شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰

استاندار خوزستان گفت: در طرح‌های کشاورزی ارائه شده برای اختصاص تسهیلات، به کارگیری و اشتغال تحصیل کردگان رشته‌های کشاورزی به ویژه در روستا‌ها در اولویت قرار دارد.

سید جعفر حجازی ظهر امروز در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک، هفتکل و هویزه، اظهار داشت: به غیر فارغ التحصیلان و بیکاران، یک ریال وام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای توسعه کشاورزی و اشتغال جوانان از سوی دولت پیش بینی و ابلاغ شده است، افزود: مسئولیت تایید بیکار بودن افرادی که طرح ارائه می‌دهند به عهده دستگاه‌های مرتبط است.

به گفته وی، فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی را باید سازمان نظام مهندسی و کشاورزی هر شهرستان تایید کند و در روستا‌ها نیز جهاد کشاورزی مسئولیت دارد متقاضیان را در صورتی تایید کند که فرزند کشاورز باشند که با هدف جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر، تسهیلات اشتغالزایی و توسعه کشاورزی به آن‌ها اعطا می‌شود. سایر بیکاران متقاضی نیز باید در سامانه اشتغالزایی ثبت نام کرده باشند و تایید آن‌ها به عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

حجازی درباره سرانه اشتغال نیز گفت: میانگین رقم 30 میلیون ریال برای سرانه ایجاد هر شغل در نظر گرفته شده و فرمانداران باید تلاش کنند سرانه طرح‌های متقاضیان را به این رقم نزدیک کنند و برای طرح‌های با سرانه و هزینه بالا، قطعا باید آورده متقاضیان نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در نشستی با بانک‌ها میزان سرانه‌ها و سهم آورده متقاضیان بررسی و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی خوزستان گفت: برای طرح‌های زیر 30 میلیون ریال سرانه، 10 درصد آورده متقاضی، طرح‌های بین 30 تا 60 میلیون ریال سرانه اشتغال، 25 درصد به عنوان آورده و برای طرح‌های بالا‌تر از 60میلیون ریال سرانه باید 50 درصد به عنوان آورده متقاضی منظور شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان خطاب به فرمانداران حاضر در این نشست گفت: گزارش پیشرفت کار ستاد توسعه کشاورزی به طور مرتب پیگیری و به استان ارائه شود. هر شهرستانی که عقب بماند و روند کند داشته باشد، سهمیه تسهیلات آن کاهش خواهد یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار