اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان به طور جدی خواستار توقف آبگیری سد سیمره در استان ایلام به منظور جلوگیری از وقوع تنش و بحران در منابع آبی خوزستان شد.

به گزارش فارس ، سید جعفر حجازی شامگاه پنجشنبه در ستاد خشکسالی با اشاره به کاهش شدید حوزه آبریز کرخه و بروز مشکلاتی در این بخش از تلاش و پیگیری برای توقف روند آبگیری سد سیمره در بالادست خوزستان خبر داد و گفت: با آبگیری سیمره حجم آب ورودی به سد کرخه به شدت کاهش یافته لازم است‌‌ همان مقدار آبگیری شده به صورت آزمایشی رهاسازی شود تا کرخه نفس بکشد.

وی افزود: میزان خروجی آب کرخه در حال حاضر به حدی پایین آمده که امکان تامین آب و هدایت به تونل دشت عباس وجود ندارد از این رو، کنترل آب در بالادست در حال انجام است و از وزارت نیرو درخواست شده استان‌های بالادست حوزه‌های آبریز خوزستان را رصد کند تا حداقل آب پایین دست تامین شود.

*مدیریت مصرف برق در ادارات دولتی

رئیس ستاد خشکسالی خوزستان بر مدیریت مصرف انرژی در ادارات و ساختمان‌های دولتی تاکید کرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی و ادارات ابلاغ شده که هیچ جلسه‌ای در فاصله ساعت 14 تا 17 در ادارات برقرار نشود.

حجازی از مسئولان حوزه برق خوزستان درخواست کرد: از ادارات و دستگاه‌های دولتی مدیریت مصرف برق را آغاز کنند تا به مردم و تولیدکنندگان فشار کمتری وارد آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار