اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
جاسم شدیدزاده :
آموزه های اخلاقی اسلام بویژه در حوزه اجتماعی از جمله ارکان و اصولی است که تعادل و توازن جامعه را در پی دارد. در همین ارتباط آیات و روایات متعددی وجود دارد که بر ضرورت حفظ بنیادهای جامعه اسلامی با رعایت اخلاق اسلامی تاکید دارد به طوری که پیامبر گرامی اسلام هدف بعثت خویش را بسط و گسترش اخلاق اعلام می کند(انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق)
اما متاسفانه با اندکی تامل در رفتارها و کنش های اجتماعی و سیاسی در جامعه شاهد افول شدید و بعضا انهیار و فروریختگی بنیادهای اخلاقی در جامعه خصوصا در حوزه سیاست هستیم به صرف وابستگی یا دلبستگی به این جناح یا آن جناح و طیف سیاسی کافی است که مورد اماج اتهامات ناروا و فحاشی ها و ناسزاگویی ها از طرف مقابل قرار گیری که تبعا این سیره ناپسند هیچگونه قرابتی با آيین اسلام و تعالیم اهل بیت نداشته و در جهت عکس تعالیم آسمانی آن بزرگواران است.
ترویج بی حد حصر و سعی در فزونی گستره شمولیت اصطلاحاتی چون نوکر صهیونیسم،دشمن، سکولار، دین فروش، فتنه گر، اصلاح طلب امریکایی از طرف بعضی از گروه های تندرو و افراطی منتسب به اصول گرایان بخش کوچکی از انحراف اخلاقی و با رویکرد اقتدارطلبی و کسب قدرت با شیوه های ماکیاولیستی است که بایستی عقلای قوم اصول گرا که کم هم نیستند جلوی این بدعت های خطرناک را که دین و دنیای افراد را می سوزاند بگیرند و صفوف خود را از آنها جدا کنند.
مقام رهبری در این رابطه می فرماید: «به اخلاق خودمان هم برسیم، اخلاق اهمیتش از عمل هم بیشتر است.فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی،حسن ظن قرار بدهیم، من هیچ موافق نیستم با اینکه فضای جامعه را فضای سو ظن و فضای بد گمانی قرار دهیم،این عادت را از خودمان دور کنیم»
بنابراین یکی از اصولی که هم بزرگان دین و رهبران انقلاب اسلامی به طور موکد به آن توصیه می کنند ، رعایت نسبت اخلاق در امورسیاسی است که می توان گفت رعایت این اصل مساوی است با حفظ انقلاب اسلامی و فقدان آن در خطر قرار گرفتن اصل و اساس انقلاب اسلامی.
این روزها شاهد جولان بیش از حد عده ای افراطی تحت عنوان جبهه پایداری هستیم که اگر به پایگاه های خبررسانی آنها سری بزنید خواهید دید که این آقایان زمین و زمان را با انواع افتراها و اتهامات آماج حملات خود ساخته اند،از هاشمی گرفته تا خاتمی ، روحانی، ظریف و طیف وسیعی از دلسوزان و السابقون انقلاب اسلامی. این رویه غیر اخلاقی البته پدیده جدیدی نبوده و طی سه دهه انقلاب به اشکال مختلف توسط گروه های افراطی اعمال میشده که به گروه های فشار معروف بودند ولی امروز با یک تشکل رسمی و تابلو دار وارد عرصه شدند و علنا از برنامه های خود برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن برنامه های دولت تدبیر و امید سخن میرانند. اخیرا مطلبی را در سایت بهار نیوز خواندم که بسیار گستاخانه بود، مطلب تحت عنوان (سایت اصول گرا خاتمی را بکوبید حتی با کمک سلطنت طلبان و منافقین) سایت اصول گرا با مونیتورینگ شبکه ماهواره ی (پارس) که متعلق به سلطنت طلبان لس انجلس است وانتشارصحبت های حسن داعی از چهره های سیاسی اپوزیسیون (با گرایش مجاهدین خلق) فرصتی یافته تا بار دیگر رییس جمهور سابق کشورمان را با تیتری موهن بنوازد.این سایت با انتشار عکس بزرگی از خاتمی اظهارات این شبکه ضد انقلاب علیه ایشان باز نشر داده است حال جای این سوال وجود دارد تا این برادران ارزشی در سایت مذکور بپرسیم اگر حرف های شبکه پارس و امثال حسن داعی ها ملاک خبر و سایت شماست چرا فقط صحبت های اینان درباره اصلاح طلبان را منتشر می کنید؟ این ها که صبح تا شام علیه کلیت نظام و انقلاب برنامه و مصاحبه پخش می کنند، این ارزش مداریست؟ این هدف وسیله را توجیه کردن نیست که زمانی به عنوان شعار کمونیست ها انرا مذموم می دانستید؟ چه شد؟ (نقل از سایت بهارنیوزـ شنبه۳۰\۰۲\۹۱)
این جماعت ابتدا یک دروغ می سازند سپس ان را انقدر تکرار می کنند که خودشان هم باورشان می شود و جالب اینکه در تحلیل ها و نقل اخبار هم شیوه ی بارگذاری تئوریک وایدئولژیک سپس نقل خبر را اعمال می کنند که بدینوسیله احساسات دینی جامعه را به تحریک دراورند. با این شیوه منتقد ابتدا با تکفیر به کنج صحنه برده می شود و سپس او را از گردونه مبارزات مدنی خارج میسازند. البته این مدعیان ارزش مداری امروز، در زمان حیات حضرت امام به کرات با دستورات و فرامین ایشان به مخالفت برخواستند و امام نیز مستقیم و یا غیر مستقیم اقدام به برخورد با آنها می کرد. حافظه نسل اول انقلابی ها از تقسیم فرمایشات امام به مولوی و ارشادی و همچنین عبارت بگویید ۲۷۰ پوزبند برای نمایندگان بیاورند در مخالفت با دولت مورد حمایت امام در جنگ و همچنین کمونیست خواندن نخست وزیر امام و بعضی از وزرای کابینه در مخالفت با کوپنی کردن بعضی از اقلام و مایحتاج مردم در جنگ و تهدید حضرت امام بر عدم ارسال روزنامه رسالت (ارگان جناح راست) به جبهه ها به علت درج مطالب اختلاف برانگیز و دهها مورد دیگر و در نهایت عبارت مشهور امام خطاب به جناح راست آن روز که شما توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارید، گویای سابقه نه چندان قابل دفاع این جماعت است، که امروز این چنین سنگ ولایت فقیه و دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی را بر سینه می زنند.
ایشان در سطح ملی با انگ چسباندن به مخالفین خود حتی منسوبین به جریان اصول گرایی چه برسد به اصلاح طلبان و همچنین با استفاده از ابزارهایی که دردست دارند (بعضی از نمایندگان مجلس، بازار، بعضی از منابر دینی و...) سعی در عدم موفقیت دولت و اماده کردن زمینه برای حضور در انتخابات آتی مجلس و خبرگان را دارند و در سطح استانی هم عوامل مرتبط با آنها با اتخاذ روش موج سازی بر علیه نیروهای شاخص اصلاح طلب با عملیات روانی سعی در کم کردن میدان نفوذ این نیروها در میان مردم را دارند که حمله جناب آقای حاجتی امام جمعه موقت اهواز و بعضی از ائمه جمعه استان به چهر های شاخص اصلاح طلب استان در این راستا قابل تحلیل است.
امیدوارم آقای حاجتی که با [...] دوستان اصلاح طلب استان را نوازش داد نیز به نکته مهم شرعی نهفته در کلام خویش پی برده و از ایشان عذرخواهی و از درگاه الهی نیز طلب مغفرت نماید.
اما نکته مهم و جوهری در رفتار دوستان اصول گرا در استان این است که ایشان خوزستان را استانی غیر سیاسی می خواهند چون نیروهای کنشگر سیاسی در این خطه اثبات نموده اند هرگاه شرایط این استان همراه با شور و نشاط سیاسی بوده ارای انتخابات در سبد اصول گراهای افراطی نبوده و بنیادهای سیاسی و اقتصادی آنها تهدید شده.
در پایان باید گفت بستن فضای سیاسی و اصرار بر غیر سیاسی کردن استان خوزستان خطر رشد و نمو تحرکات زیرزمینی را افزایش داده و استان را به گردونه مسائل خورد و محلی صرف می کشاند که تا کنون چنین بوده و مسائل بیشتر جنبه رقابت های محلی ناسالم به خود میگیرد و در این فضای غبار الود هر کسی به دنبال سهم خواهی برای قوم و عشیره خود خواهد بود که نتیجه آن عدم توسعه یافتگی استان و عقب افتادگی در زمینه های سیاسی اقتصادی و اجتماعی است.
درگیر کردن مردم در مسائل و چالش های ملی و کلان نگری سیاسی و مشارکت توده ها در دغدغه های ملی و همزمان شکل گیری سرمایه اجتماعی از همه اقشار استان همدلی و همزبانی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی استان است که با تقویت مشارکت سیاسی عامه مردم خوزستان در جهت توسعه هر چه بیشتر و همبستگی ملی و استانی تحقق می یابد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
comment
0
2
comment الحمدلله
کلکسیون افتخارات حاج اقای حاجتی تکمیلتر شد
همینکه ایشون علیه اقای حاجتی مطلب نوشته بزرگترین تبلیغ برای امام جمعه شجاع ماست

اگه مرد هستید کامل منتشر کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
comment
1
0
comment با تشکر
مطالب این یادداشت را کاملا قبول دارم و از نویسنده آن آقای شدید زاده تشکر می کنم.
comment
مهدی بیانی
|
United States
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
comment
0
1
comment این مواردو کلیاتی که درمورد اخلاق گفتن که حرف دل همه هست.ولی جالبه که آقای شدیدزاده درمورد برچسبهایی نظیر "بیشناسنامه و بیسواد و از جای معدود تغذیه شونده و ..."اخلاقا احساس خطر نفرموده اند.بعد ایشون نگفتن که از این مکانیزمی که درمورد "تکرار یک دروغ توسط یک گروه تا اینکه خودشان هم باورشان بشود" گفتند،غیر از ادعای تقلب سال۸۸ مصداق دیگه ای هم داریم یا نه؟
نیروهای شاخص اصلاح طلب!؟احتمالا منظورشون همون همدوره ای هاشون تو مجلسه که تحصن کردن و با خارج از کشور ارتباط برقرار کردن که "بدادمون برسین" یا شاید آقایون اتاق فکر فتنه های ۷۸و۸۸ هست.
comment
مهدی بیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
0
1
comment آقای موسوی هم شاید کمونیست نبود اما سوسیالیست بود که خودش بخشی از کمونیست بودنه.حالا چی شده که انتقاد از ملاقات "بین المعلوم الحالین" اینقده به ایشون برخورده؟یا اینکه در صددن با تنفس مصنوعی و شوک الکتریکی این داستان شخصیت سیاسی ازیاد و برباد رفتشون رو احیا بفرمایند؟الله اعلم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار