شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱
ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان به صورت مجازی از طریق سایت دانشگاه از تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه انجام می شود.
 مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این دانشگاه آماده پذیرش 795 دانشجوی جدید در رشته های مختلف تحصیلی است.

مهدی تولی اظهارداشت: از این تعداد 30 نفر در رشته داروسازی، 100 نفر پزشکی، 40 نفر دندانپزشکی، 79 نفر توانبخشی، 128 نفر بهداشت، 145 نفر پرستاری و مامایی، 25 نفر دانشکده پرستاری بستان و 75 نفر در واحد اروند به صورت روزانه و 174 نفر در دانشکده پیراپزشکی به صورت روزانه و شبانه مشغول به تحصیل می شوند.

وی افزود: ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان به صورت مجازی از طریق سایت دانشگاه از تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه انجام می شود.

تولی تصریح کرد: همچنین پذیرفته شدگان در تاریخ های 30 و 31 شهریورماه باید با مراجعه حضوری و تحویل مدارک نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: امسال برای نخستین بار برای دانشجویان پسر مشمول نظام وظیفه، یکی از دفاتر 10+پلیس در دانشگاه مستقر شده تا افراد مشمول با مراجعه به این دفتر نسبت به معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر شش هزار و 881 دانشجو دارد که از این تعداد دو هزار و 411 نفر مرد و چهار هزار و 470 نفر زن هستند.

تولی با اشاره به اینکه اینکه دانشگاه 10 دانشکده دارد گفت: بیشترین تعداد دانشجو مربوط به دانشکده پزشکی با دو هزار و 74 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در پردیس خودگردان اروند 277 نفر در رشته پزشکی، 203 نفر در رشته داروسازی و 197 نفر در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهارداشت: 210 نفر نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در آبادان تحصیل می کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در خصوص وضعیت خوابگاههای دانشگاه گفت: در حال حاضر 10 خوابگاه دانشجویان را اسکان داده اند که 950 تا یک هزار نفر در خوابگاههای برادران و حدود دو هزار نفر در خوابگاههای خواهران مستقر می باشند.

دکتر 'شهرام افشار' افزود: یک خوابگاه مربوط به خواهران در مهرماه آماده بهره برداری است و یک خوابگاه متاهلی نیز یک تا دو ماه دیگر آماده می شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیزاظهارداشت: جشن دانشجویان تازه ورود، ششم مهرماه برگزار می شود.

دکتر 'فرهاد حمزه لویی' ادامه داد: اردوی توجیهی آموزشی برای دختران در روز های دهم و یازدهم مهرماه و برای پسران 17 و 18 مهرماه در اردوگاه شیخ انصاری دزفول برگزار می شود.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه 'من از جوان سه چیز را می خواهم: تحصیل، تهذیب و ورزش' گفت: دانشجو باید تحصیل را ملاک عمل خود قرار دهد.

'محمد امین حبیبی' افزود: معاونت فرهنگی با موضوع تهذیب در ارتباط است و ورزش و فعالیت های جسمی باید توسط مدیریت امور دانشجویی پیگیری شود.

وی در خصوص فعالیت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهارداشت: کارگروه علم و دین به عنوان اولین کارگروه تشکیلاتی در کشور است که در دانشگاه اهواز آغاز به کار کرد و هم اکنون 300 نفر عضو دانشجو دارد و در سه ترم فعالیت 15 مقاله در سطح بین المللی و درون دانشگاهی به ثبت رسانده است.

حبیبی تصریح کرد: حوزه فعالیتهای کارگروه، فعالیت های بین رشته ای علم و دین است و هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد خودباوری دینی در بین دانشجویان است.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: اندیشکده اشراف نیز در حوزه کتب علوم انسانی و اسلامی فعالیت می کند و تمام کتب تخصصی مورد نیاز دانشگاه را علاوه بر کتابخانه های علمی دانشگاه تامین می کند.

وی اظهارداشت: برگزاری کارگاههای آموزشی، فعالیت دفتر هم اندیشی نخبگان و استادان و کرسی های آزاد اندیشی برای دانشجویان و اساتید از جمله دیگر فعالیت های این نهاد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار