اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
در گفتگو با مهندس مازیار آصف شهردار شهر ویس مطرح شد:
یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در شهرداری شهر ویس رخ داد ارتقاء درجه شهرداری از 3 به 5 می باشد که بعداز 8 ماه پیگیری مداوم توانستیم این رتبه را کسب کنیم، از این رو انتظار داشتیم که میزان اعتباراتی که به شهر ویس تعلق می یابد نسبت به سالهای قبل افزایش یابد.
مهندس مازیار آصف شهردار شهر ویس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت : یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در شهرداری شهر ویس رخ داد ارتقاء درجه شهرداری از 3 به 5 می باشد که بعداز 8 ماه پیگیری مداوم توانستیم این رتبه را کسب کنیم، از این رو انتظار داشتیم که میزان اعتباراتی که به شهر ویس تعلق می یابد نسبت به سالهای قبل افزایش یابد ولی متاسفانه شاهد کاهش رقم اعتبارات بودیم. وی ادامه داد: اما این کاهش رقم اعتبارات باعث نشد پروژه های خود را متوقف و یا نیمه کاره رها سازیم و به درآمدهای خودمان تکیه کردیم.

 از این رو در حال حاضر به جرات می توانم بگویم که شهر ویس به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و اکنون در تمام شهر پروژه های عمرانی علیرغم حضور در ماه مبارک رمضان به سرعت انجام می شوند.

آصف بیان داشت: پروژه زیرسازی آسفالت مناطق محروم اهل بیت و ملحه که با توجه به گذشت 15 سال از عمر شهرداری هنوز رنگ آسفالت را به خود ندیده بودند و امیدواریم تا هفته آینده این مهم به اتمام برسد، آسفالت و کفپوش گذاری کوی محمدیه و کوی فاطمیه که در اسفندماه به اتمام رسید، همچنین در بالای جاده کندرو منطقه زشتی را شاهد بودیم و وضعیت ساکنین بسیار اسفناک بود که خوشبختانه در هفته جاری پروژه آسفالت این منطقه به اتمام رسید و فعالیت های دیگر از جمله کفپوش گذاری، جدول گذاری و فاضلاب این منطقه را علیرغم مشکلات فراوان به نتیجه رساندیم و این منطقه اکنون دچار تحول شده است، از دیگر پروژه ها می توان به دیوار آرامستان اشاره داشت که تصمیم داریم این دیوار با کاشی کاری ها و آیات قرانی به نمای بسیار زیبا درآوریم و همچنین بعد از عید گاردریل اتوبان را برداشته و با نصب فندانسیون و جدول گذاری آیلند زیبایی را احداث می کنیم.

شهردار ویس گفت: در کل 38 پروژه در شهر فعال می باشد که خدا را شاکریم علیرغم کمبود اعتبارات در حال انجام آنها می باشیم و انتظار می رود مسئولین با توجه به حجم فعالیت ها و البته انتظارات شهروندان برای اتمام پروژه ها ما را حمایت و تشویق نمایند، زیرا هر پروژه به نتیجه برسد خیر آن به مردم می رسد. وی ادامه داد: از دیگر پروژه های در دستور کار پروژه آب خام بود که به بهرداری رسید و انشاء الله به زودی شاهد احیاء فضای سبز شهر خواهیم بود، پارک امید به بهره برداری رسیده و پارک های بازی و ست های ورزشی نصب شده و با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری در تلاش هستیم تا با تلاش جهادی بتوانیم تمامی پروژه ها را به نتیجه برسانیم. آصف تصریح کرد: ما برای تخصیص اعتبارات در سال جاری انتظارات فراوانی داشتیم، زیرا وقتی درجه شهرداری ارتقاء می یابد، طبیعی است که حقوق پرسنل و پروژه ها به صورت قابل توجهی تغییر یابد، اما گویا چون ما از سرانه فضای سبز هر نفر 8 متر به 5/11 متر در 9 ماه رسیده ایم مسئولین این گونه احساس کنند که ما نیاز به افزایش اعتبارات نداریم، از این رو انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری مسئولین در استانداری از افزایش اعتبارات و کمک جهت اتمام پروژه ها دریغ نورزند. اعتبارات سال جاری ما 580 میلیون تومان در کل سال تصویب شد و این بسیار اعتبار کمی است، همچنین درآمدهای شهرداری از 5/1 میلیون تومان در ماه به 40 میلیون رسیده و با توجه به تنگناهای مالی مردم شهر ویس درآمد بیش از این بسیار سخت است.

وی گفت: در حال حاضر 115 نفر در شهرداری شهر ویس مشغول فعالیت می باشند که 170 میلیون تومان حقوق ماهیانه این عزیزان می شود، همچنین لازم به ذکر است وقتی امور کار در شهرداری به من سپرده شد، شهرداری با حقوق عقب افتاده 7 ماهه روبرو بود اما اکنون این موضوع برطرف و در راستای انگیزه دادن به پرسنل شهرداری بعضا حقوق این عزیزان تا 2 برابر هم شده است. موضوع دیگری که آصف به آن اشاره کرد موضوع سرمایه گذاری در شهر ویس بود: با توجه به اینکه خودم عضو شورای سرمایه گذاری استان بودم، معتقدم تا پای سرمایه گذاران به شهرها جهت انجام پروژه ها باز نشود با توجه به نوسان در تزریق اعتبارات نمی توان شاهد شکوفایی شهرها در مسائل عمرانی باشیم، زیرا دولت این تضمین را نداده که تا همیشه کمک حال شهرداری ها باشد و قانون خودگردان شدن شهرداری ها هم وضع و باید اجرا شود. وی ادامه داد: از طرفی دیگر اعتقاد بر این داریم تا سرمایه گذار امنیت سرمایه گذاری خود را احساس نکند و اینکه مطمئن نشود که مردم از پروژه وی استقبال و در آینده استفاده نکنند حاضر به سرمایه گذاری نخواهند شد و پای کار نمی آیند، از این رو شهرداری ویس طبق برنامه 5 ساله ایی افق و چشم انداز آینده شهر را ترسیم خواهد کرد و با کمک مشاورین مواردی را که می توان در آن سرمایه گذاری کرد را اعلام تا ما بتوانیم سرمایه گذاران را به این مهم دعوت کنیم، هر چند هم اکنون هم دو ظرفیت مهم رودخانه و جاده ترانزیتی می تواند پای سرمایه گذاران زیادی را به شهر باز کند.

شهردار ویس گفت: یکی از نیازهای شهر ویس به این دلیل که این شهر به دو نیمه تبدیل شده، ارتباط بین شرق و غرب است و متاسفانه زیرگذر غیر استاندارد نتوانسته این مهم را براورده کند و حتی توانایی عبور یک خودرو آتش نشانی از این مکان وجود نداشت و می بایست برای دسترسی به آن سمت شهر چند کیلومتری را بپیماید و بعد به آنجا بسد، از این رو با پیگیری های فراوان مجوز یک زیرگذر استاندارد با تامین اعتبار از سوی راه و شهرسازی را گرفتیم و در صورت تامین اعتبار به زودی شاهد انجام یکی از بزرگترین پروژه های شهرستان خواهیم بود، همچنین سرمایه گذاران می توانند در ساحل سازی رودخانه فعالیت داشته باشند و یا در اداث پارک خانواده به ما کمک نمایند. آصف در پایان گفت : لازم می دانم از همکاری های بی شائبه شورای شهر در پیشبرد امور تقدیر و تشکر کنم و به نوعی آنها یار من بودند و به دور از تنش بسیار در پیشبرد امور کمک حال ما بوده اند، همچنین فرماندار، بخشدار ، امام جمعه و مسئولین شهری و استان طی 9 ماه گذشته بسیار ما را یاری رساندند و جا دارد از آنها هم تشکر کنم، اما از همه مهمتر شهروندان می باشند که با بردباری خود حتی اگر در زمان اجرای پروژه ایی مزاحم آنها شدیم باعث پیشرفت در کارها شدند و جا دارد از آنها هم عذرخواهی و هم تقدیر کنم. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
comment
0
0
comment موافقم جناب علی، آقای آصف در رشته مدیریت تحصیل کرده اند ولی این چندمین بار است که شاهد چنین اشتباهی در مورد ایشان در جراید هستیم... با احترام به خدمات ایشان از راویان عزیز خواهشمندیم در کاربرد واژه ها دقت بیشتری لحاظ فرمایند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
comment
0
0
comment ويس پتانسيل تبديل به منطقه گردشگري را دارد عبور رود كارون جهت قايق سواري ، تقويت و توسعه امكانات اقتصادي و توسعه بازار (شبيه به مناطق آزاد) ، احداث دانشگاه و ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
comment
0
0
comment ويس پتانسيل تبديل به منطقه گردشگري را دارد عبور رود كارون جهت قايق سواري ، تقويت و توسعه امكانات اقتصادي و توسعه بازار (شبيه به مناطق آزاد) ، احداث دانشگاه و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار