اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان:
خوزستان داراي 70 شهرك و نواحي صنعتي مصوب در تمام شهرستان‌ها است.
شوشان - مجتبی حلالی : مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان گفت: نرخ سود بالاي تسهيلات بانكي مورد انتظار صنعتگران استان نیست و استقبال از آن بسيار كم است.

نشست خبری  اخلاق محمديان در محل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان برگزار شد، اظهاركرد: ‌در بخش صنعت استان، بیشترين هزينه‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها مربوط به هزينه‌هاي شخصي صنعتگران است.

وي افزود: ايجاد زيرساخت‌ها و توسعه بخش صنعت يكي از مهمترين وظايف و نقش‌هاي حاكميتي دولت‌ها در اقتصاد كشورها است. محمديان تصريح‌كرد: شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها نيز به عنوان زيرمجموعه سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران دقيقا با همين هدف، يعني ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي در بخش صنعت، استقرار متمركز صنايع در درون شهرك‌ها و نواحي صنعتي به منظور افزايش سطح خدمات‌رساني و حمايت‌هاي همه‌جانبه از واحدهاي توليدي و صنعتي تاسيس شده‌اند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان با بیان این‌که این شركت در ابتداي سال 1370 با رويكرد ايجاد و گسترش شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان تشكيل شد، عنوان‌کرد: بسياري از استان‌ها به خصوص استانهاي صنعتي كشور در ابتداي دهه 60 توانستند شركت شهرك هاي صنعتي را تاسيس كنند و همين موضوع باعث شد تا استان‌هايي همچون تهران، اصفهان، فارس و چند استان ديگر مسير توسعه صنعتي را با سرعت و فرصت بيشتري طي كنند، در حالي كه خوزستان درگير جنگ تحميلي و نبرد با دشمن متجاوز عراق ودولت‌هاي مستكبر غربي حامي اين رژيم بود. 

وي اظهاركرد: با همه عقب‌ماندگي‌ها خوشبختانه مواهب و استعدادهاي خدادادي همچون منابع استراتژيك عظيم زيرزميني نفت و گاز، وجود رودهاي پرآب، موقعيت جغرافيايي برخورداري از اقليم مناسب كاشت و برداشت در فصول مختلف كشاورزي و نخلستان‌هاي وسيع، بنادر و تالاب‌ها و فرودگاه‌ها و سد و نيروگاه، اين ادعا را ثابت مي‌كند كه خوزستان در طول تاريخ از جايگاه خاصي در زمينه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي برخوردار است.

 محمديان بيان‌كرد: امروز خوزستان داراي 70 شهرك و نواحي صنعتي مصوب با مساحتي بيش از 7078 هكتار و اماكن واگذاري زمين در تمام شهرستان‌ها است. 

تاكنون تعداد 2240 فقره قرارداد واگذاري در شهرك‌ها منعقد شده كه از اين تعداد 1053 طرح به بهره‌برداري رسيده و براي بيش از 15 هزار نفر اشتغال‌زايي شده است.

 وي افزود: از جمله مزيت‌هاي قابل توجه صنايع كوچك اين است كه با سرمايه‌گذاري اندك و در مدت زمان كم ايجاد و به بهره‌برداری مي‌رسند و باعث ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در منطقه محل اجراي طرح مي‌شوند؛ اما اين واحدها در مقابل نوسانات و اتفاقات قدرت چنداني ندارند و به همين دليل دولت در چهارچوب برنامه‌هاي حمايتي اقدامات توانمندسازي مانند توسعه خوشه‌هاي صنعتي، برگزاري تورهاي صنعتي و حمايت از حضور واحدها در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، ايجاد مراكز و مجتمع‌هاي فن‌آوري و كسب و كار به منظور استقرار مشاورين در خدمت‌رساني به واحدهاي صنعتي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي، مهارتي، مديريتي و كارآفريني به منظور ارتقاء سطح دانش مديران و كاركنان واحدها، پرداخت تسهيلات در قالب كمك‌هاي فني و اعتباري و نوسازي صنايع و تامين كسري وثايق از طريق صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك را از وظايف سازماني اين شركت قرار داده است.

 مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان در ادامه به برنامه‌هاي آينده شركت اشاره و خاطرنشان‌كرد: ايجاد و تكميل زيرساخت‌هاي لازم از شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان و فازهاي توسعه اين شهرك‌ها با هدف ايجاد فضاي لازم جهت استقرار صنايع، به‌سازي زيرساخت موجود مستهلك شده در شهرك‌ها، ايجاد مراكز خدماتي و رفاهي همچون شعبه‌هاي بانكي، دفاتر بيمه و مراكز آتش‌نشاني، واگذاري اداره امور شهرك‌ها و نواحي صنعتي به شركت‌هاي خدماتي متشكل از مديران واحدهای صنعتي با هدف ايجاد انسجام و استفاده از نظرات اجرايي و مشاركت بيشتر اهالي صنعت در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها از جمله اين برنامه‌ها است. 

محمديان اظهاركرد: ايجاد كارگاه‌هاي صنعتي به صورت انبوه با هدف رونق كسب و كارهاي كارگاهي و كوچك و حمايت از كار آفرينان و جوانان كم‌بضاعت، اجراي طرح زيباسازي شهرك‌هاي صنعتي به منظور ايجاد محيط با نشاط و شاداب، ارتقاء سطح دانش فني و علمي مديريان واحد صنعتي، ايجاد انسجام لازم در ميان صنايع همگي از طريق ايجاد خوشه‌هاي و تشكيل كنسريوم‌هاي صنايع، برپايي نمايشگاه‌هاي استاني هدفمند با رويكرد توسعه بازار، عقد و انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري بين دستگاهي ايجاد شبكه بازارهاي داخلي و بين‌المللي از اين طريق و شركت واحدهاي و توليدكنندگان نمونه استان در نمايشگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي از ديگر برنامه‌ها است. 

وي بيان‌كرد : به هر حال بخش مهمي از مسايل موجود در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان به عهده شركت است اما قطعا بخشي از مسايل درون شهرك‌ها به ويژه مسايل مديريتي و داخلي واحدهاي صنعتي‌ از حيطه وضايف و اختيارات شرکت خارج است؛ بعضا اظهارنظرها و انتقاداتي در خصوص واحدهاي صنعتي و به ويژه تعطيلي برخي واحدها به گوش مي‌رسد و اين‌طور به نظر مي‌آید كه شركت شهرك‌ها به نوعي مقصر و يا متولي اين تعطيلي‌ها است؛

در حالي كه رسالت سازماني ما ايجاد فضا و بستر رشد واحدهاي صنعتي است و سياستگذاري‌هاي كلان حوزه صنعت در حيطه وظايف و اختيارات اين شركت نيست و مسايل و مشكلاتي كه ناشي از سياست‌هاي كلان بخش توليد، از چارچوب اختيارات شركت خارج است. 

محمديان درباره دستور استاندار مبني بر حمايت از توليدات داخل استان خاطرنشان‌كرد: ما نيز متولي و حمايت‌كننده واحدهاي مستقر در شهرك‌ها هستيم و اين موضوع را مورد توجه قرار مي‌دهيم و جا دارد از استاندار جهت اين نوع نگرش قدرداني كرد.

وي افزود : اگر مردم محصولات توليدي استان را خوب بشناسند قطعا از اين محصولات به خوبي استفاده خواهند كرد؛ امسال نيز نمايشگاه توانمندي‌هاي توليدي استان با حضور توليدكنندگان داخلی و خارجی از شهرك‌ها برگزار مي‌كنيم تا واحدها يكديگر را بشناسند و مردم نيز در بازديدها كالاي خود را با قيمت مناسب تهيه كنند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان بیان‌ کرد : به دنبال اين هستيم نمايشگاه دائمي را در مكان‌هايي همچون فرودگاه‌ها و ترمينال‌ها كه محل تردد مهمانان و مسافران است ايجاد كنيم تا توليدات استان معرفي شود اما ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي هزينه و سرمايه‌بر است و نياز به حمايت‌ دارد. 

محمديان تصريح‌ كرد: شركت شهرك‌هاي استان از نظر ارايه آموزش و توانمندسازي واحدهاي صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي استان در بين شهركت‌هاي شهرك صنعتي استان‌ها در جایگاه دوم است. بيشترين دوره‌هاي آموزشي توسط ما برگزار شده و از اين حيث مشكلي نداريم. وي افزود : اين دوره‌ها شامل دوره‌هاي آموزشي، مهارتي و مديريتي و كارآفريني بوده كه ممكن است برخي واحدها علاقه‌مند به حضور در اين دوره‌ها نباشند و نمي‌توان كسي را مجبور كرد و ما در بحث آموزش در كشور پيشرو هستيم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار