اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
شهرداری شیبان پیشگام در مسیر توسعه، عمران و آبادانی
سیدی گفت: اجرای 8 پروژه عمرانی در شیبان خوب است ولی کافی نیست و باید پروژه های بیشتری را در شهر شیبان، ویس و باوی عملیاتی کنیم و از شهرداری و اداره راه و ترابری شهر شیبان که گاردریل ها را جمع آوری و به جای آن عملیات جدول گذاری را انجام داده اند، تشکر می کنم چرا که در راه رضایت مردم گام برداشته اند.
بی شک هفته دولت فرصتی است برای به معرض نمایش گذاشتن تلاش بی وقفه مسئولین در جای جای کشور که دغدغه آنها ایجاد رفاه و آسایش برای هم وطنان است، یعنی اینکه بتوانی مشکلی از یک منطقه را حل کنی، گره ایی باز کنی، فردی را خوشحال کنی و یا بهتر بگویم، مکانی برای تفریح بسازی، خیابانی آسفالت کنی، درمانگاهی بسازی و ... که همگی اینها بشود، مکانی برای استفاده نسل فعلی و آینده. از این رو به نظر می آید هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت جهت نظم و امنیت است. این هفته مبارک بر همه دولت مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند.

به همین مناسبت یعنی فرا رسیدن هفته دولت شهرداری شیبان در چهارمین روز از بزرگداشت این هفته، مراسم بهره برداری از 8 پروژه عمرانی خود را با حضور حیدر سیدی فرماندار باوی، داوود جباری بخشدار ویس و شیبان، کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز، صالح عبدالهی شهردار شیبان، عبدالرضا دارم رییس شورای شهر و اعضای شورای شهر شیبان و دیگر مسئولین شهرستان باوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی ضمن تبریک هفته دولت گفت: معتقدم اگر ارتباط بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری خوب باشد و فضای صمیمی و همکاری حاکم باشد، می توان بهتر از این پروژه های عمرانی را اجرا کرد چرا که اتحاد و یکدلی در کارهای اجرایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سیدی اظهار داشت: ورزش نقش مهمی در سلامتی جسم و روح دارد و باید اساس کارهای عمرانی شهرداری بر ورزش و احداث مجتمع های ورزشی برای جوانان شیبان باشد.
وی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به عدم ارائه خدمات ورزشی مطلوب به منطقه شیبان انتقاد کرده و اظهار داشت: از اداره کل ورزش و جوانان استان ناامید شده ایم چرا که در چند صباحی که در خدمت مردم شیبان هستیم اقدام قابل توجهی از سوی این ارگان برای ورزش جوانان شیبان صورت نگرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استاندار خوزستان به دو بحث زیباسازی ورودی های شهر و احداث مجتمع های ورزشی تاکید زیادی کرده است و همانطور که می دانیم امروز شهرداری دو زمین چمن مصنوعی را کلنگ زنی می کند اما نیاز است که در کنار این زمین چمن های مصنوعی، یک زمین چمن طبیعی هم احداث و در پروژه های آینده شهرداری شیبان قرار گیرد.

سیدی گفت: اجرای 8 پروژه عمرانی در شیبان خوب است ولی کافی نیست و باید پروژه های بیشتری را در شهر شیبان، ویس و باوی عملیاتی کنیم و از شهرداری و اداره راه و ترابری شهر شیبان که گاردریل ها را جمع آوری و به جای آن عملیات جدول گذاری را انجام داده اند، تشکر می کنم چرا که در راه رضایت مردم گام برداشته اند.

وی افزود : نتیجه تعامل و همکاری کارگروهی شورای شهر و شهرداری این است که امروز شاهد افتتاح 8 پروژه عمرانی در شهر هستیم ولی انتظار می رود که شهرداری و شورای شهر توجه ویژه ای در زمینه کارهای عمرانی داشته باشند.

فرماندار شهرستان باوی تصریح کرد: اولویت های پروژه هایی که امروز شاهد افتتاح آنها بودیم احداث پارک های عمومی به مساحت 9 هزار هکتار، احداث زمین های ورزشی و زیباسازی ورودی های شهر با توجه به تاکید استاندار است.

وی به سوال ما در خصوص وضعیت سالن های سرپوشیده شیبان اینگونه جواب داد که وضعیت سالن های سرپوشیده شیبان مطلوب نیست و اشکالاتی در دورن دارند که اداره کل ورزش و تربیت بدنی استان قول مساعدت حل مشکلات را دادند.

وی با اشاره به اینکه شهر شیبان دارای 106 تیم فوتبال و 2510 ورزشکار در شته فوتبال است افزود: مجتمع های ورزشی برای تقویت و رشد استعدادهای جوانان در رشته های مختلف ورزشی احداث شده که بیشترین زمان فعالیتشان بعد از غروب آفتاب است که در این زمینه روشنایی لازم هم تامین شده است تا علاقه مندان به رشته های ورزشی بدون دغدغه ورزش کنند.

شهردار شیبان : اجرای پروژه های ورزشی اولویت اول پروژه های عمرانی شهر شیبان بوده است
شهردار شیبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر، این دو شهید والامقام را بهترین الگوی  خدمت رسانی به مردم ذکر کرد و افزود: هفته دولت، فرصت مناسبی برای دستگاههای اجرایی است تا بخشی از خدمات ارائه شده به مردم را در قالب تبیین و تشریح اقدامات نظام مقدس به عموم اطلاع رسانی کنند.
صالح عبدالهی با اشاره به اینکه پروژه هایی که امروز بهره برداری یا کلنگ زنی می شوند حاصل عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شیبان است گفت: در مجموع 8 پروژه امروز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی افزود : اهم پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند، شامل پروژه بوستان دوستیکه به لحاظ موقعیت مکانی حائز اهمیت است چرا که دروازه ورودی شهر باوی ظاهر زیبایی نداشته ولی ما با اجرای این طرح از زمین متروکه ان به نحو مفید استفاده کردیم و آن را به پارک 6 هزار متری به نام پارک دوستی تبدیل کردیم که امروز افتتاح می شود.

عبداللهی از همکاری خوب فرمانداری شیبان جهت جمع آوری گاردریل ها تشکر کرده و تصریح کرد: زمینه ای فراهم شد تا عملیات جدول گذاری به طول 1700 کیلومتر را دو طرف ورودی شهر اجرا کنیم و دست راست ورودی هم که زمین متروکه بود توسط شهرداری تملک شد و در نهایت پارک 9 هکتاری رقم خورد که عملیات اجرایی ان شروع شده و در حال انجام است.

شهردار شیبان اظهار داشت : اجرای پروژه پیاده روی کوی شهید بهشتی با اعتباری نزدیک به 148 میلیون تومان به عنوان حلقه مفقوده و نیاز اصلی شهر شیبان و پروژه زیرسازی معابر و آسفالت و اجرای جوی و جدول گذاری در کوی طالقانی با اعتبار 200 میلیون تومان از دیگر پروژه های افتتاحی هفته دولت در شیبان بوده اند.

عبدالهی یادآور شد: اولویت اول شهر شیبان برای اجرای پروژه های عمرانی پرداختن به مقوله ورزش و احداث مجتمع های ورزشی چند منظوره با اعتبار 150 میلیون تومان و نخستین زمین چمن مصنوعی شهر شیبان با اعتبار 180 میلیون تومان بود که خوشبختانه محقق شد.
وی گفت: پیاده روی خیابان 7 شیبان به لحاظ در دسترس و در دید بودن با اعتباری نزدیک به 82 میلیون تومان از دیگر نیازهای اساسی در بخش عمرانی شهر شیبان بود که امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

شهردار شیبان با اشاره به اینکه مسیر ارتباطی شیبان به قبرستان علویه دچار مشکلاتی بود که در فصل بارندگی برای مردم دردسرساز می شد اظهار کرد: عملیات زیرسازی و هموارسازی این مسیر به طول 2 کیلومتر انجام شد که جزو پروژه های افتتاحی ما در هفته دولت است.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید بر اساس نیازسنجی ها، پروژه های عمرانی را اولویت بندی کرد و آنچه برای جمعیت 40 هزار نفری شیبان مهم است، توجه به ماهیت شهری است که در این راستا تالار اجتماعات فرهنگی 300 نفری شیبان را جنب کلانتری احداث می کنیم.

به گفته عبدالهی، احداث منزل سازمانی شهردار و پارک بانوان از دیگر پروژه های در دست مطالعه و طراحی شهرداری شیبان در هفته دولت است که کلنگ این دو پروژه به زمین زده می شود، همچنین دو باب زمین چمن مصنوعی در کوی گلستان و کوی امام رضا نیز با توجه به موقعیت خاص دو منطقه افتتاح می شود.

وی در خصوص پروژه های شهرداری شیبان که در هفته دولت کلنگ آنها به زمین زده شد، افزود: 8 پروژه با اعتباری معادل 3 میلیارد تومان اعم از احداث دوباب زمین چمن مصنوعی، احداث پارک بانوان،احداث دو میدان در مناطق کوی امام (ره) شیبان،احداث اقامتگاه و منزل سازمانی شهردار، احداث سالن اجتماعات شیبان، احداث کانال مجتمع فاضلاب انتهای غرب شهر نیز امروز کلنگ آنها به زمین زده می شود.

بخشدار ویس و شیبان زیرساخت های ورزشی باید همگام با تعدد ورزشکاران پیش رود

بخشدار ویس و شیبان گفت: در زمینه اجرای پروژه های عمرانی بخش باوی که شامل دو شهر شیبان و ویس است، کارهای خوبی در زمینه توسعه فضای سبز توسعه امور بهداشتی، امور زیرساختی و آسفالت خیابان ها انجام شده است.

داوود جباری اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید که اولویت ها بر اجرای پروژه های عمرانی است، گام های خوبی برداشته شده ولی علاوه بر اعتبارات، خلاقیت و ابتکار شهردارها مهم است تا از اعتبارات و امکانات محلی هم به بهترین نحو استفاده کنند .

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع های ورزشی از نیازهای اصلی در شهر شیبان و ویس محسوب می شود افزود: ورزشکاران زیادی در این شهرستان هستند که در قالب رشته های مختلف در سطح استانی و ملی فعالیت می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ورزش فوتبال از جمله رشته هایی است که طرفداران زیادی دارد و تیم هایی در سطح لیگ استان و شهر شیبان در فوتبال فعال هستند بنابراین ، این نیاز احساس می شود که زیر ساخت های ورزشی همگام با تعدد ورزشکاران پیش رود. جباری تصریح کرد: احداث زمین چمن مصنوعی و مجموعه بازی و ورزشی کوچک می تواند تا جد زیادی بخشی از مشکلات ورزشکاران را حل کند ولی دنبال آن هستیم که با جذب مشارکتهای مردمی بویژه بخش خصوصی زمین های چمن جدید در آینده نزدیک ایجاد کنیم.
وی افزود: در شهرستان شیبان فقط یک سالن سرپوشیده ورزشی وجود دارد که استانداردهای لازم زیر ساختی را دارد ولی از نظر سیستم سرمایشی و گرمایشی اشکالاتی دارد که درصدد رفع آن هستیم ولی بازهم با کمبود سالن های ورزشی در شیبان مواجه هستیم و باید زمین چمن مصنوعی و طبیعی هم احداث شود.

عبدالرضا دارم، رئیس شورای شهر شیبان: اگر مسئولین استانی مشکل اعتبارات را حل کنند پیشرفت فیزیکی پروژه ها بیشتر می شود
رئیس شورای شهر شیبان گفت: از بین پروژه هایی که افتتاح شدند دو پروژه حائز اهمیت بوده اند که عبارتند از پروژه زمین چمن مصنوعی جهت ورزشکاران شهر شیبان و زیباسازی ابتدای ورودی شهرستان باوی و شهر شیبان که حدود 4 ماه گذشته کلنگ آنها زده شد و امروز به نتیجه رسیدند و توسط مسئولین افتتاح می شوند. عبدالرضا دارم، اظهار داشت: در راستای اجرای این پروژه ها مهمترین مشکل، تخصیص اعتبارات بود و اگر مسئولین استانی بتوانند مشکل اعتبارات را حل کنند در پیشرفت فیزیکی پروژه ها نقش اساسی را دارد.
وی همچنین در مورد پارک بانوان شیبان که کلنگ آن به زمین زده شد گفت: این پارک ویژه بانوان است و سعی می کنیم که در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسد. 
وی تصریح کرد: انتظار داریم که استاندار خوزستان و فرماندار توجه ویژه به شهر شیبان داشته باشند و اعتبارات خاصی را برای پیشبرد پروژه های عمرانی این شهرستان تصویب کنند.
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر شیبان، احداث پارک بانوان یکی از پروژه های مهم شهرداری و شورا است
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر شیبان گفت: مهمترین هدف ما در شورای اسلامی شهر شیبان تامین رفاه عمومی و خدمات رسانی به شهروندان است لذا در برنامه ریزی های خود توجه ویژه به بانوان داشتیم و تاکید ما به شهرداری، برای احداث پارک بانوان بود.
خدیجه دلفی اظهار داشت: ایجاد محیطی با نشاط و سالم برای تقویت روحیه ورزشی بانوان از اهداف تاسیس این پارک بوده تا بدین طریق ضمن غنی سازی اوقات فراغت، شاهد حضور فعال تر بانوان در میادین اجتماعی باشیم.
وی افزود: از دیگر برنامه های ما، برگزاری کلاس های شمع دوزی با هدف اشتغالزایی بانوان است که از هفته آینده این کلاس ها بطور رایگان برگزار می شود.

عضو شورای شهر شیبان، با راه اندازی این پروژه ها، جوانان وقت بیشتری را در ورزشگاه ها خواهند گذراند
زینب خنافره عضو شورای شهر شیبان هم گفت: با راه اندازی این پروژه ها از نظر تامین سرانه ورزشی در حد متوسطی قرار خواهیم گرفت و جوانان می توانند وقت بیشتری را برای حضور در ورزشگاه ها و ورزش های گروهی مثل فوتبال اختصاص دهند. 
وی اظهار داشت : ورزش یکی از نیازهای اساسی جوانان شهر شیبان بود چرا که از سال های قبل برنامه خاصی برای ورزش جوانان وجود نداشت ولی با پی گیری های شهرداری و اعضای شورای شهر شیبان اجرای پروژه هایی مثل احداث زمین چمن مصنوعی و ورزشگاه چند منظوره در برنامه قرار گرفت.
همچنین کلنگ زنی تالار شهر که از پروژه های شهرداری شیبان در هفته دولت است از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چرا که بدین وسیله برنامه های فرهنگی در یک مکان فرهنگی به اجرا در می آید و دغدغه اصحاب هنر برای نبود مکان برای اجرای برنامه ها از بین می رود.
گفتنی است در پایان این مراسم کربلاوی مسئول انجمن شعر شهرستان باوی اشعار خود را قرائت کرد و تعدادی از اهالی منطقه شیبان از زحمات شهرداری و شورای شهر شیبان برای به ثمر رساندن پروژه های عمرانی تشکر کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار