اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
آیت اله موسوی جزایری:
چه زمانی اتفاق افتاده که از خوزستان یک عده ای بیکار بروند استان دیگر به آنها کار بدهند؟
 آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری تاکید کرد:مجتمع های اقتصادی که در استان خوزستان کار می کنند اگر حساب های مالی خود را در استان نگذارند کار صحیحی نکرده اند.

به گزارششوشان ،آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ماه مبارک رمضان اظهارداشت:موسسه های اقتصادی که توانایی مالی دارند باید به استان کمک کنند و دست خوزستان را بگیرند.

وی افزود:وقتی پس اندازها و حساب های جاری خود را در بانک های استان گذاشتند این سرمایه ها مثل خونی در رگ های استان جریان پیدا می کند آن وقت می شود به مردم وام و تسهیلات برای اشتغال پرداخت کرد.


 آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری تاکید کرد:مجتمع های اقتصادی که در استان خوزستان کار می کنند اگر حساب های مالی خود را در استان نگذارند کار صحیحی نکرده اند.

وی ادامه داد:در خصوص شرکت فولاد تحقیقات بیشتری به عمل آوردیم و معلوم شد بعضی از گزارشاتی که برادران دلسوز به ما داده بودند کمی عجولانه بوده و بررسی آنها کامل نبوده است لذا در روزهای اخیر گزارشاتی برای ما آوردند و معلوم شد که این شرکت در خیلی از موسسات خصوصی گمنام حساب دارد و بسیاری ازبانک های خصوصی و موسسات مالی که معروف نیستند ازذخایر مالی شرکت فولاد استفاده می کنند.

 امام جمعه اهواز گفت:گزارش کامل را که آوردند ما قانع شدیم که عمده درآمد شرکت فولاد در بانک های استان و موسسات مالی- اعتباری و صندوق های مختلف است و از این بابت نگرانی وجود ندارد امیدوارم همه مجتمع های اقتصادی استان همین راه را بروند واگر این کار را می کنند ازآنها تشکر می کنیم ، اگر می توانند خدمتی به استان خود داشته باشندکوتاهی نکنند.

نمایند ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد:پتروشیمی ها، فولاد، شرکت نفت و سازمان آب و برق مجتمع های بزرگ و تاثیرگذاری در سرنوشت اقتصادی استان ما هستند اگر بازار خریدشان از استان است خدا به آنها جزای خیر بدهد اما  اگر بازار خریدشان ازداخل استان نیست حتما تجدیدنظر کنند و این خرید خود را از بازاهای استان انجام دهند البته با این تذکر نمی خواهیم نسبت بدی به کسی بدهیم.

وی ادامه داد:اگر احتیاجات روزانه خود را از تهران بخرند نفعی به بازار خوزستان نمی رسد اما اگر نیازهای خود را ازداخل استان تامین کنند بسیاری از بیکار های ما سرکار می روند.

 امام جمعه اهواز  تاکید کرد:بارها این را گفته ایم که مجتمع های اقتصادی برای استخدام پرسنل نباید آگهی کشوری منتشر کنند در حالی که ما در استان این همه بیکار داریم آمار بیکاری در بعضی از شهرستانهای خوزستان رکورد بیکاری در کشور را شکسته است آنقدر اعداد و ارقام بالاست که اینجا نمی توانم اعلام کنم ولی وضعیت مشابهی در کشور ندارد.

وی اضافه کرد:آیا با این وضعیت سزاوار است بگویید قانون این است که برای جذب پرسنل در کشور آگهی بدهیم؟ همه ایرانی ها عزیزند اما آنها هم وقتی در استان خودشان کار باشد کارگروکارمند خوزستانی نمی پذیرند در یزد و اصفهان و تبریز مشهد از نیروهای خودشان استفاده می کنند.

وی ادامه داد:چه زمانی اتفاق افتاده که از خوزستان یک عده ای بیکار بروند استان دیگر به آنها کار بدهند اصلا چنین چیزی وجود ندارد پس بنابراین این بی انصافی قابل قبول نیست.

آیت الله جزایری تصریح کرد:تا زمانی که وضع بیکاری در استان این است  رضایت نمی دهیم از استان های دیگر نیرو جذب کنید و اگر مخالفت کنید با این موضوع به خدا پناه می بریم و و نفرینتان می کنیم ولی امیدوارم کار به آنجا نرسد اینها هم برادران مومنی هستند به این حرف ها گوش کنند و تکلیف شرعی خود را عمل کنند تا مورد دعای خیر امام زمان(عج) قرار بگیرند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
comment
1
3
comment احسنت حاج اقا جزایری
comment
ایران زیبا
|
United Kingdom
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
comment
0
4
comment آنچه بیش از همه آزار هند است تبعیض در استخدام است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment ایشان با این کلام مهم دعای خیر همه خوزستانیها را در پی خود خواهد داشت و خدا باز هم خیرتان بدهد
comment
ایران زیبا
|
United Kingdom
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
comment
0
0
comment بله به شرطی که نامه های سفارش آقایون نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار