شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
1. جمال درویش مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در گفتگو با یکی از سایت های خبری به بیان دیدگاه های خود در زمینه خبرنگاران،سایت های خبری و نشریات پرداخته است. این فعال فرهنگی  با اشاره به بهبود فعالیت های خبری در استان گفت: نسبت به گذشته وضعیت کار خبری در خوزستان بهتر شده و تعداد روزنامه ها و پایگاه های خبری افزایش یافته در حالی که در گذشته فقط یک روزنامه داشتیم.

درویش در خصوص نقش خبرنگار در تنویر افکار عمومی  نیز گفته است: نقش خبرنگارها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم در روزگار ما بسیار ویژه است به همین دلیل در نظر گرفتن یک روز به نام خبرنگار شاید نتواند حق مطلب را ادا کند ، خبرنگارها در عرصه های مختلف اجتماعی و حتی در میادین سخت جنگ برای رساندن اخبار به مردم و آگاه کردن افکار عمومی در برخی مواقع حتی جان خودشان را بخاطر تعهدی که دارند  به خطر می اندازند.

به گفته درویش  خبرنگاران جزو شخصیت های فرهنگی جامعه هستند ، وباید آن ها را  در زمره اهل قلم ، اساتید دانشگاه و نویسندگان قرار بدهیم، چون خیلی از خبرنگاران درکنار پوشش و گزارش اتفاقات ، کارهای تحقیقاتی زیادی انجام می دهند و در نوشتن مقالات علمی فعالیت دارند،  در کل خبرنگاران از نظر جایگاه جزو نیروهای پیشرو فرهنگی هستند.

 این کارشناس رسانه  روابط عمومی استانداری خوزستان  را یک رسانه می داند و می گوید: همانطور که از روز اول نیز گفتیم کار ما مقابله با رسانه ها نیست بلکه خود را  در کنار رسانه ها می دانیم  و سعی ما در روابط عمومی تاکنون این بوده است. مشاور استاندار خوزستان اضافه کرد:در نظر داریم اردوهایی برای خبرنگاران برگزار کنیم و  تا حد توان اگر مشکلاتی در عرصه مطبوعات و رسانه باشد برطرف کنیم تا خبرنگاران محترم راحت تر فعالیت کنند.

2. احمد جوهری رئیس اسبق هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت نفت اهواز گفته : سنگ‌اندازی در صدور مجوز پروانه فعالیت انجمن صنفی این کانون باعث ایجاد نارضایتی کارمندان بازنشسته شده است. جوهری در ادامه عنوان کرد: حسب مقررات مذکور در اساسنامه و قانون انتخابات احزاب صنفی مقرر است پس از ارسال مدارک مثبته به کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور آن مقامات محترم مقتضی مربوطه را اعلام نمایند .وی در خصوص عدم دریافت مجوز تاکیدکرد: متاسفانه پس از گذشت یکسال از انتخابات دوم تا کنون هیچ گونه اقدامی جهت حصول نتیجه مطلوب مبنی بر صدور مجوز جهت فعالیت هیئت مدیره  جدید  از سوی مقامات محترم و مسئولین کمیسیون ماده 10 وزارت کشور  صورت نپذیرفته است.

3.باخبر شدیم که اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان در جلسه خود مصوب کردند که آقایان سیدرسول موسوی، سیدامیرحمزه موسوی، حجت الاسلام فیاضی، عبدالرضا عالمی نیسی، محمد برون جهت پیگیری آنچه آنان مطالبات به حق خود می دانند و مذاکره با مسئولان نهاد ریاست جمهوری به تهران اعزام شوند.

گفتنی است برخی از اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان از روند انتصابات مدیریت ارشد استان گلایه دارند. گفته می شود تعدادی از اعضای ستاد با حضور در مراسم سالگرد پیروزی حجت الاسلام والمسلمین روحانی در انتخابات دهم در تهران اعتراضات اعضای ستاد دکتر روحانی در استان را به سمع رییس جمهور رسانند. چندی پیش نیز حجت الاسلام  فیاضی، رئیس کمیته روحانیون ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان در انتخابات ۹۲ نیز به شوشان گفته بود  طی جلسه ای صمیمی با آقای استاندار مشکلات استان و گلایه های فعالین ستاد دکتر روحانی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.وی ادامه داد: ایشان ضمن اذعان به وجود این مشکلات قول پیگیری و رفع این دغدغه ها را دادند.

فیاضی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار شد تا جمعی از  اعضای ستادی ها انتخاب شوند تا ضمن دیدار با استاندار، پیگیری و تبادل نظر نمایند و انشاءالله این نشست ها تا رسیدن به اهداف دولت کریمه تدبیر و امید ادامه خواهندداشت.فیاضی اظهار داشت: اینجانب گرچه این تفاهم را کمی دیر میدانم اما آن را به فال نیک میگیرم و از حسن نظر و توجه آقای استاندار کمال تشکر و قدردانی را دارم.

4.  غلامحسین اسدی زاده، شهردار دهدز درحالی که از منزل به محل کار خود در حرکت بود مورد حمله  قرار می گیرد. به گفته منابع آگاه، ضارب و یا ضاربان  اسدی زاده شناسایی و دستگیر شدند اما تا کنون از جزییات این حادثه اطلاعاتی در دست نیست.شهردار دهدز، پس از این حمله در بیمارستان آریا مورد مداوا قرار گرفت.  غلامحسین اسدی زاده، شهردار دهدز، در خصوص جزئیات این سوء قصد، اظهارداشت: طی ماه های اخیر فردی بدون پروانه و به صورت غیر مجاز اقدام به تغییر کاربری ملک مسکونی خود به واحد تجاری کرده  بود و به همین دلیل شهرداری با مالک آن برخورد قانونی کرد تا از ادامه کار وی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این فرد که طی این مدت بارها در محل شهرداری اقدام به اخلال و تشنج کرده بود در نهایت  با همکاری برادرش به وسیله یک خودروی پژه در مقابل ورودی ساختمان شهرداری دهدز اقدام به این سوء قصد کرد.شهردار دهدز، تصریح کرد: برخورد واحد اجرائیات شهرداری این شهر انگیزه مالکان این ملک برای سوء قصد بوده است که خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی عوامل این حادثه دستگیر و به منظور اجرای مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

گفتنی است،  پای راست شهردار دهدز در این حادثه از شش ناحیه شکسته شد و به گفته پزشک معالج وی، غلامحسین اسدی زاده  به صورت دائم نقص عضو می شود.اسدی زاده، شهردار  جوان دهدز پدر دو فرزند دختر است! گفتنی است، شهردار دهدز از حامیان بخش خصوصی برای  حضور سرمایه گذاری در این شهرستان است. غلامحسین اسدی زاده فوق لیسانس رشته عمران  از دانشگاه آزاد اهواز و متولد سال 1361 است و از جوان ترین شهرداران شهرهای استان خوزستان محسوب می شود.

5. همزمان با سالروز تخریب قبرستان بقیع و انهدام حرم های مطهر ائمه بقیع(ع) مراسم روضه و عزاداری برگزار می شود. عضو هیئت امنای بیت العباس (ع) اهواز گفت: به مناسبت هشت شوال  و همزمان با تخریب قبور ائمه بقیع (ع) توسط اشقیا زمان و وهابیون به مدت سه شب مراسم روضه خوانی و همنوایی با حضرت زهرا(س) و امام زمان (عج)،قطب عالم امکان برگزار می شود.

وی افزود: به همین مناسبت از روز دوشنبه جاری تا چهارشنبه در ساعت 30/7 عصر با مداحی حاج احمد طرفی و سخنرانی حجت السلام مهدی طرفی این مراسم در بیت العباس (ع) واقع در خیابان علامه اهواز در تقاطع 20متری شهرداری و در محل بیت العباس برگزار می شود که امیدواریم مومنین با استقبال گرم و حضور خود موجبات شادی دل مادر دو عالم حضرت زهرا(س) و همراهی با غصه های امام زمان(عج) حضور چشمگیری داشته باشند.

6. عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان به موجب حکمی، حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان را به عنوان عضو اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان استان منصوب کرد.
7. طی حکمی از سوی مهندس علی اکبر علیمرادی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان،  کورش حبیب پور به سمت رئیس دفتر هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت منصوب شد. وی تجارب 2 سال در روابط عمومی، 5 سال در دفتر فنی به عنوان کارشناس طرح و برنامه، 2 سال کارشناس بهره برداری GTS، 9 سال مدیر IT و 2 سال در ارتباط مردمی بازرسی و رسیدگی به شکایات آبفای استان را دارد.پیش از این  رسول صالحی رئیس دفتر مدیر عامل بود که اخیراً به عنوان مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان منصوب و مشغول کار شد و از خدمات وی در این سمت قدردانی شد.

8.  نرخ کرایه تاکسی های اهواز بازهم افزایش یافت، افزایشی که به علت ناهماهنگ بودن کرایه ها با خدمات ارائه شده به مسافران بار دیگر صدای اعتراض مردم را در آورده است. افزایشی که بعضی وقتها چند بار در یک سال و به طور غیر اصولی رخ می دهد.

 این بار اما افزایش قیمت بنا بر گفته مسئولین بر اساس نرخ نامه ای مصوب بوده ولی در نحوه اجرای این مصوبه از سوی رانندگان و تاکسی رانی انتقاد است.خیابان های کلانشهر اهواز با داشتن بيش از يك و نيم ميليون نفر جمعيت خط كشي هاي ويژه اتوبوسراني، تاكسي، آمبولانس و دوچرخه ندارد. مسلما نداشتن اين خطوط ویژه، ترافيك سنگيني را در شهر ايجاد مي كند. 

قصه متروي اهواز نیز كه ديگر تكراري شده و ظاهرا به اين زودي ها نمي تواند در حمل و نقل شهري از آن استفاده كرد. با وجود اين مسائل بیشتر مردم برای سرعت بخشی در رسیدگی به امور روزانه خود و ساير علل مجبور به تردد با تاكسي های شهری هستند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment سلام. قرار ستاد دكتر روحاني در خوزستان بنا بر تعامل هست نه تقابل.در حال حاضر از استاندار حمايت ميكنيم اما به انتصاب مديران ضعيف معترض و هستيم و
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار