شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

 

شوشان: دی ماه سال گذشته بود که مصوبه هیات دولت خوزستانی ها را به وجد آورد. خبر این بود: تردد خودروهای خارجی پلاک اروند تا اهواز تصویب شد. این خبر تیتر یک تمام رسانه های استان شد و صدا و سیما نیز از این مطلب به عنوان شاهکار هیات دولت یاد کرد.

به گزارش شوشان ، برخی از خبرگزاری های دولتی در این باره چنین نوشتند : استاندار خوزستان با حضور در جلسه هیئت دولت موفق شد مجوز چندین مصوبه برای توسعه استان را از سوی هیئت وزیران بگیرد. یکی از این مصوبات تصویب طرحی بود که بر اساس آن خودروهای خارجی که در منطقه آزاد اروند یعنی در شهرهای آبادان و خرمشهر تردد می کردند امکان تردد تا شعاع 120 کیلومتری را دریافت کردند که با این مصوبه این خودروها امکان تردد تا شهرستان اهواز را پیدا می کنند.

این طرح که می تواند یک تحرک اساسی در استان خوزستان به وجود آورد بارها از سوی مسئولان مختلف استان دنبال شد ولی هیچگاه به سرانجام نرسید ولی حضور استاندار در جلسه هیئت دولت باعث شد این آرزوی مردم محقق شود.

البته این تردد صرفا شامل ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر می شود یعنی ساکنان سایر شهرهای خارج از محدوده این طرح، امکان استفاده از این خودروها را ندارد ولی بی شک مردم اهواز به راحتی می توانند این خودروها را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

از این زمان به بعد اهوازی ها چشم به اجرایی شدن این مصوبه دوختند ولی سرانجام ، این مصوبه نیز به بایگانی خاطرات سپرده شد !

اخیرا مدیر امور گمركی سازمان منطقه آزاد اروند از ممنوعیت خرید خودروهای پلاك اروند توسط شهروندان استان خوزستان به غیر از ساكنین آبادان و خرمشهر خبر داده است. عبودزاده تصریح كرده که در صورت خرید خودرو از بنگاه های معاملاتی توسط همشهریان محترم اهوازی و دیگر هم استانی ها، خودرو طبق آیین نامه جریمه خواهد شد !

اين طرح انتقادات فراواني را در بين مردم خوزستان در پي داشته است و مردم اهواز و ديگر شهرهاي استان عقيده دارند پشت پرده اين طرح، نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خودرو ساز داخلي به ويژه ايران خودرو و سايپا هستند كه مي دانند در صورت فراگير شدن خريد خودروهاي خارجي بدون عوارض گمرگي (قانون مناطق آزاد) به همه شهرهاي استان، آنها عملا بايد قيد فروش خود را در اين استان بزنند زيرا با احتساب قيمت و كيفيت خودروهاي وارداتي با خودروهاي داخلي، هيچكس تمايلي به خريد محصولات داخلي نخواهد داشت.

اين در حاليست كه مردم خوزستان معتقدند شرايط آب و هوايي خاص استان خوزستان ايجاب مي كند براي تشويق سرمايه گذاري در خوزستان و همچنين جلوگيري از سيل مهاجرت متخصصان از استان تسهيلاتي اينچنيني براي خوزستان فراگير و مورد حمايت مسئولان استان و كشور قرار گيرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار