شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
دیشب در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه ای که تا 30 دقیقه بامداد به طول انجامید در خدمت دکتر ایدنی ریاست دانشگاه و اعضای هیات رییسه آقایان دکتر علی خدادای ،  دکتر سیدیان، کنانی، نظری، اورکی، موگهی و ... بودیم. دکتر ایدنی از تجربه جدید دنیا در زمینه مولتی هاسپیتال و بیمارستان های بزرگ بالای 400 تختخواب می گفت که البته شبکه ای از هلی کوپتر و آمبولانس برای رساندن بیماران از اقصی نقاط این بیمارستان ها را ساپورت می کنند و اینکه بسیاری بیمارستان ها در شهرهای کوچک نه بنا بر ضرورت منطقه بلکه به شکل سیاسی احداث شده اند. ایشان گفت که بیمارستان رامشیر صرفن 6 درصد متوسط اشغال تخت و بستری دارد و مابقی ظرفیتش خالی است و نگهداری آن غیر اقتصادی.
وی در پاسخ به بحث ما در خصوص لزوم تکمیل بیمارستان های در دست ساخت استان گفت : برای تکمیل این بیمارستان ها نیاز به 660 میلیارد تومان است که کل بودجه عمرانی استان 600 میلیارد است!

دکتر ایدنی همچنین گفت: از آنجا که ویزیت فوق تخصص ها ارزان است (ایشان فوق تخصص ریه و آسم و آلرژی و پزشکان حاذق استان است که ویزیت آزاد مطبش 33 و ویزیت با دفترچه و دولتی شان 12 هزار تومان است) بیماران بلافاصله به فوق تخصص ها رجوع می کنند در صورتی که ابتدا می بایست به پزشکان سطح 1 عمومی، سپس پزشکان سطح 2 متخصص و در نهایت چنانچه مشکل بیمار حل نشد به پزشکان سطح 3 فوق تخصص مراجعه نمایند.

دکتر همچنین درباره موضوع خیرین سلامت و درمانگر صحبت کرد و ضرورت دعوت از خیرین برای کمک به بخش سلامت که فرصت را غنیمت شمرده از آقایان مهدی مرعشی خیر نمونه حوزه سلامت که مبادرت به احداث درمانگاه و اورژانس در منطقه محروم کوت عبداله و حاج محمد جنابی خیر ارزنده که به تجهیز بیمارستان والفجر شوشتر کمک 500 میلیونی کردند ذکر خیری کردم.

خداوند بر توفیقات همه خدمتگزاران بیفزاید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار