اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
روزنامه فرهنگ جنوب امروز پانزدهم شهریور در ستون زیرذره بین خود نوشت: 

مُهر "دولتی ها" پای  تجمعات زیست محیطی کارون
پایبندی خوزستانی ها برای دفاع از کارون و کوتاه نیامدن از خواسته های خود مبنی بر عدم انتقال آب برای مصارف غیر شرب باعث شد پای "دولتی های" استان نیز به این ماجرا کشیده شود. بعد از شرکت استاندار خوزستان در اولین تجمعات زیست محیطی در حاشیه کارون، این بار فرماندار اهواز نیز وارد گود شده و ضمن حمایت از چنین اقداماتی، با حضور خود، مهر تاییدی بر قانونی بودن آن زد.
 ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در این خصوص به ذره بین گفت که از تمامی فعالیت های زیست محیطی حمایت می کنیم و هیچگونه محدودیتی هم در صدور مجوز به چنین تجمعاتی نداریم. البته به جز فرماندار، در زنجیره انسانی حفاظت از کارون که پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد، مدیرکل ارشاد خوزستان نیز حضور داشت و با این کار نشان داد که چنین تجمعاتی رنگ و بویی فرهنگی دارد نه سیاسی و هر رنگ دیگر... گفتنی است که برای این تجمع که از طرف کمپین پاکسازی ساحل کارون صورت گرفته بود برای نخستین بار مجوز دولتی اخذ شده بود.

غايب بزرگ دفاع از كارون !
تجمع هفته گذشته حاميان محيط زيست موسوم به كمپين حفاظت از كارون، يك غايب بزرگ داشت. خانه كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان خوزستان را بايد غايب بزرگ اين تجمع ناميد. اين تشكل هاي كشاورزي كه در تجمع سال گذشته، با ارسال پيامك به هزاران كشاورز خوزستاني از آنان براي حضور پرشور دعوت بعمل آورده بودند، در این تجمع زیست محیطی، جاي خالي شان حس شد و غايب بزرگ نام گرفتند.
البته خانه كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان خوزستان معقتدند برگزاري كمپين حمایت از کارون، یک اعتراض کاملا منطقی و مدني در خصوص حفاظت از رود كارون است اما بايد هیچگونه رويكرد پوپوليستي سیاسی، در آن به چشم نخورد چرا كه سوء استفاده تبليغاتي برخي سياسيون از موضوع انتقال آب كارون باعث دور شدن مردم از هدف اصلي شان كه حفاظت از كارون و منابع آبي خوزستان است مي شود.

تلنگری به روابط عمومی ها
چند صباحی است نشریات داخلی ادارات با قطع و سبک روزنامه ای منتشر می شوند و حتا از چاردیواری سازمان متبوع نیز فراتر می روند و گاه گاهی به عنوان یک نشریه مستقل بر روی دکه ها خودنمایی می کنند. هر چند انتشار نشریات داخلی ادارات و سازمان ها به خودی خود نقطه ی قوتی برای روابط عمومی ها محسوب می شوند اما انتشار بی ضابطه و باز نشر اخبار تکراری که هر روز در روزنامه های استان دیده می شود کار چندان جالبی به نظر نمی رسد و جز اتلاف وقت و هزینه، عایدی خاصی برای مدیران نخواهد داشت اخبار دریافتی حاکی از هزینه های سنگین برای چاپ و نشر چنین نشریات داخلی است که می توان با صرفه جویی و فاکتور گرفتن آنها، در عوض باب همکاری بیشتری با نشریات عمومی خوزستان را گشود.

از هشدار فدعمی تا ارزانی
شورای چهارم اهواز نظارت دو فرماندار را تجربه کرده است ؛ یکی فدعمی و دیگری ارزانی بیرگانی. و از قضا خطاب هر دو فرماندار (یکی سابق و دیگری حاضر) به شورای شهر به دلیل برخی از حواشی، هشدارگونه بوده است.
فدعمی فرماندار سابق که تجربه تلخ انحلال شورای سوم نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد با روی کار آمدن شورای چهارم هشداری نصیحت گونه به اعضا داشت : "اعضای شورای شهر اهواز بهتر است به جای پرداختن به حاشیه ها به فکر حل مشکلات شهر اهواز و شهروندان باشند. اعضای شورای شهر اهواز نمایندگان مردم این شهر هستند و باید برای حل مشکلات مردم اختلافات را کنار گذاشته و وارد حاشیه نشوند."
حال همین هشدارها بار دیگر و این بار از زبان فرماندار جدید به شورا داده می شود. در جریان انتخاب هیات رییسه جدید و قهر برخی اعضا و لغو جلسه، ارزانی بیرگانی واکنش شدیدی نشان داد و گفت که به عنوان فرماندار اجازه نخواهم داد به شورا و کار شورا خللی وارد شود. دلیلی نمی‌بینیم که در یک بحث این چنینی (انتخاب هیات رییسه) سه یا چهار هفته وقت همه گرفته و مسائل شهر معطل یک تصمیم اعضا شود. 

دسته گل جدید عادل خان 
دسته گل های جدید عادل خان فردوسی پور برای خوزستان تمامی ندارد. پس از آنکه وی یک برنامه فوتبالی را تبدیل به محلی برای دفاع از انتقال آب کارون کرد اینبار نیز حکمی قطعی! درباره خوزستانی ها صادر کرد و گفت که اکثرا استقلالی اند و به عبارت دیگر آبی! فردوسی‌پور خیلی راحت می‌تواند یک بار با آنالیز نتایج نظرسنجی محبوب‌ترین تیم ایران، به صورت مستدل به مردم بگوید خوزستانی‌های عزیز بیشتر هوادار کدام تیم هستند، اما تا قبل از رو شدن چنین مدرکی، به قول خودش مختار خواهیم بود که این ادعا را نپذیریم. به هر حال خوشحال می‌شویم اگر عادل بگوید چرا این همه اصرار دارد که خوزستان را منطقه استقلالی‌ها بداند. او که خودش مرتب اصرار می‌کنند هر ادعایی را باید مستند کرد، چرا در این مورد علاقه‌ای به ارایه مدرک ندارد؟ 

از شورای تهران که پیچیده تر نیستیم ؟
شورای شهر تهران با آن همه پیچیدگی و مسائل پیدا و پنهان سیاسی، در همان موعد مقرر انتخابات هیات رییسه را برگزار کرد و به تمام حواشی پایان داد. حتا یک عضو شورای شهر تهران که در بیمارستان به سر می برد با "پیژامه"و لباس بیمارستانی به صحن علنی آمد و رای خود را به داد. هر چند اختلافات سیاسی در شورای پایتخت به شدت حکمفرماست اما با این کار نشان دادند که منافع مردم و تعیین تکلیف ضرب الاجلی هیات رییسه برای ادامه کار در اولویت است.
 اما در خوزستان شوراها حکایتی دیگر دارد و از شورای شهر تهران هم پیچیده ترند! این پیچیدگی گاهی به حدی می رسد که یک شورا بر سر انتخاب رییس ، به حاشیه می رود و این سوال برای مردم پیش می آید که در ریاست چه چیزی نهفته است که منافع مردم به خاطر آن نادیده گرفته می شود؟!
شایان ذکر است که روز دوازدهم شهریور ماه شوراهای سه شهر بزرگ خوزستان یعنی اهواز ، آبادان و دزفول شاهد آبستراکسیون و عدم حضور عمدی برخی اعضا برای از رسمیت افتادن جلسه انتخاب رییس شورا بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار