شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
استاندار خوزستان :
در مدت اخیر در اثر حادثه رانندگی 12 نفر کشته شدند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی است که در سیستم ترافیکی و جاده‌ای استان وجود دارد.
عبدالحسن مقتدایی  در ششمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در رأی‌گیری برگزاری جلسات شورای اداری از حضار جلسات، 80 درصد آنها موافق، 10 درصد مخالف و 10 درصد در خصوص برگزاری جلسات رأی ممتنع داشتند و اگر هر یک از اعضای جلسات نظر اصلاحی نیز دارند می‌توانند آن را ارائه دهند.

وی در خصوص میزان تلفات جانی تصادفات استان گفت: در مدت اخیر در اثر حادثه رانندگی 12 نفر کشته شدند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی است که در سیستم ترافیکی و جاده‌ای استان وجود دارد.

مقتدایی افزود: در سه حادثه اخیر در استان که تعرض با اسلحه بوده است، 7 نفر کشته می‌شوند که در هر دو موضوع این حوادث ناشی رفتارهای اجتماعی و بحث امنیتی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حادثه رانندگی که بازتاب خاص و بسیاری داشته است یک نفر به تنهایی موجب کشته شدن 12 نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دو حادثه نتیجه رفتار غیراجتماعی و غیرانسانی بوده است، خاطرنشان کرد: در این حوادث خطای انسانی موجب تلفات جانی شده است.

مقتدایی بیان کرد: در استان خوزستان 44 درصد واردات و 17 درصد صادرات کشور از طریق آن انجام می‌شود، لذا مقوله ترافیک بعد امنیت اجتماعی افراد را دربر می‌گیرد و قصد بر این است که نسخه خاص ترافیکی برای این استان پیچیده شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: در این موضوع اطلاعات جمع‌آوری می‌شود و یک کار علمی صورت می‌گیرد و برای هر نقطه خاص در استان نسخه خاص آن پیچیده می‌شود.

وی افزود: در این بخش نیازی به مباحث مالی و اقدام فیزیکی وجود ندارد بلکه با توجه به شرایط استان برای خودروها ممنوعیت و محدودیت سبقت در نظر گرفته می‌شود.

مقتدایی تصریح کرد: در این بخش نیز مساعدت دستگاه‌های صنعتی نیاز است؛ هر مجموعه‌ای که موجب بار ترافیکی در استان می‌شود اجازه نخواهد داشت که این بار را به راحتی جابه‌جا کند، چرا که در جاده‌ای که ظرفیت آن استانی است نباید بار ملی جابه‌جا شود.

استاندار خوزستان افزود: دستگاه‌ها در بحث حفاظت از جان مردم باید مشارکت کنند و در تدوین طرح ترافیکی همکاری داشته باشند، این طرح در یک‌ماه آینده تدوین می‌شود که تاکنون اطلاعات آن جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: همه رانندگان کشور باید بدانند که استان خوزستان یک نسخه ترافیکی خاص دارد و باید آن را در این استان اعمال کنند؛ مقررات خاصی در استان باید مدیریت شوند.

مقتدایی گفت: در استان محدودیت منابع جاده‌ای و اعتباراتی وجود دارد و قرار نیست که هر کسی با هر فرهنگی و از هر نقطه کشور با سبک و سیاق خود در استان رانندگی کند. در این استان باید ضوابطی در ارتباط با استان‌های دیگر تعریف شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت وجود دارد ولی با توجه به اعتبارت محدود این استان با هشدار دادن و اصلاح رفتارها از ابتدای مهرماه عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح سرعت ممنوع و سبقت محدود برای خودروهای سنگین اعمال می‌شود و مردم ناظر آن هستند.

مقتدایی بیان کرد: در کنار فرهنگ ملی فرهنگ ترافیک استانی وجود دارد و تنها یک موضوع تعریف شده در چارچوب مقررات تدوین می‌شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
comment
0
0
comment جناب دکتر مقتدایی ، از زحمات و تلاش های صادقانه جنابعالی تشکر می نمایم و بخاطر ارایه طرحهای اساسی و زیربنایی و پیگیری مجدانه برای اجرایی نمودن این طرح ها سپاسگزارم . قطعا مردم شریف خوزستان قدر زحمات شما را می دانند. خدا قوت.... کا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار