شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است معتبر با هویتی مشخص كه با پرهیز از ورود به جناح بازی‌های مرسوم سیاسی حرکت رو به جلو در راستای رشد فرهنگی را در پیش گرفته است.
 
محمود نادری به مناسبت 16 مرداد سالگرد تشكيل جهاد دانشگاهی  خاطرنشان كرد: زمانی که به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه نگاه می‌کنیم حضور مؤثر جهاد دانشگاهی در این فعالیت‌ها را مشاهده می‌کنیم و از آن جا که جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی و برخاسته از متن، جوهره و ذات انقلاب فرهنگی در دانشگاه است با آشنایی به عناصر فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها توانست در اولین سال‌های حضور در ارايه و تبیین مسايل فرهنگی و هنری نقش اساسی را ایفا کند.
 
وی افزود: جهاد دانشگاهی به دلیل ماهیت انقلابی و مؤثر بودن می‌توانست پلی میان فضای فرهنگی جامعه و دانشگاه ارتباط برقرار کند. كما اين كه در این عرصه تجربه‌های بسیار موفقی در گذشته داشته و اکنون می‌تواند در فضای جدید به ارايه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.
 
نادری خاطرنشان كرد: با توجه به این که جهاد دانشگاهی یک مفهوم فرهنگی است توجه عمیق به ذات فرهنگ و عنصر اندیشه و تفکر دانشجویی رمز موفقیت جهاد دانشگاهی از گذشته بوده و این مطالبه هم از جهاد دانشگاهي می‌شود.
 
سرپرست حوزه هنری خوزستان بیان کرد: حرکت آهسته، پیوسته و عمیق جهاد دانشگاهی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیران نظام قرار گرفته به عنوان یک نهاد فرهنگی قابل اعتماد و قابل اطمینان توانسته نقش برجسته‌ای در این دهه در دانشگاه‌ها ایفا کند.
 
وی، با بيان اين كه به دليل ماهيت نزدیک و ذات جهاد دانشگاهی با اصل انقلاب اسلامی هیچ نهادی تاکنون نتوانسته جای جهاد دانشگاهی را در دانشگاه‌ها بگیرد، اظهار كرد: درک خوبی که در طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی بوده رمز موفقیت اين نهاد در ورود به عرصه‌های دیگر است. در واقع جهاد دانشگاهی در هر عرصه‌ای که ورود پيدا کرد موفق بود؛ چه جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور و چه جشنواره‌های متعدد دیگر.
 
نادری تاكيد کرد: وظیفه مدیران فعلی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های مادر این است که برنامه‌های اصیل فرهنگی و برنامه‌هایی که شرافت اصیل انقلاب در آن نهفته است را ارايه کنند. جهاد دانشگاهی سازمانی دولتی نيست که درگیر رفت و آمدها و محدودیت‌ها باشد بلکه مجموعه‌ای است از درون نظام و از جنس نظام فرهنگی با ماهیت مدیریت جهادی که با کمترین امکانات می‌تواند در پیشرفت‌های فرهنگی مؤثر باشد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عباس رستگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment آقای نادری این درست که شما از پرسنل جهاد دانشگاهی هستید ولی مثل اینکه جنابعالی قرن هاست که از جهاد دانشگاهی فاصله گرفته اید جهاد دانشگاهی تقریبأ دو دهه می باشد که از فعالیت های فرهنگی فاصله گرفته و تقریبأحداقل در دانشگاه مادر استان یعنی شهید چمران هیچ برنامه فرهنگی ،هنری ارائه نداده است جهاد دانشگاهی یک ازمان دولتی وزی نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی غعالیت دارد وسالانه دربودجه دولت ردیف اعتباری دارد واین خلاف گفته شماست که فرموده اید جهاد دانشگاهی سازمانی دولتی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار