اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
در گفتگو با مهندس علی جهانگیری شهردار شهر لالی مطرح شد :
بدون شک جذب سرمایه گذار برای ادامه حیات هر شهرداری نیاز است، اما در شهر سماله بیشتر به فکر رفع مشکلات هستیم تا جذب سرمایه گذار و امید می رود بتوانیم در ابتدا با رفع مشکلات بستر را مهسا سازیم و سپس به فکر جذب سرمایه گذار باشیم.
مهندس علی جهانگیری شهردار شهر لالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب گفت: با توجه به عدم توانایی مالی و اینکه کمبود بودجه در شهرداری لالی وجود، شاید تا مردادماه نتوان روی پروژه های برنامه ریزی شده مانور نشان داد، اما به طور روزمره فعالیت هایی از جمله نظافت شهر، لایروبی کانالها و جوی ها، دفع زباله های سطح شهر را که از اهمیت بالایی برخوردار است در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه جوی و جدولی که صورت می گیرد با هزینه های جاری شهرداری و در راستای دفع آبهای سطحی می باشد، همچنین درختکاری و گلکاری را در راستای توسعه فضای سبز در دستور کار داریم، کما اینکه 4 سالی می شود که کارخانه آسفالت و سنگ شکن این شهرداری به علت فرسودگی فراوان از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد، اما اگر دستگاه های نو وارد کنیم بی شک به صرفه تر خواهد بود.

جهانگیری گفت: یکی از مشکلات شهر لالی عدم رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است ، زیرا در این شهر اگر سرمایه گذاری تصمیم داشته باشد بر کارخانه آسفالت و سنگ شکن سرمایه گذاری کند نیاز به مصالح دارد و مشتری که مصالحی در این شهر وجود ندارد و تنها مشتری این کارخانجات هم می شود شهرداری که به صرفه نیست و توانایی مالی شهرداری هم بسیار ضعیف است.

شهردار لالی بیان داشت: در سال گذشته پیشنهاد ما برای انجام پروژه ها جهت تامین اعتبار از سوی استان یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که متاسفانه تنها از این رقم 800 میلیون تومان به ما پرداخت شد، این در حالی است که تنها حقوق ماهیانه شهرداری به 110 پرسنل خود 180 میلیون تومان می باشد و همین موضوع باعث گشته که شهرداری 4 ماه حقوق عقب افتاده داشته باشد و 2 میلیارد تومان بدهی که مربوط به سالهای قبل می باشد. وی در پایان گفت: مکاتبات ما جهت راه اندازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن با استانداری ادامه دارد و امیدوارم این مشکل به زودی رفع شود، زیرا اغلب شهر با نوارهای حفاری مواجه است و نیاز به ترمیم دارد .  


یکی از مهم ترین مشکلات شهر؛ نبود امکانات رفاهی به خصوص زمین ورزشی برای جوانان است
مهندس تورج بابایی شهردار شهر سماله در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب گفت : از بدو ورودم یعنی آبان ماه سال گذشته تاکنون سعی در رفع مشکلات و توسعه شهر داشته ام از این رو احداث پارک جدید شهر، ساماندهی ورودی شهر از روستای بدیل، عریض کردن جاده ورودی از سمت ایستادگی، ساماندهی بلوار کشاورز، بسهازی معابر شهری و پیاده روها، کف پوش گذاری و بتن ریزی، نصب وسایل بازی در پارک های شهر، ساماندهی و بهسازی خیابان ها، اجرای جوی و جدول خیابان هایی که فاقد این مهم بودند و متاسفانه فاضلاب منازل به خیابانها رها می شد از جمله فعالیت های این شهرداری می باشد.

وی ادامه داد : جهت انجام پروژه های فوق علیرغم درخواست تامین اعتبار 800 میلیون تومانی، 500 میلیون تومان دریافت کردیم، ولی لازم به ذکر است بیشتر معابر شهر را از طریق بودجه جاری شهرداری تامین و مابقی پروژه ها از طریق تملک دارایی ها بود و امروز موفق به انجام آنها شده ایم.شهردار سماله بیان داشت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات تمامی شهرداری های استان موضوع درآمد است و اگر اعتباری که از سوی ارزش افزوده به شهرداری اختصاص می یابد وجود نداشته باشد، شهرداری مثل سماله باید کارمندان خود را به خانه بفرستد و اعلام ورشکستگی کند، زیرا بافت این شهر هنوز روستایی است و اغلب مردم شغل کشاورزی دارند و درآمدها تنها از این طریق است برای شهروندان شهر سماله. بابایی گفت: بدون شک جذب سرمایه گذار برای ادامه حیات هر شهرداری نیاز است، اما در شهر سماله بیشتر به فکر رفع مشکلات هستیم تا جذب سرمایه گذار و امید می رود بتوانیم در ابتدا با رفع مشکلات بستر را مهسا سازیم و سپس به فکر جذب سرمایه گذار باشیم.

وی اضافه کرد: شهر سماله مشکلات فراوانی دارد که می توان به نبود امکانات رفاهی برای جوانان به خصوص زمین ورزشی و فوتبال اشاره داشت، همچنین درصدد خرید زمین هستیم تا بتوانیم این مهم را برای جوانان فراهم سازیم که با سازمان تربیت بدنی جلساتی را برگزار کرده ایم و قول تامین اعتبار 700 میلیون تومانی برای تامین یک سالن ورزشی و یک زمین چمن را گرفته ایم. شهردار سماله تصریح کرد: در حاضر 13 نفر در شهرداری مشغول فعالیت می باشند که حقوق این عزیزان طبق قانون اداره کار پرداخت می شود، لازم به ذکر است که شهرداری سماله نه حقوق عقب افتاده ایی دارد و نه طلبی. بابایی در پایان گفت: پروژه های آینده شهرداری را تا زمانی که تامین اعتبار نشود نمی توان اعلام کرد، زیرا تعهداتی برای اجرای آنها در میان مردم بوجود می آید و آن وقت نمی توانیم به تعهدات در صورت نبود بودجه عمل کنیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
بچه لالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
comment
0
0
comment یه تشکر هم از شهردار و پرسنل لازمه چون چهارماهه بدون حقوق در خدمت مردم هستن
comment
بچه لالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
comment
0
0
comment یه تشکر هم از شهردار و پرسنل لازمه چون چهارماهه بدون حقوق در خدمت مردم هستن
comment
شادمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
comment
0
0
comment بدهی شهرداریها همه جا هست و چیز جدیدی نیست ...پرداخت حقوق هم تمام شهرداریها مخصوصا همجوار لالی وعدم پرداخت همه جا هست...شما وشورای شهر چه تدبیری دارید وچیکار میتوانید انجام دهید..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار