شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
دبیر جمعیت صنفی هنرمندان آبادان، نگرانی خود را از جدال ارگان‌های دولتی بر سر فضاهای فرهنگی با وجود کمبود این فضاها در آبادان اعلام کرد.

احمد امیری  اظهار کرد: آبادان فقر فضای فرهنگی زیادی دارد. چند سال پیش اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با هزینه‌ی زیادی مجموعه‌ای را در اول منطقه ذوالفقاری واقع در 40 متری احداث کرد و به طور موقت آن را به دانشگاه پیام نور آبادان واگذار کرد که دانشگاه پیام نور حاضر به تخلیه آن نشد.

وی افزود: اکنون که دانشگاه پیام نور آبادان آن را تخلیه کرده، شهرداری آبادان آن را تصرف کرده است. ما در آبادان حتی یک فرهنگسرا هم نداریم و با این همه فقر فضای فرهنگی داریم، آن وقت اداره‌ها و ارگان‌های دولتی بر سر مکانی که کاربری آن فرهنگی است به مجادله می‌پردازند.

دبیر جمعیت صنفی هنرمندان آبادان تأکید کرد: هر ارگانی که این مکان را در اختیار خواهد گرفت حتما این فضای فرهنگی را راه بیندازد چراکه کمک زیادی به مردم آبادان می‌کند و جمعیت زیادی در مناطق ذوالفقاری و جمشیدآباد نیاز به چنین فضای فرهنگی دارند.

امیری خاطرنشان کرد: قبلا جدال بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه پیام نور بود و اکنون کشمکش‌ها با شهرداری است که می‌گوید زمین این مکان فرهنگی متعلق به شهرداری است و لطمه و ضربه آن را جوانانی که در آن مناطق احتیاج به فضای فرهنگی دارند می‌خورند چراکه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این ساختمان در مکان خوبی واقع است چرا که در منطقه‌ای از شهر است که با فضاهای فرهنگی مرکز شهر فاصله دارد. صحبت ما دعوای حقوقی دو ارگان دولتی نیست بلکه ما می‌گوییم جوانان این شهر دارند آسیب می‌بینند.

او گفت: جمعیت صنفی هنرمندان آبادان نگرانی خود را از بابت توجه نکردن به فضای فرهنگی که توجه به آن هم وظیفه شهرداری است و هم وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است اعلام می‌کند. آبادان به فرهنگسرا و به فضاهای فرهنگی متعددی احتیاج دارد، نه یک ساختمان در منطقه ذوالفقاری.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار