شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
قائم مقام مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد :
قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از آغاز طرح شناسایی تعاونی فعال در استان خبر داد.

رضا میرانی در سمینار تعاونی‌ها که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در تمام جهان فعالیت‌های اقتصادی در دو گروه خصوصی و دولتی طبقه‌بندی می‌شود و تنها در کشور ما این بخش شامل سه بخش خصوصی، دولتی و تعاون می‌شود و این نشان از توجه به بخش تعاون دارد. هدف از این اقدام استفاده از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بخش تعاون است.

قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به بیان علت اصلی ناموفق بودن بسیاری از تعاونی‌ها پرداخت و گفت: نخستین دلیل عدم موفقیت تعاونی‌ها، به عدم توجه به همگنی و همفکری اعضای تعاونی‌ها برمی‌گردد که مانع هم‌افزایی می‌‌شوند.

میرانی بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی در خصوص سوق دادن شیوه تفکر جوانان به سوی کارآفرینی تاکید کرد و ادامه داد: اکثر جوانان ما رؤیای استخدام در صنایع غنی را در سر می‌پرورانند و با توجه به ظرفیت‌های استخدامی کشور وقت آن رسیده تا در زمینه سوق دادن تفکر جوانان به سوی کارآفرینی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید در سیاست‌ها به بحث آموزش توجه بیشتری شود، اضافه کرد: دولت در بخش تعاون‌ها، حمایت‌های غیرپولی مانند حمایت‌های مالیاتی در برنامه خود دارد.

این مسئول در مورد حمایت‌های مادی از تعاونی‌ها گفت: در مورد حمایت‌های مادی، با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات موجود در بخش سرمایه در گردش هیچ چاره‌ای جز اختصاص اعتبار با کارمزد چهار درصد وجود ندارد.

میرانی ادامه داد: به احتمال زیاد امکان پرداخت وام با کارمزد کم در سال 94 فراهم می‌شود.

قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل خوشه تعاون خبر داد و تصریح کرد: در استان پتانسیل‌های خوبی در بحث خوشه‌هایی همچون نفت، گاز، نیشکرو شیلات وجود دارد و تصمیم بر این است که بر خوشه تعاونی‌ها نیز کار صورت گیرد.

میرانی افزود: در این راستا طرح شناسایی سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان در حال انجام است که آمار دقیقی از تعاونی‌های فعال در چرخه اقتصادی را ارائه می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: طبق آخرین برآورد‌ها، حدود 5 هزار تعاونی فعال در چرخه اقتصادی استان فعالیت می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار