اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
در معاونت غذا و داروی خوزستان
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
برای نخستین بار در کشور داشبورد مدیریتی دارو توسط کارشناسان انفورماتیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز طراحی و راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فهیمه عباسی اصل مسوول واحد انفورماتیک معاونت غذا و داروی این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این داشبورد به منظور مدیریت و نظارت بر توزیع، مصرف و تجویز دارو در تمامی بیمارستان های تابعه این دانشگاه طراحی شد.
وی با بیان اینکه با این سامانه می توان شیوه تجویز و مصرف دارو را بر اساس بیمار، پزشک، بخش و غیره را استخراج و به صورت آنلاین مشاهده کرد، افزود: همچنین گزارش تداخلات دارویی، داروهای پر هزینه، داروهای پر مصرف و غیره دراین سامانه ارائه می شود.
عباسی اصل در ادامه تصریح کرد: همچنین این سامانه کاربرد زیادی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دارد و تاکنون توسط هشت استان درخواست شده است.
وی مشاهده لیست دارو های بیمارستان ها، نظارت بر ارائه دارو به بیماران، مشاهده تشخیص بیماری و نسخ صادر شده برای بیمار بر اساس آن تشخیص را از دیگر قابلیت های این داشبورد دارویی عنوان کرد. 
لازم به ذکر است که این سامانه در نشست معاونان غذا و داروی سراسر کشور که اخیرا در مشهد مقدس برگزار شد، توسط معاون غذا و داروی این دانشگاه ارائه و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار