اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۱۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲
رئیس سابق دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که قصد آقایان از اعمال فشار بر وزیر علوم و هجمه های ناجوانمردانه کاملا روشن است گفت: آقایان می خواهند دانشگاهها را کماکان همانند هشت سال دولت قبل محل تاخت و تاز احزاب سیاسی خود قرار دهند و باید ازتجربیات گذشته درس آموز بیاموزیم ، آیا برخوردهای حذفی و افراطی جز خسارت برای ملت دستاورد دیگری داشت؟
ایسنا: رئیس سابق دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که قصد آقایان از اعمال فشار بر وزیر علوم و هجمه های ناجوانمردانه کاملا روشن است گفت: آقایان می خواهند دانشگاهها را کماکان همانند هشت سال دولت قبل محل تاخت و تاز احزاب سیاسی خود قرار دهند و باید ازتجربیات گذشته درس آموز بیاموزیم ، آیا برخوردهای حذفی و افراطی جز خسارت برای ملت دستاورد دیگری داشت؟

 دکتر مسعود صفایی مقدم با انتقاد ازهجمه های صورت گرفته علیه دکتر فرجی دانا، افزود: این برخوردهای تندروانه نسبت عکس با توسعه و پیشرفت دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از عکس العمل پیش آمده پس از دیدار جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز با سید محمد خاتمی اظهار داشت: باعث تاسف است که این عکس االعمل ها از سوی افرادی که دارای مناصب محترمی هستند و مسئولیت های مهم اجتماعی و دینی دارند مطرح می شوند. آنهم در استانی مثل خوزستان که مشکلات زیادی دارد و مهمتر در شرایطی که مملکت ما پس از خسارت های عظیمی که در اثر مدیریت هشت ساله پیشین به مملکت وارد شده است و دوست و دشمن به آن اذعان دارد، بیش از همیشه به وحدت نظر و وحدت عمل نیاز دارد.

وی با اشاره به این که اطراف این کشور فتنه های عظیمی در حال وقوع است گفت : در غزه این همه جنایت در حال انجام است، آنوقت آقایان به یک دیدار ساده چنین عکس العمل شدیدی نشان می دهند، آنهم دیداری که با یکی از برجستگان و فرهیختگان و معتمدان این ملت شهید پرور انجام شده است، تاسف از این رو که برخی از مسئولان ما متاسفانه داشته های مادی و معنوی خود را قدر نمی شناسند.

وی با تاکید بر این که رسم بدی است که بزرگان خود را به زیر کشیم تا خردها را بالا ببریم در حالی که بزرگی همگان در پاسداری از حرمت بزرگان است افزود: کیست که منزلت اخلاقی و اجتماعی جناب خاتمی را نشناسد؟ کیست که به مناعت طبع و خیرخواهی ایشان واقف نباشد؟ چرا این همه اصرار است که آدرس غلط به به برخی افراد داده شود؟ ممکن است با دیدگاه‌های سیاسی و مدیریتی ایشان کسانی مشکل داشته باشند که البته حق آنان است، اما اختلاف نظر مجوزی برای بداخلاقی نیست. یکی از این آقایان که اساسا ملاقات با جناب خاتمی را جرم دانسته است! .

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که هدف آقایان القای این است که با انتخاب آقای روحانی چیزی تغییر نکرده است، اظهار داشت : من گمان می کنم که یک گروه اقلیت تندرو و افراطی علی رغم آنکه وانمود می کنند ملاک حق سخنان رهبری است اما ملاکشان خودشان هستند و اهداف مشخصی از این برخوردها دنبال می کنند.

 اولا می خواهند به جامعه و بخصوص جامعه دانشگاهی القا کنند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هیچ چیزی را تغییر نداده است و کماکان در به همان پاشنه می چرخد که در طی هشت سال گذشته می چرخید. با این کار خواسته یا ناخواسته امید را از مردم می گیرند. به واقع اگر رای مردم بی تاثیر باشد و یا لااقل به مردم این گونه القا شود که رای شما چندان تاثیری در روند امور ندارد من‌بعد با کدامین انگیزه می توان در انتخابات شرکت کرد؟

 این در حالی است که رهبری معظم مرتبا تاکید کرده اند که نظام ما یک نظام مردم سالار است و رای مردم منشاء اثر است، و همواره سعی کرده اند روح امیدواری به مردم تزریق کنند. به هر حال القای این نگاه که با انتخاب آقای روحانی چیزی تغییر نکرده است یکی از اهداف آقایان است. وجه ایجابی این کار هم تزریق روحیه به هواداران شان است. می خواهند هواداران خود را امیدوار کنند و آنان را بخصوص برای انتخابات مجلس شارژ روحی کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
comment
12
6
comment این نظر شماست که مملکت در هشت سال گذشته خسارت دیده است اصولا مقوله ی مدیریت نسبی است و هر دولتی دارای عملکرد مثبت و منفی است ،جنابعالی هم به عنوان یک عالم نقد عالمانه کنید نه تخریب مطلق
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
comment
6
13
comment خاتمی کسی بود که حضرت امام روح الله رضوان الله علیه اورا فرزند فاضل، باتقوا ومتعهد خواند و اودر نزد امام روح الله و خاندان بزرگ امام مکرم و محترم بود وافرادی که امروز به دنبال ممنوع ال بیان وممنوع التصویر وممنوع الدیدار کردن او هستند یا امام را نشناختند ویا از اول با اندیشه های امام مخالف بودند و امام به خوبی سره را از ناسره تشخیص می داد و این ها بروند و یک کلام در مورد تعریف امام از ایدئولوگشان بیاورند و بعد دنبال بایکوت کردن یاران امام باشند امروز هنوز یاران امام وسربازانشان زنده اند و نمی گذارند انقلاب به دست نا اهلان ونامحرمان بیفتد این ها بدانند اگر یاران امام و سربازان امام سکوت می کنند دلیل بر تائید مواضع و سخنان و رفتار های این ها نیست بلکه برای حفظ نظام است ونمی خواهند در شرایط بحرانی منطقه دشمنان نظام مردمی و اسلامی ایران طمع کنند ما که دوستدار این نظام وکشور هستیم.
پاسخ ها
comment
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
comment
comment ملاک حال افراد است.
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
comment
comment امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است
comment
عضو هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
comment
10
7
comment منزلت اخلاقی و اجتماعی جناب خاتمی ایجاب می کند که هر چه زودتر موضع خود را نسبت به تهمت تقلب در انتخابات 88 بفرماید.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
comment
comment موضعشونو بگن که چی بشه؟ اگه مثلا موضع منفی داشته باشن ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
comment
6
11
comment استاد عزیز ممنون از واکنش به موقع که موجب تغییر جو حاکم بر افکار عمومی استان شد .ولی واکنشی از دیگر اساتید فرهنگ دوست ندیدیم.
comment
مهدی رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
comment
3
8
comment با تشکر از نقدهای منصفانه جناب دکتر صفایی مقدم استاد گرامی ، در حیرت مانده ام که چگونه و چطور برخی از مسئولین محترم مصائب هشت سال گذشته را که هم به تائید آمار و ارقام و هم به تائید وزرا و مدیران سابق و همان دوران و همچنین هم به تائید مراجع عالیقدر رسیده ، را نمی پذیرند و ضمنا با آن هم مقابله می کنند؟!!!
-آیا مفهوم دموکراسی و پذیرش آرای جامعه حداکثری مردم هنوز نیاز به توضیح و تفسیر دارد؟!!
-آیا گزارشات و نتایج عملکرد سیاست های غلط و بعضا منحرف و عامدانه هشت سال دولت دهم و که منجر به فقیر تر شدن آحاد مردم و بروز مشکلات عظیم در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی هنوز برای آقایان اثبات نشده است؟!!
- آیا اظهارات مسئولین محترم در نکوهش غیر منصفانه از عملکرد دولت یازدهم عین آزادی است ولی این آزادی برای سایرین مجاز نیست؟!!
در پایان ضمن تشکر مجدد از نوشته های استاد گرانقدر جناب آقای دکتر صفایی مقدم ، توفیق روز افزون را برای تمامی دلسوزان واقعی این کشور در سایه دولت تدبیر و امید از ایزد منان خواستارم .انشااله.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
comment
4
6
comment خاتمی نه تنها زنده است که بیش از پیش محبوب دلهای ملت ایران است. زنده باد دانشگاهیان آگاه و شجاع.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
comment
comment وزیر که برکنار شد با هم صحبت می کنیم
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
comment
2
3
comment با سلام و تشکر از سخنان روشنگرانه آقای دکتر صفایی مقدم
همانطور که ایشان اشاره کردند بدلیل مدیریت ناکارامد دولت قبلی مشکلات کشور در حال حاضر آنقدر زیاد است که لازم است همگان با اتحاد و تلاش بفکر حل این مشکلات باشند نه در فکر سخنان جنجال برانگیز و نامربوط که فقط سبب تخریب اعتماد عمومی میشود. از مسئولین رسمی کشور انتظار سعه صدر میرود نه ارائه سخنان غیر مستدل که یاعث تفرقه شود. انشالله تعالی خداوند تبارک و تعالی همه را به راه راست هدایت نماید.
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
comment
0
0
comment روشن است که این حرف‌ها هم سیاسی است ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار