اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
استاندار خوزستان عنوان‌کرد:
مقتدايي افزود: گفته می‌شود 300 هزار شغل در این طرح ایجاد می‌شود اما اگر 100 هزار شغل نیز در این طرح محقق شود نباید از آن غافل شد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.
استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت تولید و اشتغال در طرح 550 هزار هکتاری در استان‏، گفت: این طرح تنفسی برای اشتغال می‌شود.

 عبدالحسن مقتدایی در نشست کارگروه اشتغال استان، اظهارکرد: یک اشتغال دائمی در طرح 550 هزار هکتاری داریم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: گفته می‌شود 300 هزار شغل در این طرح ایجاد می‌شود اما اگر 100 هزار شغل نیز در این طرح محقق شود نباید از آن غافل شد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مقتدایی تصریح‌کرد: معاونت برنامه‌ریزی استانداری و سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید مساله ایجاد صنایع تبدیلی این طرح را پیگیری کنند و آن را مورد توجه قرار دهند.

استاندار خوزستان عنوان‌کرد: پیشنهاد من این است که منطقه‌ای را به عنوان منطقه آزادی برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر بگیریم.

 وی ادامه‌داد: یکی از مباحث ما در زمینه اشتغال‌زایی در استان، تمرکز بر اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان است و انتظار داریم همه روی این طرح متمرکز شوند. همچنین انتظار داریم طرح 550 هزار هکتاری در دستور کار همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد و همه درگیر آن شوند.

در ادامه هوشمند صفایی‏، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهارکرد: ما از نظر افراد آموزش‌دیده هیچ مشکلی نداریم و تمام افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، همه آموزش‌دیده و آماده به کار هستند اما سرمایه ندارند و تمام مشکل ما این است که متقاضیان کار و اشتغال به حمایت مالی نیاز دارند.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به این‌که نرخ و تسهیلات بانکی بالاست و متقاضیان کار، شکست را عاقبت کار خود می‌دانند، رغبتی به دریافت تسهیلات بانکی ندارند و نگاه آن‌ها به صندوق است.

 صفایی تصریح‌کرد: صندوق ما را امیدوار می‌کند تا بتوانیم بخشی از مراجعین خود را تحت پوشش قرار دهیم اما اعتبارات صندوق استان بسیار کم است و انتظار داریم سهم اعتبارات صندوق استان و پرداخت تسهیلات افزایش دهند.

 وی عنوان‌کرد: انتظار داریم مدیرعامل صندوق مهر کشور نگاه خاص و ویژه‌ای به استان داشته باشد و قول بدهد که سهم اعتبار صندوق استان افزایش یابد.

 صفایی در ادامه از مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) خواست تا تعامل بیشتری با فرمانداران شهرستان‌های استان برقرار کند و در شهرستان‌ها حضور یابد.

 در ادامه گروئی، فرماندار مسجدسلیمان خطاب به مدیرعامل صندوق استان گفت: انتظار داشتیم که مدیرعامل یک جلسه با فرمانداری در زمینه صندوق برگزار می‌کرد. دانستن و آگاهی از سهم اعتبار صندوق هر شهرستان کمترین چیزی است که باید فرماندار بداند.

وی افزود: باید تعامل بین صندوق با مجموعه فرمانداران بیشتر شود و از طرفی ما معتقدیم که از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای به خوبی استفاده نمی‌شود.

 همچنین در این نشست گودرزی، فرماندار اندیمشک با اشاره به این‌که از اهداف صندوق فاصله گرفته‌ایم، گفت: سهم هر شهرستان و هدفگذاری‌ها اصلاً مشخص نیست. در اندیمشک 17 هزار بیکار وجود دارد اما وام‌های صندوق به اشخاصی داده می‌شوند که با مسائل سیاسی آمیخته‌اند و صندوق هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی از اهدف خود فاصله گرفته است.

 در ادامه یکی دیگر از فرمانداران مشکل کمبود ضامن در دریافت تسهیلات صندوق را عنوان و پیشنهاد داد که ضمانت‌های زنجیره‌ای برای پرداخت وام مورد قبول قرار بگیرد اما مدیرکل صندوق مهر امام رضا با آن مخالفت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار