اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمین اصلی و وطن میلیونها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهاي اشغالگر قدس قرار داد.
این توطئه از همان اولین سالهاي اجرا ، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسانهاي آزاده وبیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی  نظامی، چهره خود را نشان داد.  ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزي انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزادسازي فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمانهایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.
پس از پیروزي انقلاب، امام خمینی در اولین فرصت روزي را براي به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیستهاي جنایتکار، به (عنوان روزقدس) تعیین نمودند و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.
امام در این پیام که روز 16 مرداد 1358 در سیزدهمین روز از ماه مبارك رمضان سال 1399 هجري قمري خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند، چنین فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم
من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون ، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودي مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران میکند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامی میخواهم که براي کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن ، به هم بپیوندند ، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت میکنم آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را که از ایام قدر است ومیتواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان (روز قدس) انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.از خداوند متعال پیروزي مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.
والسلام علیکم و رحمۀالله برکاته
روح الله الموسوي الخمینی
و بدین سان پیام امام راحل مان ، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیونها انسان آواره و مبارز را براي مقابله عملی با توطئه هاي رژیم اشغالگر قدس و آمریکاي جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.
پیام امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و به تاریخچه طولانی این مبارزه، اصالت بخشید.

فراموش نکنیم، قدس سرزمینی است که براي پیروان همه ادیان الهی، مقدس است.  قدس میعادگاه عروج پیامبر اکرم (ص) اولین قبله مسلمانان جهان است.  صهیونیستها نیز چنانکه رهبرانشان به دفعات اعتراف کرده اند ، کسانی نیستندکه به اشغال خاك فلسطین و قدس شریف اکتفا نمایند و اگر در مسیر توسعه طلبی خویش با مقاومت ملت فلسطین و واکنش افکار عمومی ملتهاي مسلمان مواجه نباشند ، آرزویشان تحقق رؤیاي دستیابی به اراضی حدفاصل نیل تا فرات است.  آنها هنوز از این عقیده دست نکشیده اند.  ولی اگر 2 قرن پس از طرح این رؤیا توسط بنیانگذاران صهیونیسم ، هنوز صهیونیستها حتی در درون مرزهاي فلسطین به ثبات و آرامش نرسیده اند ، براي این شکست هیچ دلیلی جز مقاومت دامنه دار و مستمر ملت ستم کشیده فلسطین نمیتوان اقامه کرد.  ملتی که همواره به حمایت هم کیشان خود در سراسر جهان اسلام نیاز دارد و روز قدس از جمله مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است.
به امید پیروزی مردم مظلوم فلسطین- 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار