شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸

کارشناس آموزش مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری دوره تخصصی نقد وهابیت در اهواز برای آشنایی هرچه بیشتر طلاب اهوازی با عقاید بی مصرف این فرقه ضاله خبرداد.

حجت الاسلام محمد آل مبارک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره عمومی و تکمیلی نقد وهابیت ویژه مبلغان استان خوزستان اظهار کرد: هر مبلغ برای اعزام و آغاز کار تبلیغ خود می بایست دوره های عمومی، تکمیلی و تخصصی نقد وهابیت را پشت سر بگذارد که واحد آموزش مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان این دوره های سه ساله را از سال 88 آغاز کرد.

وی در ادامه افزود: دوره عمومی شامل 25 هفته کلاس حضوری همچون شیعه شناسی، آسیب شناسی تبلیغ، آموزش نویسندگی و تحقیقات نویسی، مدیریت فرهنگی، شیوه جدید کلاس داری، جنگ روانی، قرآن و سنت، اخلاق در تبلیغ و نحوه بیان ساده احکام بود که علاوه بر این کلاسها نیز سه هفته دوره تربیت مربی کودک را برگزار کردیم.

آل مبارک به دوره تکمیلی نقد وهابیت اشاره کرد و گفت: دوره تکمیلی نقد وهابیت به طور رسمی شامل 11 هفته کلاس بود که بخشی از این کلاسها شامل: عقاید امامیه با تاکید بر شبهات اهل سنت، آشنایی با فرق و مذاهب کلامی اهل سنت، تاریخ سلفیه وهابیت تا عصر حاضر، سلفیه و تصوف چهارم، روش مناظره با وهابیت، جامعه شناسی تبلیغ و بررسی شیوه های نوین مدیریت تبلیغ و بررسی عقاید عام و خاص سلفیه هستند.

حجت الاسلام آل مبارک به برگزاری دوره کارورزی تکمیلی اشاره کرد و گفت: هر طلبه می بایست برای گذراندن دوره تکمیلی این مرحله را آموزش ببیند که برای آن می بایست یک موضوع را انتخاب و بر اساس آن تحقیق جامع و مطلوبی را ارائه دهد.

کارشناس آموزش مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه خوزستان بیان داشت: علاوه بر مراحل ذکر شده، هر طلبه می بایست دو جلسه در مقابل دوربین تدریس کند، به نحوی که این طلبه تنها می تواند از داشته های خود استفاده کند؛ که هدف از برگزاری این مرحله نیز ارتقای سطح توانمندی های مبلغان است.

وی با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده در دوره عمومی، تکمیلی و تخصصی نقد وهابیت گفت: بیش از 320 نفر در دوره عمومی نقد وهابیت شرکت کردند که از این تعداد 88 نفر قبول و به مرحله بعد راه پیدا کرده و در مرحله تخصصی نیز از این 88 نفر 42 نفر به مرحله تخصصی راه پیدا کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار