اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در آستانه روز خبرنگار پیامی را خطاب به دست‌اندرکاران حوزه رسانه و  اطلاع رسانی، منتشر کرد.

 متن پیام دکتر محمد رعایایی اردکانی به این شرح  است:

"ن و القلم و مایسطرون"

جان نباشد جز خبر در آزمون/ هرکه را افزون خبر، جانش فزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است/ هرکه آگه تر بود جانش قوی است

روز خبرنگار، هنگامه بزرگداشت اندیشمندان فرزانه ای است که با اعجاز قلم در دنیای متراکم و شتابناک ارتباطات و اطلاعات، با شرافت حرفه ای به روشن کردن افکار عمومی می پردازند و به رسالت تاریخی خود در آگاهی بخشیدن و بالا بردن سطح شناخت اجتماعی مردم، جامه عمل می‏پوشانند.

17 مرداد روز شهادت خبرنگار شهيد صارمي، در حقيقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. این روز یادآور مجاهدت های زنان و مردان حقیقت طلبی است که با هدف روایت حقیقت، پرچم افراشته "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و فروتنانه و بی ادعا، شمع وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

خبرنگاران به راستي تجسم امانت داری، مسئوليت پذیری، تعهدمداری، دلسوزي و وظيفه شناسی اند. خبرنگاران وجدان بيدار جهان و تصويرگر زمانه خويش هستند. آنان همواره در عمق جامعه زندگي مي كنند و سلامت فرهنگي و فكري هر جامعه اي، در گرو کوشش هاي شبانه روزي ایشان است. مجاهدانی که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.

دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یک مرکز علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و با آرزوی تندرستی و بهروزی برای دست‌اندرکاران حوزه رسانه و  اطلاع رسانی، امید آن دارد که با کمک خواستن از درگاه خداوند متعال و کوشش همه خبرنگاران، فضای رسانه ای ایران اسلامی،  فضایی در خور و شایسته ملت رشید و بزرگوار باشد. از علیم خبیر توفیق روز افزون اصحاب رسانه را در جهت شکوفایی در حرفه خویش، با حفظ امانت داری در تحقق "حقِ دانستن مردم"  خواهانم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار