اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
استاندار خوزستان :
در تفاهم نامه هزار و 300 میلیاردی در زمینه گردشگری برای مرحله اول به شهر اهواز 400 میلیارد تومان اختصاص دادیم. قایقرانی، هتل، تله کابین، رستوران و شهربازی در این تفاهم نامه پیش بینی شده که ما زیرساخت های آب و برق و غیره را فراهم می کنیم تا هزینه سرمایه گذاری در این طرح کاهش پیدا کند.
استاندار خوزستان از آغاز سفرهای درون استانی از آبان ماه خبر داد.
عبدالحسن مقتدايي اظهار کرد: بعد از جنگ سرمايه گذاري هاي عديده اي در زمينه پتروشيمي، نيشكر و ايجاد شهرك هاي صنعتي انجام شد ولي چون اين طرح ها تنها پيوست اقتصادي، اشتغالزايي و امنيت داشت ولي پيوست فرهنگی نداشت نتوانست براي مردم تعلق خاطر ايجاد كند. اگر تعارضاتي بين مردم و مجموعه سرمايه گذاري هاي ملي ايجاد شود دليلش اين است كه مردم احساس نمي كنند آن سرمایه گذاری متعلق به خودشان است.

وی افزود: سرمايه گذاري عظيمي در منطقه آزاد اروند انجام شده ولي فعلا فقط در حد نام است و هنوز استفاده اي از ظرفيت هاي آن نشده و در حقيقت حتي از پنج درصد اختيارات و ظرفيت بالقوه اش نيز استفاده نشده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر سرمايه گذاري در منطقه آزاد بخواهد از همين ابتدا با منافع مردم استان در تعارض باشد اصلا برای مردم تعلق خاطر ایجاد نکرده و از آن رضایت نخواهند داشت. اگر سرمایه گذاری های منطقه آزاد را  بخواهيم را محصور كنيم حتما به ضرر شهرهاي آبادان، خرمشهر و اروندان نيز مي شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در ارتباط با سفرهای درون استانی گفت: برای اینکه از نزدیک با مردم در ارتباط باشیم سفرهای استانی را از آبان ماه شروع می شود و مشکلات شهرها را بررسی می کنیم.

وی عنوان کرد: اگر محدوديت در شهر یا بخشی بيش از حد باشد سرمايه گذار نيز به سمت آن بخش محدود نمي رود. آبادان و خرمشهر از قديم به دليل پروازهاي بين المللي و سفر كشتي ها به سراسر جهان شهرهاي ملي و بين المللي بودند بنابراین نباید گفت با  منطقه آزاد شدن این شهرها را ملی کرده ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: حمله عراق به كويت، حمله آمريكا به عراق و حمله اخير داعش سه پديده ناهنجار اساسي بعد از قطعنامه در منطقه بودند كه ما پشتيبان مردم عراق و ملت كويت بوده و همچنين ما در حمله آمريكا به عراق مردمش را پذيرا بوديم.

مقتدایی یادآور شد: طرح 550 هزار هكتاري به خوبي در حال پيشرفت بوده و تا كنون موفق عمل كرده و ماهانه يك جلسه ارزيابي براي روند اجرايي این طرح برگزار مي شود. در حال حاضر از تعداد 16 پيمانكار اين طرح 12 نفر بومي هستند كه اگر پيمانكاران استان رتبه هاي لازم را داشتند آن چهار نفر نيز از ميان افراد بومي انتخاب مي شدند.

وی ادامه داد: بالغ بر 6 و نيم ميليارد تومان در روز بايد براي اجراي طرح 550 هزار هکتاری محقق شود كه خوشبختانه چون پرداخت پول به روز است اشتياق پيمانكاران براي اجراي طرح بالاست. هم اکنون در مرحله ساخت حداقل بين 13 تا 15 هزار نفر مشغول به كار هستند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: تجهيزات كشاورزي، خريد خدمات و حمل و نقل اجراي اين طرح همه از درون استان است. حتي سوخت مصرفي اين پروژه را از مصرف سوخت استان مجزا كرده و سهميه اي را از شركت پخش فرآورده هاي نفتي خوزستان براي طرح اختصاص دادیم. طبق پیش بینی های انجام شده با اجرای این طرح حدود 300 هزار نفر اشتغال زايي برای مردم به ارمغان آورده می شود.

مقتدایی اظهار کرد: اگر حتي 100 هزار هكتار اجرا شود نسبت به هفت شركت نيشكري كه با تبعات و عوارض اجتماعي و زيست محيطي داشتيم بسيار موفق تر است چون در اختيار مردم قرار مي گيرد و بهره برداران حقیقی آن مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد از كل اعتبارات طرح براي برگزاري دوره هاي آموزشي اختصاص داده شده گفت: يك طرح را قرار است در خوزستان تحت عنوان منطقه آزاد كشاورزي و دامپروري اجرا كنيم. ويژگي منطقه آزاد اروند بيشتر تجاري، اقتصادي و توريستي است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در مناطقي كه كشاورزي دارند و به جاده و ريل نزديك هستند به منطقه آزاد كشاورزي و دامپروري در قالب مناطق آزادي كه زير مجموعه منطقه آزاد اروند تبدیل می کنیم و قرار است اين طرح را پس از تصويب براي دولت ارسال كنيم.

مقتدایی تصریح کرد: قبول داریم که بخشی از پساب های نیشکر روی اراضی ما تاثیر گذاشته است. محیط زیست در ارتباط با مسئله آلودگی های پتروشیمی زمانی که به مرز خطر برسد می تواند دستور توقف را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در خوزستان چهار فصل داریم و این استان توانمندی های فراوانی در زمینه کشاروزی دارد. برای اجرای مناطق آزاد کشاورزی قرار است یک کار غیر معمول انجام دهیم چون با کارهای معمول و اعتبارات محدود استان دستخوش تحول قرار نمی گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به طراحی 11 ایستگاه قایقرانی در اهواز گفت: در  تفاهم نامه هزار و 300 میلیاردی در زمینه گردشگری برای مرحله اول به شهر اهواز 400 میلیارد تومان اختصاص دادیم. قایقرانی، هتل، تله کابین، رستوران و شهربازی در این تفاهم نامه پیش بینی شده که ما زیرساخت های آب و برق و غیره را فراهم می کنیم تا هزینه سرمایه گذاری در این طرح کاهش پیدا کند.

مقتدایی در پایان گفت: هزار و 300 میلیارد تفاهم نامه گردشگری را به عنوان اوراق مشارکت تلقی می کنیم و هرکس قابلیت دارد این اوراق  را در اختیارش قرار می دهیم. مزایای اجرای این طرح کل استان را در بر می گیرد.              
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
comment
0
1
comment اقای استاندار؛لطفا فکری هم به حال سد گتوند بکنید متاسفانه این سد مسئول شوری اب کارون و تخریب اراضی کشاورزی مرغوب خوزستان است.
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
comment
0
0
comment اقای استاندار؛لطفا فکری هم به حال سد گتوند بکنید متاسفانه این سد مسئول شوری اب کارون و تخریب اراضی کشاورزی مرغوب خوزستان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار