شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
داود سالمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون گفت: برای نخستین بار صنعتگران و هنرمندان منتخب شهرستان کارون در جشنواره استانی میراث ناملموس حضور یافتند و غرفه های لباس محلی ،طب سنتی ، سیاه چادر عشایری ، پخت نان محلی و غذاهای سنتی شهرستان کارون در جشنواره استانی برپا شدند .

داود سالمی اظهار داشت: جشنواره های ملی و استانی بستری مناسب برای ارائه توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی شهرستان کارون می باشدو بطور کلی جشنواره ها و نمایشگاه های ملی و استانی دو فرصت ایده آل و غنی را ایجاد می کند که یکی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی بومی منطقه می باشد و دیگری بستری مناسب برای ارائه ی توانمندی ها و استعدادهای صنعتگران و هنرمندان منطقه می باشد که قطعاً شرکت در این جشنواره ها زمینه ساز رشد و خلاقیت های هنری آنها را در پی خواهد داشت.

ایشان اظهار داشتند: در جشنواره میراث ناملموس که برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی اقوام برگزار می شود تعدادی از هنرمندان و صنعتگران شهرستان کارون را شناسایی، سازماندهی و هماهنگی های لازم را جهت اولین حضور فعال در جشنواره انجام شد و قسمتی از ظرفیت های فرهنگی شهرستان کارون ارائه شد و این آغاز نوید بخش حضور تمامی صنعتگران و هنرمندان شایسته در جشنواره ها و نمایشگاه های استانی و ملی در آینده خواهد بود.

وی افزود: از جمله سیاست گذاری ها و خط مشی های این اداره، احیاء و معرفی آداب و رسوم منطقه و شناسایی استعدادهای فرهنگی شهرستان کارون می باشد که با مهیا شدن شرایط لازم این امر اتفاق خواهد افتاد و بر این مبنا شاهد تحول شگرف در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه خواهیم بود.

وی در پایان از فرمانداری شهرستان کارون جهت مساعدت در این برنامه تشکر و قدردانی خود را اعلام داشتند.

 لازم به ذکر است جشنواره استانی میراث ناملموس از تاریخ 12/6/93 لغایت 13/6/93 در محل دائمی نمایشگاه های کیانپارس دایر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
comment
1
0
comment حداقل يك تشكر از بانيان هم ميكرديد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار