شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
دکتر مقتدایی:
صندوق های بازنشستگی و موسسات مانع رشد بخش خصوصی در استان شده اند و توجهی به جذب سرمایه گذاران خارجی ندارند.
 عبدالحسن مقتدایی  در نشست شورای برنامه ریزی استان خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: بخش های ارزیابی در ارگان ها و سازمان های استان برای آماده سازی زمینه سرمایه گذاری در استان باید فراهم شود.

وی بیان داشت:متاسفانه بیشتر موسسات و بانک ها و صندوق ها در استان تنها به زیر مجوعه و شرکت های وابسته به خود اعتبار می دهند و برای جذب سرمایه گذار خارجی تلاشی نمی کنند.

مقتدایی بیان داشت: نباید در مسیری حرکت کرد که به دنبال راه گریز جهت عدم جذب سرمایه گذاران خارجی باشیم.

استاندار خوزستان افزود: صندوق های بازنشستگی و موسسات مانع رشد بخش خصوصی در استان شده اند، به دلیل اینکه توجهی به جذب سرمایه گذاران خارجی ندارند.

استاندار خوزستان از وجود 400 طرح سرمایه گذاری در استان نام برد و افزود: برای جذب سرمایه گذار در استان و تمرکز سرمایه ی سرمایه گذاران در استان مقرر شده است صندوق توسعه استانی در استان ایجاد شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به تالاب های استان بیان داشت: نیاز است شورای حفاظت تالاب در استان ایجاد شود که طرح های حفاظتی و اعتبارات لازم برای حفاظت از تالاب های استان ( هورالعظیم و شادگان) در این شورا مصوب و پیگیری شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: تالاب شادگان از جمله تالاب های بسیار ارزشمند استان در بخش گردشگری، اشتغال و سرمایه گذاری است که به صورت طبیعی پنج هزار نفر در این تالاب با صید آبزیان اشتغال دارند.

همچنین در ادامه جلسه رییس مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان بیان داشت: در استان 70 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، ظرفیت های بسیار زیادی برای ایجاد شهرک صنعتی در استان وجود دارد که متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت مناسب امکان جذب سرمایه گذار برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید وجود ندارد.

 اخلاق محمدیان  در ادامه افزود: از سال 88 قول همکاری برای ساخت چندین شهرک صنعتی در استان داده شد که متاسفانه به دلیل عدم همکاری با سرمایه گذار این شهرک ها هنوز ساخته نشده اند و این ظرفیت ها در حال از بین رفتن هستند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مصوب شد تا پنج سال آینده شرایط لازم برای احداث این شهرک های صنعتی در استان ایجاد شود و از دیگر مصوبات این جلسه ایجاد کمیته تخصصی ساماندهی مجتمع های بین راهی و همچنین رساندن مجتمع های بین راهی به استاندارد لازم بوده که این وظیفه به اداره کل حمل و نقل پایانه های استان محول شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار