري كه به لحاظ مشكلات مالي ممكن است دچار سوءتغذيه هستند مي باشد ، به اين صورت كه از طريق ارائه ده قلم كالا به آنها انجام مي شود. در مرحله اول مخاطبان اين طرح شامل مستمري بگيران بهزيستي و كميته امداد مي باشد.
صفايي در اين نشست كه به موضوع شوراي راهبردي رفاه اجتماعي اختصاص داشت از اهداف برگزاري چنين جلساتي را هماهنگي بيشتر در خدمت رساني به مردم و انعكاس مشكلات و مسائل به مركز عنوان كرد و گفت هر چقدر ما توان خودمان را تجميع كنيم بهتر مي توانيم در خدمت رساني به مردم عمل كنيم . 
وي گفت:‌در استان ما فرهنگ كار در ملي حفاري و شركت نفت خلاصه شده است و از جمله وظايف مهم ما آن است كه در زمينه ايجاد اشتغال فرهنگ سازي صحيح انجام شود و ترويج مشاغل كوچك و مشاغل خانگي به عنوان يكي از راه كارهاي مهم در حل مشكل اشتغال بايد با جديت پيگيري شود . 
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با تاكيد بر اينكه خوزستان به دليل ويژگي هاي خاص صنعتي و كشاورزي كه د ارد نيازمند است تا با همكاري ساير نهادها و دستگاه هاي ذيربط نسبت به تغيير فرهنگ كار در جوانان و افراد جوياي كار اقدام كنند .
صفائي افزود: سياستهاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري جهت همكاري حداكثر مردم در اقتصاد و سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي است. يكي از راه كارهاي آن گسترس كار جمعي و كار تعاون است و زمينه سازي حضور مردم در فعاليت هاي اقتصادي به شكل جمعي است. ترويج فرهنگ كار جمعي در سطح استان مي تواند خيلي موثر باشد كه براي رسيدن به اين مسئله بايد دستگاه هاي فرهنگي با هم تعامل داشته باشند
وي به بيمه هاي تامين اجتماعي و درماني به عنوان يكي از قوانين خوب جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: كه تحت پوشش قرار دادن بيمه هاي روستائيان، عشاير و كشاورزان نيز نياز به فرهنگ سازي دارد تا قشر عزيز روستايي و كشاورزان عزيز با مزاياي اين طرح ها آشنا شوند و نسبت به بيمه خود اقدام نمايند كه اين كار نيز بايد با همگرايي دستگاه هاي ذيربط فرهنگ سازي شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment اقای مدیر در حال حاضر که بیش از 75 در صد تعاونی های استان غیر فعال هستند با چه استدلالی میگویید که گره کور اشتغال با ایجاد تعاونی باز خواهد شد ؟اول فکری برای تعاونی های موجود بکنید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار