شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
مشاور استاندار خوزستان:
مشاور استاندار خوزستان گفت: همایش راهکارهای روان‌سازی تجارت در کشور عراق 22 مردادماه با هدف توسعه روابط اقتصادی استان خوزستان با استان‌های مرزی کشور عراق در اهواز برگزار می‌شود.
مشاور استاندار خوزستان گفت: همایش راهکارهای روان‌سازی تجارت در کشور عراق 22 مردادماه با هدف توسعه روابط اقتصادی استان خوزستان با استان‌های مرزی کشور عراق در اهواز برگزار می‌شود.

 علیرضا شیخ‌رباط در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در بحث روان‌سازی ارتباط تجاری استان خوزستان با کشور عراق، به ویژه استان‌های مرزی عراق و ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد همایشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور سفرهای متعددی بین استانداران استان‌های مرزی عراق و استاندار خوزستان انجام و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز در زمینه تعاملات این دو کشور منعقد شده است.

شیخ‌رباط گفت: تا پیش از دولت جدید 150 بند تفاهم‌نامه بین استان‌های نیسان و بصره و استان خوزستان در مدت هشت تا 10 ساله گذشته انجام شده است.

مشاور استاندار خوزستان تصریح کرد: در دوره جدید با تدابیر استاندار خوزستان به لحاظ تمرکز مدیریتی در بخش بحث روابط اقتصادی با کشور عراق و دفتر توسعه روابط توسعه اقتصادی راه‌اندازی شد که در کشور هم ستاد توسعه روابط ایران و عراق که تعاملات اقتصادی کشور را با عراق راهبری می‌کنند به ما واگذار شد.

وی ادامه داد: شرایط جدیدی که در کشور عراق به دلیل اتفاقات امنیتی در شمال این کشور ایجاد شد، فرصتی در جنوب عراق به لحاظ توسعه تجاری به وجود آورد که اثر مستقیمی در فعالیت تجاری استان دارد.

شیخ رباط ادامه داد: عموم فعالیت‌های تجاری این کشور به جنوب منتقل شد که این فرصتی برای استان خوزستان است تا در آینده این استان معبر اصلی دیگر بخش‌های تجاری به سمت عراق شود.

مشاور استاندار خوزستان افزود: در مدت گذشته نشست‌هایی با کشور عراق انجام شده که توافقات خوبی داشته و مسیر تعاملات اقتصادی را توسعه داد، در صادرات مواد غذایی نیز مشکلاتی وجود داشت که در نشست اخیر با مسئولان عراقی این مشکلات حل شده است.

شیخ‌رباط با بیان اینکه مجموعه تولیدکنندگان و تجار خوزستانی که باید در این رابطه فعال می‌شدند دو مشکل اصلی داشتند، گفت: نخست اینکه نگاه تجار ایرانی به بازار عراق دوباره اصلاح  می‌شود و دیگر اینکه بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به ورود به بازار عراق بودند آشنایی چندانی با بازار کشور عراق نداشتند.

وی تصریح کرد: با نشست‌هایی که با بخش خصوصی اتاق بازرگانی انجام شد بنا شد همایشی با عنوان بررسی راهکارهای روان‌سازی تجارت استان با کشور عراق برگزار شود که دبیرخانه این همایش توسط  اتاق‌های بازرگانی استان تشکیل شد و این همایش 22 مردادماه در اهواز برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار با بیان اینکه دو هدف عمده از برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نخست ایجاد انگیزه در بخش تجار و تولیدکنندگان  استان و دیگر در بخش آگاه‌سازی تولید کنندگان و تجاری است که قصد ورود به بازار عراق را دارند.

شیخ‌رباط گفت: انتظار می‌رود پس از این همایش در بخش تولید و تجار نگاه جدی به بازار عراق شود و افرادی که قصد ورود به بازار این کشور را دارند با ضرر و زیان مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: اگر بخش تولید ما نگاه جدی به بازار عراق داشته باشد بستر جدی به لحاظ رشد کیفی تولیدات خواهد داشت، بازار عراق بازاری رقابتی است و اگر بنا باشد تولیدات کشور ما در بازار عراق رقابت داشته باشند باید از لحاظ کیفی قابل رقابت شوند.

شیخ رباط تصریح کرد: امیدواریم پس از برگزاری این همایش مسیر منسجم و خوبی در بازار عراق داشته باشیم.

مشاور استاندار خوزستان افزود: در اتاق‌های بازرگانی هیات 40 نفره در عراق با اتاق‌های بازرگانی بصره نشست‌هایی داشته‌اند و تلاش داریم تعامل بین بخش خصوصی استان با بخش خصوصی استان بصره افزایش یابد زیرا این تعامل در رونق استان مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه  روابط اقتصادی، در بحث امنیت و توسعه فرهنگی و مسائل سیاسی نیز پیوستگی موثری خواهد داشت و وضعیت پایداری در روابط بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

شیخ‌رباط در پایان اظهار کرد: چهار فضای فعالیت صدور خدمات فنی و مهندسی، تورسیتی و درمانی، اتاق‌های بازرگانی و پروژه‌های مسکن در کشور عراق وجود دارد و امکان کار در این کشور زیاد است و در هر صورت بازار عراق در بخش‌های مختلف نیاز‌های متعدد دارد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مندنی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment سردار عزیز هر جا هستی موفق باشید
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment لطفا در مورد سردار بیشتر مطلب بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار