اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
جلسه نمايندگان تشكل‌هاي سياسي با معاون استاندار خوزستان
حرف‌های زیبایی گفته مي‌شود اما در عمل چيزي ديده نمي‌شود. فعالان سياسي به اين‌كه مفاهمه نبايد دستوري باشد تاكيد کردند.
جلسه نمايندگان تشكل‌هاي سياسي، صنفي و اصحاب رسانه با معاون سياسي اجتماعی استاندار‏‏، همراه با برپایی ضيافت افطار، در محل استانداری خوزستان برگزار شد.
 
 در اين نشست که شب گذشته، 5 مردادماه برگزار شد، محسن اوركي مديركل مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‏ خوستان‏، اظهاركرد: ‌قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حداقل در دو اصل روشن 26 و 27 به صراحت فعاليت احزاب را تاييد كرده و يكي از مترقي‌ترين قانون‌های اساسي است.
 
وي از فعالان سياسي و افرادي كه تمايل مشاركت در حوزه‌هاي حقوق شهروندی، ارتقا جامعه مدني و دغدغه تقويت اركان دموكراسي را دارند خواست از فضاي ايجاد شده بهره‌مند شوند.
 
اوركي با مروری بر مسایل مطرح شده در جلسه گذشته گفت: در جلسه گذشته مقرر شد فعالان با برگزاري جلساتی به بررسي مباحث درون تشكلي خود بپردازند. معاونت سياسي استانداري نيز آمادگي تسهیل زمینه فعاليت احزاب سياسي در استان، اعم از تسهيلات مكاني و امنيت گردهمايي‌ها و مسايل ديگر را دارد.
 
در اين جلسه بر لزوم مجوزدار بودن احزاب و تشكل‌هاي سياسي در استان تاكيد شد. همچنين برخي از نمايندگان احزاب به بيان ديدگاه‌هاي خود از جمله لزوم وجود مفاهمه در كشور، به رسميت شمردن همديگر و مشاركت همه تشكل‌ها در اين جلسه پرداختند.
 
همچنین عنوان شد كه فعاليت احزاب با چالشي از حرف تا عمل روبه‌روست؛ به اين معنا كه حرف‌های زیبایی گفته مي‌شود اما در عمل چيزي ديده نمي‌شود. فعالان سياسي به اين‌كه مفاهمه نبايد دستوري باشد تاكيد کردند و اين‌كه در بحث احزاب و تشكل‌هاي سياسي كارهاي بسياري وجود دارد كه لازم است فرهنگ‌سازي شود.
 
در حاشيه اين نشست‏، فرج‌اله خبير معاون سياسي اجتماعی استانداري خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هدف از برگزاري چنين جلساتي را نزديك كردن و همگرايي تشكل‌هاي سياسي دانست و افزود: اين‌كه آن‌ها بتوانند به نقاط مشترك خود، جامعه و استان توجه داشته باشد و راه‌حل‌هايي براي آن‌ها ارائه دهند و در امور هم مشاركت فعال داشته باشند‏، در این نشست‌ها پیگیری می‌شود.
 
وی یادآورشد: مباحث مطرح شده در جلسات آينده به اختيار احزاب و براساس اتفاق نظر آن‌ها انتخاب می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار