اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
در شب ميلاد كريم اهل بيت؛
مراسم ضيافت افطار در ضيافت الله در شب ميلاد كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) در كتابخانه مركزي استان خوزستان با حضور كتابداران و كاركنان كتابخانه هاي عمومي اهواز و تعدادي از كودكان بي سرپرست اهواز برگزار شد.
مراسم ضيافت افطار در ضيافت الله در شب ميلاد كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) در كتابخانه مركزي استان خوزستان با حضور كتابداران و كاركنان كتابخانه هاي عمومي اهواز و تعدادي از كودكان بي سرپرست اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان، در مراسم ضيافت افطار در ضيافت الله كودكان بي سرپرست به عنوان مهمانان ويژه جشن ميلاد كريم اهل بيت در كنار كتابداران كتابخانه هاي عمومي اهواز روزه خود را بر سر سفره كريم اهل بيت افطار كرده و در اين برنامه شاد و معنوي شركت كردند.

در اين مراسم مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي واژه كليدي «نرمش قهرمانانه» را كه اول بار در باره مذاكرات هسته اي در ادبيات مقاومت سياسي وارد كردند، پيش از اين در ترجمه كتاب راضي آل ياسين با عنوان «صلح امام حسن پرشكوه ترين نرمش قهرمانانه تاريخ» بكار بردند. و اين نشان مي دهد كه هيچ قدرتي در جهان نمي تواند نظام اسلامي را ناكام سازد يا سلولهاي انقلابي و پر جنبش آن را فريز كند.  

وي افزود: بازخواني و بازنويسي 250 سال دوران امامت و رهبري ائمه اطهار (ع) بويژه سيره امام حسن مجتبي (ع) توسط امام پژوهان شيعي يك ضرورت براي جامعه امروز است. چرا كه سبك زندگي شيعيان چه در عرصه سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مبتني بر اين ضرورت بايسته است. بلكه در ساحت حكمراني پايايي و مانايي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برگرفته از اين نسخه مي باشد.

لفته منصوري در ادامه گفت: سيره امام حسن مجتبي(ع) چون سيره پدر و جدش مالامال از جمع اضداد است. علم و دانش، صبر و حلم، بردباري و گذشت، دلاوري و شجاعت و قاطعيت و جنگاوري ، يتيم نوازي و بر سفره فقرا و مساكين نشستن! الگوي از شخصيت كامل الهي را براي تمام اعصار و امصار معرفي كرده است.

مدير كل در ادامه افزود: ما كتابداران به عنوان ميراث داران فرهنگ مكتوب بشري در كتابخانه هاي عمومي وظيفه داريم اين الگوهاي بي بديل انساني كه همانا ائمه اطهار (ع) و مكتب حيات بخش آنها است را به تشنگان شريعت و طريقت و فضيلت بازشناسي كنيم. متاسفانه آنچه كه امروزه از جريان سازي انحرافي در قالب طالبان و داعش و غيره در جهان اسلام مي گذرد همان خوارج زمان امام علي (ع) و امام حسن(ع) هستند كه توسط آمريكا و دنباله هاي سياسي آن در خاور ميانه بازسازي و ساخته و پرداخته شده است.   

از ديگر برنامه هاي اجرا شده در اين مراسم، مولودي خواني ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) توسط يكي از مداحان بزرگ استان خوزستان بود كه معنويت خاصي را به اين مجلس بخشيد و با صداي گرم خود اين جشن را كامل نمود.

اجراي مسابقه حجاب و عفاف، مسابقه پيامكي و مسابقه شارژ تلفن همراه نيز از ديگر برنامه هاي ويژه اين مراسم و اين جشن بوده است.

در اين مراسم به پاس تقدير و تشكر از كودكان بي سرپرست براي حضور در اين جشن و در اين ضيافت افطار بسته هاي فرهنگي توسط اداره كتابخانه هاي عمومي اهواز و كارت هديه مالي توسط يكي از نيكوكاران شهرستان اهواز به اين كودكان اهداء شد و كليه آنها به عضويت كتابخانه هاي عمومي شهرستان اهواز درآمدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار