شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: در قبرستان‌های شوشتر برای دفن اموات و قرائت نماز میت حتی یک سایبان وجود ندارد و باید در این باره اقدامات عاجل انجام شود.

غلام سلطانیان پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر شوشتر با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: بقاع و اماکن متبرکه شهر شوشتر از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و باید در این باره چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از بقاع در شوشتر به مخروبه تبدیل شده‌اند، افزود: رسیدگی به بقاع در شوشتر تقریبا به فراموشی سپرده شده است و در این باره نیازمند نظارت جدی و بیشتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه قبرستان‌های شوشتر از داشتن فضای سبز نیز محروم هستند، گقت: قبرستان اصلی شهر شوشتر به دلیل عدم نظارت در ایجاد قبر و سنگ قبر به وضعیت بسیار بدی از نظر سیما تبدیل شده است و باید در این باره اداره اوقاف اقدامات جدی انجام دهد.

سلطانیان با اشاره به اینکه قیمت قبر در شوشتر به شدت افزایش یافته است، تأکید کرد: اخذ قیمت‌های 15 تا 40 میلیون ریالی برای هر قبر در قبرستان‌های شوشتر بسیار زیاد است و مردم اعتراضات خود را به شورای شهر ارائه می‌کنند و شورای شهر نیز در این باره هیچ پاسخ قانع کننده ندارد که مردم بدهد.

عضو شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه زمین‌های قبرستان‌های شوشتر همه موقوفه هستند، افزود: در شرایط کنونی فروش قبر در زمین‌های موقوفه اشکال شرعی دارد زیرا امکان فروش موقوفه وجود ندارد و امیدواریم در این باره توجیهی مناسب وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در قبرستان‌های شوشتر برای دفن اموات و قرائت نماز میت حتی یک سایبان وجود ندارد و باید در این باره اقدامات عاجل انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار