اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
در گفتگو با مهندس غلامحسین اسدی زاده شهردار دهدز مطرح شد :
اسدی زاده بیان داشت: خوشبختانه بخش خصوصی در این شهر تا حدودی راغب به انجام کار شده است و اکنون با مشارکت بخش خصوصی در 15 روز آینده شاهد بهره برداری سنگ شکن خواهیم بود، همچنین جایگاه سی ان جی را افتتاح خواهیم کرد، کما اینکه سرمایه گذاران می توانند در بخش هایی از جمله گردشگری، کشاورزی، کارخانه آسفالت، کارخانه سنگ جدول ، کفپوش و ... در این شهر سرمایه گذاری کنند.
نام دهدز که می آید، سریع ذهن هر خواننده ای شمال خوزستان را متصور می شود، منطقه ایی خوش آب و هوا، با جاذبه های گردشگری و البته زاگرس نشین که به هر طرف این شهر بنگری کوه های زاگرس و دشت و دمن آن تو را به تمامی جمله بیایم با طبیعت آشتی کنیم می رساند. با شهردار دهدز که تلفنی صحبت می کنیم؛

 می گوید 28 ساله بود که شهردار شده است، فوق لیسانس عمران از دانشگاه آزاد اهواز دارم، در شهرستان ایذه و در سال 1361 بدنیا آمده ام. سپس ادامه می دهد: مردم دهدز علاقه وافری دارند که نام شهرشان زاگرس شهر شود، زیرا تمامی مناطق دسترس ما پشت کوه ها قرار دارند و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم با تمام توان و تلاشی که به کار می گیریم چهره شهر را تغییر و به ایده آل های لازم برسیم.

 مهندس غلامحسین اسدی زاده شهردار شهر دهدز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به فعالیت ها و عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری این شهرداری اشاره کرد و گفت: فعالیت های 3 ماهه شهرداری رنگ و بویی با اولویت پروژه های عمرانی، فضای سبز و تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است، از این رو راه اندازی جایگاه سی ان جی، تکمیل فاز دوم پارک 5 هکتاری زاگرس که در ورودی دهدز از سمت استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و انشاء الله تا 2 ماه آینده این مهم به نتیجه می رسد، جداسازی باند رفت و برگشت کمربندی که در دست اقدام است، در زمینه آسفالت و زیرسازی پیمانکار مشغول فعالیت است و انشاء الله 10 هزار متر مربع آسفالت صورت می گیرد و همچنین بازارچه ای را هم در ورودی شهر احداث خواهیم کرد که اکنون مراحل خاکبرداری و خاکریزی آن به طور کامل صورت گرفته است.

وی ادامه داد : یکی از مهمترین مشکلات شهر دهدز کمبود اعتبارات است، به نحوی که در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان ابلاغیه بود و تنها 700 میلیون تومان به ما اختصاص یافت، همچنین برای سال جاری پیشنهاد ما 3 میلیارد تومان است تا بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات شهر دهدز که بیشتر بافت روستایی دارد را مرتفع نمائیم. شهردار دهدز گفت: اکنون تنها راه توسعه شهر دهدز از طریق اعتبارات تملک دارایی ها و ارزش افزوده می باشد و متاسفانه هنوز درآمدهای ما از عوارض بدلیل بافت روستایی که در این شهر حاکم است آن طور که باید و شاید جا نیفتاده است، کما اینکه شهروندان باید این نکته را بدانند که شهرداری ها با عوارض زنده هستند و بیشتر تلاش ما این است که درآمدهای حاصل از عوارض را جزء درآمدهای دوم و سوم خود بدانیم.

 اسدی زاده بیان داشت: خوشبختانه بخش خصوصی در این شهر تا حدودی راغب به انجام کار شده است و اکنون با مشارکت بخش خصوصی در 15 روز آینده شاهد بهره برداری سنگ شکن خواهیم بود، همچنین جایگاه سی ان جی را افتتاح خواهیم کرد، کما اینکه سرمایه گذاران می توانند در بخش هایی از جمله گردشگری، کشاورزی، کارخانه آسفالت، کارخانه سنگ جدول ، کفپوش و ... در این شهر سرمایه گذاری کنند.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه 50 نفر در شهرداری دهدز مشغول فعالیت می باشند گفت: حقوق، بیمه و مزایا پرسنل شهرداری در ماه رقمی بالغ بر 65 میلیون تومان می شود و متاسفانه یک ماه هم حقوق عقب افتاده داریم، این در حالی است که وقتی شهرداری را تحویل گرفتم با 7 ماه عقب افتادگی حقوق و عیدی سال 89 روبه رو بودیم. شهردار دهدز تصریح کرد: بدون شک شهر نیازمند اعتبارات مناسب برای رسیدن به ایده آل هاست و طبیعتا اگر نیازهای شهرداری به لحاظ اعتباری مرتفع شود می توان به آینده شهر امیدوار بود، از این رو اگر اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یابد می توانیم ظرف مدت 4 سال تمامی نیازهای شهر را در زمینه زیرساخت ها و ... برطرف سازیم.

 لازم به ذکر است که اکنون پیاده روهای شهر دهدز یا خاکی هستند و یا آسفالت و این دور از شان شهروندان دهدزی می باشد. اسدی زاده همچنین به دیگر مشکلات شهر دهدز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شده به مردم خوب این شهر گلایه داشته باشم، رها کردن گله های گوسفند خود در شهر است که چیزی حدود 200 گله می باشد و متاسفانه این موضوع باعث شده مدام کارگران شهرداری در حال نظافت و رفت و روب باشند، این در حالی است که بارها در جلسات مختلف با جهادکشاورزی و دامپزشکی اعلام کرده ایم که شهرکی بیرون شهر احداث شود جهت خروج احشام ولی متاسفانه فکری برای این موضوع نشده است، همچنین 12 سال از پروژه جاده کمربندی این شهر می گذرد ولی هنوز این جاده یک طرفه است و باند دوم آن آسفالت و زیرسازی نشده که باعث تصادفات زیادی می شود و درخواست های زیادی برای رفع این مشکل به اداره راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط داشته ایم تا بتوانیم این شهر را که ورودی خوزستان از 3 استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان می باشد را ساماندهی کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اگر خواسته باشیم وجه تسمیه دهدز را اعلام کنیم، به او زاگرس شهر می گویم، زیرا اطراف ما پشت کوه های زاگرس قرار دارند. شهردار دهدز اضافه کرد : تمام تلاش ما در شهرداری و دوستان عزیزم در شورای شهر که بسیار ما را در تصویب مصوبات یاری می رسانند این است که بتوانیم چهره شهر را به سرعت متحول کنیم، زیرا هنوز مسافرینی که از این شهر می گذرند نمی دانند که اینجا شهر شده و تفکرات به این سمت است که اینجا روستا است، همچنین لازم به ذکر است که از مسئولین انتظار می رود دهدز را از مشکلاتی که دارد رهایی بخشند، به طور مثال از شهر ایذه تا دهدز یک جاده قرار دارد و تمامی روستاها و شهرهای در مسیر راه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده اند و این موضوع خدمات رسانی را برای شهرداری دهدز سخت و طاقت فرسا کرده است که فکر می کنم بتوان با یک زیرگذر و یا رودگذر این مشکل را مرتفع نمود، کما اینکه در سال 91 تصویب شد این جاده درون شهری باشد نه بین استانی ولی باز هم این موضوع رعایت نشده است.

اسدی زاده در پایان گفت : خوشبختانه تعامل فی مابین شهرداری و شورای شهر، تعاملی سازنده و روبه جلو جهت خدمت رسانی به مردم شهر است، زیرا اغلب مصوبات ما در شورا بدون زمان زیادی به خوبی بررسی و تصویب می شوند، این در حالی است که در شورای قبلی مصوبات ما ماه ها روی زمین می ماند و نه رد می شدند و نه تصویب و کارها آنطور که باید و شاید پیش نمی رفت و باعث انحلال شورا شد، اما خوشبختانه در مدت 4 ساله حضورم این شورا، شورایی موفق و با تعامل بوده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار