اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
در جلسه ستاد دیه استان اتفاق افتاد:
وجود دو فرد شاخص در میان زندانیان بود که زمانی که در حوزه نفت، قراردادهایی نزدیک به یک تا سه میلیارد تومان امضا می‌کردند.

شوشان - سارا ممبینی : استاندار خوزستان با بیان اینکه باید برای آزادی افرادی که زندان جایگاهشان نیست کمک کرد، گفت: از 14 هزار زندانی در استان شاید تنها 2 هزار نفر جزو افراد مسئله‌دار حرفه‌ای باشند. 
 
عبدالحسن مقتدایی در جلسه امروز ستاد دیه، به مهریه سنگین و عواقب آن اشاره و اظهار کرد: هر چند نباید مسئول ناپختگی و سر به هوا بودن یک جوان و این که فردی به میزان سال تولد و موارد سنگین دیگری مهریه تعیین می‌کند و بعدها گرفتار می‌شود، باشیم اما برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات باید قوانین اصلاح شوند.
 
وی با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین مهریه، ادامه داد: لازم است برای مهریه سقف مناسبی تعیین شود و همه طبق قانون و سقف مشخص، مهریه تعیین کنند.
 
استاندار خوزستان افزود: در بازدیدی که از زندان‌ها داشتیم دو مطلب بسیار آزاردهنده بود، یکی این که شمار زیادی از زندانیان جوان بودند و قطعا در این زمینه، ما مسئولیم. ساختار نظام اداری، جامعه اجتماعی و به طور کلی همه ما مسئول این اتفاق هستیم. مطلب دوم وجود دو فرد شاخص در میان زندانیان بود که زمانی که در حوزه نفت، قراردادهایی نزدیک به یک تا سه میلیارد تومان امضا می‌کردند، افراد موجهی بودند ولی اکنون بر اثر یک حادثه در زندان به سر می‌برند.
 
وی ادامه داد: جرایم غیرعمد، از مواردی است که جامعه آن را فراموش کرده است. اکنون می‌بینیم که هم جوانان و هم تولیدکننده و سرمایه دار و سرمایه‌گذار به علت همین جرایم غیرعمد در زندان‌ها هستند.
 
مقتدایی عنوان کرد: وقتی جامعه از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل می‌شود و بسیاری از مسایل تغییر می‌کند و فراموش می‌شوند؛ تعلل یا عدم آگاهی موجب می‌شود قوانین از سوی فردی زیر پا گذاشته شود و قاضی نیز برای جلوگیری از تکرار مجدد این موضوع حکم صادر می‌کند؛ این بخش اول این گونه مسایل است. آن چه که نگران‌کننده است بخش ثانویه آن است؛ وقتی فرد آبروداری به زندان می‌رود فرزند و همسر این فرد در جامعه رها می‌شوند.
 
وی به اهمیت مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و افزود: شاید آدم‌هایی در جامعه باشند که جایگاه اجتماعی بالایی نداشته باشند ولی دارایی خود را بسیار ساده می‌بخشند. بنیان‌گذار مایکروسافت فردی است که نیمی از دارایی خود را به امور خیریه می‌بخشد ولی حقیقتا ما از این امور فاصله گرفته‌ایم.
 
استاندار خوزستان گفت: سلامت مال و سلامت جسم دو دارایی مهم انسان است که ممکن است در یک چشم بر هم زدن از فرد گرفته شود، بنابراین فرصت کار خیر را نباید از دست داد. در پیری و بیماری و ناتوانی به فکر جبران و کار خیر نباشید، سعی کنید در اوج سلامت و جوانی کار خیر انجام دهید. در بازدیدی که از زندان‌ها داشتیم با وضعیتی که مشاهده کردیم 9.5 میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد متعهد شدیم و امید است که مشارکت خوبی امسال در مراسم گلریزان صورت بگیرد.
 
در این جلسه استاندار خوزستان به منظور مشارکت در گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مبلغ 50 میلیون تومان از هزینه شخصی خود به ستاد دیه اهدا کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
یاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment دست مریزاد ..جناب استاندار
comment
بهار
|
United States
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
1
comment جناب استاندار اول تکلیف ان جشن گلریزان برای زنان زندانی و مشخص کنید بعد دوباره گلریزان بگیرید!!!
comment
John
|
Australia
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
comment
0
1
comment كار پسنديده اي انجام دادن،اميدوارم كه آدامه داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار