اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
مسعود صدری عدم توجه به صنایع کوچک و کارآفرینی را یکی از مهمترین دغدغه های استان معرفی کرد و دلیل آن را نیز تمایل مردم خوزستان به مشاغل دولتی و ثابت اعلام کرد.
مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به اینکه کلیه درآمدهای دستگاه های 19 گانه به خزانه این اداره کل واریز می شود، گفت: این درآمدها پس از بررسی به خزانه مرکزی در تهران رفته و طبق آن اعتبارات سال آینده مشخص می شود، که البته این سیکل رفت و برگشت بصورت کنترل شده انجام می شود.
مسعود صدری ادامه داد: بر اساس درآمدهایی که در طول سال انجام می شود، اعتبارات هزینه ای و عمرانی نیز تعیین می شود که هر چه این درآمدها بیشتر باشد، اجازه هزینه کرد آنها توسط دستگاه ها افزایش می یابد. این در حالی است که پرداختی ها به دستگاه ها نیز توسط این اداره کل انجام می شود.
وی با بیان اینکه اموال موجود در سایر دستگاه ها نیز در حسابرسی ها و مدارک امور اقتصاد و دارایی موجود می باشد، گفت: کلیه اموال موجود در سایر دستگاه ها در هر نقطه از استان برچسب اموال دولتی دارند، که نزد ما بطور منظم و دقیق محفوظ و ضبط شده می باشند. گفتنی است اموالی مانند خودکار و ... که مصرفی می باشند نیز در حساب و کتاب های ما محفوظ هستند.
صدری افزود: تمرکز حساب ها نیز بشکل جدی مورد توجه قرار دارد، به این شکل که پرداختی های ما به سایر دستگاه ها بصورت ماهانه مورد بررسی و حساب قرار می گیرند. این اقدام توسط مامورین این اداره کل در دستگاه ها انجام می شود که بعنوان ذی حساب مشغول بکار می باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که سرمایه گذاری و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی در 3 حوزه گفت: تمامی فعالیت ها مطابق با اصل 44 قانون اساسی می بایست به بخش خص.صی واگذار شود. واگذاری صد در صدی این فعالیت ها در بنگاه های اقتصادی انجام پذیر است که دولت بکلی باید از این مقوله خود را جدا سازد.
صدری ادامه داد: در حوزه دوم این تدبیر اندیشیده شده که برای جلوگیری از انحصار 20 درصد سهم دولت می باشد و 80 درصد بخش خصوصی؛ اما در حوزه سوم فعالیت ها در انحصار دولت می باشد و بخش حصوصی اجازه ورود به آن را ندارد.
مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان اظهار کرد: متقاضیان سرمایه گذاری جهت دریافت مجوز باید اقدام کنند و ما نیز موظفیم ظرف 10 روز جواب درخواست او را بدهیم. اگر جواب مثبت بود که سرمایه گذار مجوز کار را دریافت می کند و مشغول بکار می شود، اما اگر جواب منفی بود او می تواند اعتراض کند و از طریق ستاد سرمایه گذاری به ریاست استاندار و دبیری این اداره کل مورد پیگیری قرار می گیرد.
صدری با اشاره به اینکه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان نیز از دیگر وظایف محتوایی این اداره کل می باشد، گفت: در حال حاضر در استان خوزستان 482 فرصت سرمایه گذاری وجود دارد که 43 فرصت در بخش میراث فرهنگی، 20 فرصت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، 54 فرصت در بخش صنایع و معادن، 20 فرصت در شرکت شهرکهای صنعتی، 204 فرصت در منطقه آزاد اروند، 103 فرصت در بخش جهاد کشاورزی، 18 فرصت در برق منطقه ای و 20 فرصت در آب و برق خوزستان وجود دارد.
وی اعتبار مورد نیاز در این بخش ها را 8 هزار و 571 میلیارد تومان و در بخش ارزی 2 میلیارد و 816 میلیون دلار برآورد کرد.
صدری یادآور شد: فرصت های شغلی که این سرمایه گذاری ها می توانند بوجود آورند، 20 هزار و 845 نفر بطور مستقیم و 36 هزار و 683 نفر بطور غیر مستقیم می باشد.
وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا گفت: در حال حاضر در بخش سرمایه گذاری 339 پروژه وجود دارد که از این تعداد 73 پروژه در مرحله تفاهم نامه، 22 پروژه در مرحله عقد قرارداد و 244 پروژه نیز در حال اجرا می باشند. گفتنی است این پروژه ها 12 هزار و 336 میلیارد تومان حجم ریالی و 11 میلیارد و 136 میلیون دلار نیز برآورد ارزی دارند.
صدری خاطرنشان ساخت: از سرمایه گاری های ذکر شده 12 هزار و 274 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی است و 8 میلیارد .و 561 میلیون دلار نیز سرمایه گذاری خارجی می باشد
مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نارضایتی از ارایه گزارش های بانکها گفت: گزارش های ارایه شده از سوی بانکها بصورت 3 ماهه انجام می شود که البته از جانب ما قابل اتکا نیست. چراکه آمار ارایه شده از یک زبان مشترک کشوری برخوردار نیست.
وی تصریح کرد: متاسفانه ارایه تسهیلات از سال 1386 تا آذرماه 92 کاهش چشمگیری داشته که مطابق با آمار به نحو ذیل می باشد. در سال 1386 اگر سپرده در بانکها 100 هزار تومان بوده 88 هزار تومان آن واگذاری تسهیلات به متقاضیان وبده است. بنابراین در سال 86 واگذاری تسهیلات 88 درصد، در سال 1387 میزان تسهیلات 91 درصد، در سال 1388 میزان تسهیلات 74 درصد، در سال 1389 میسزان تسهیلات 73 درصد، در سال 1390 میزان تسهیلات 70 درصد، در سال 1391 میزان تسهیلات 58 درصد و تا آذرماه سال 1392 میزان تسهیلات 8/52 درصد کاهش یافته است.
صدری اضافه کرد: بانکهای استان خوزستان تا آذرماه 1392 مبلغ 13 هزار و 860 میلیارد تومان سپرده داشته اند که از کل این مبلغ تنها 5 هزار و 240 میلیارد تومان تسهیلات ارایه کرده اند. البته در این راستا مسوولین بانکی استان نیز توضیحات و مسایلی دارند که منجر به این آمار شده است، که در این میان می تواند به دولت محور بودن مردم استان اشاره داشت، چراکه اغلب به مشاغل دولتی و ثابت تمایل نشان می دهند و از کارآفرینی و تولید غافل مانده اند.
وی ادامه داد: سایر دستگاه های دولتی در استان ملزم به این هستند تا از تولیدات و خدمات درون استانی مایحتاج خود را تامین کنند، اما برخی نکات مانند قیمت ها بعضا موجب شده تا استفاده از تولیدات خارج از استان برایشان به صرفه تر تمام شود، چراکه کارخانجات معروف بدلیل توزیع عمده ای که دارند قیمت های مناسب تری دارند، که همین موضوع موجب می شود تا کارخانجات تولیدی در استان توان رقابت با آنها را نداشته باشند.
صدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وصولی های 4 ماهه ابتدایی سال گفت: تا کنون 738 میلیارد تومان درآمد مطالبات کل استان بوده که به خزانه نیز واریز شده است. گفتنی است برآورد امسال 2 هزار و 400 میلیون تومان می باشد که مطابق با برآورد انجام شده برای 4 ماهه ابتدایی سال 92 درصد آن محقق شده است.
وی یادآور شد: از این درآمد میزان 5/48 درصد مالیات ارزش بر افزوده، 23 درصد مالیات شرکت ها، 14 درصد ملیات حقوق بخش دولتی، 5/6 درصد مالیات حقوق بخش خصوصی و کمتر از 5 درصد مالیات مشاغل می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار